Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Chystá se nové Call of Duty exkluzivně pro Čínu

aktualizováno 
Vydavatelský dům Activision Blizzard odhalil, že vyvíjí novou hru z válečné série Call of Duty speciálně pro čínský trh. Smrt si naopak přišla pro jiné značky ze stáje Activisionu, například pro Guitar Hero a True Crime.

Call of Duty 4: Modern Warfare

Call of Duty: Chinese Warfare?

Námět čínského Call of Duty je stále zahalen rouškou tajemství. Dovedete si představit příhody statečných vojáků čínské armády zpracované v hollywoodském stylu série Call of Duty? Bude hra zasazená do současnosti, jako se to vyplatilo podsérii Modern Warfare, nebo půjde o historický výlet do turbulentní Druhé světové války, během níž si čínská fronta v ničem nezadala s tou evropskou? Bude možné hru legálně získat i mimo Čínu? Nic z toho prozatím není známo, dokonce ani jméno vývojářů.

Call of Duty: Black Ops

Přesto bylo odhaleno alespoň něco z plánovaných mechanismů. Z lakonického oznámení z úst Erica Hirshberga z Activisionu je zřejmé, že to má být on-line titul poskytovaný zdarma, ale s možností dokoupit si bonusy přes mikrotransakční platby. Toto schéma je v Asii velice oblíbené.

I poslední dva díly Call of Duty, Modern Warfare 2 a Black Ops, si výrazně přilepšily prodejem stahovatelného obsahu. Ostatně, příjmy Activisionu za rok 2010 se pohybují kolem čtyř a půl miliard dolarů, především v důsledku tržeb z CoD: Black Ops.

Donedávna série Call of Duty pravidelně vycházela každý rok. Sudé díly připravovalo mateřské studio Infinity Ward, liché vývojáři z Treyarchu. Loňská aféra s vyhozením čelních představitelů Infinity Ward ale rytmus vývoje evidentně silně narušila a zdá se, jakoby Activision nevěděl, kudy z toho ven.

Samotné rozhodnutí jít s Call of Duty na čínský trh sice může připomínat snahu tonoucího chytit se posledního stébla. Activision ovšem už loni v létě oznámil plány expandovat s Call of Duty do Číny. Analytik Mike Hickey ze společnosti Janco Partners tehdy zároveň prohlásil, že čínské Call of Duty by mohlo utržit 50 až 100 milionů dolarů ročně.

Call of Duty: Black Ops

"Vzhledem k rychlému růstu čínského trhu on-line her, nyní o hodnotě zhruba čtyř miliard dolarů, představuje tento trh 40 % velikosti videoherního trhu ve Spojených státech." vyjmenoval Hickey řádný důvod k expanzi.

Vzhledem k hrůzostrašným zprávám o krizi herního průmyslu by tedy bylo s podivem, kdyby Activision tak nadějná čísla nechtěl zúročit. Přesto se po dlouhodobě zmateném zacházení s Call of Duty ze strany Activisionu nelze zbavit jisté pachuti z dalšího směřování.

Den, kdy zemřela hudba

Informace o vývoji CoD pro čínský trh přitom přišla jenom den poté, co bylo oznámeno zrušení hned několika jiných taháků od Activisionu. Po chabých recenzích i prodejích se tak do budoucna loučíme s akční sérií True Crime, skejťáckým Tony Hawkem a dokonce i s hudebními záležitostmi DJ Hero a Guitar Hero. Přitom právě značka Guitar Hero způsobila před lety takovou malou herní revoluci a trhala prodejní rekordy.

Guitar Hero: Warriors of Rock

"Kvůli neutuchajícímu úpadku v žánru hudebních her společnost rozpustí vývojáře Guitar Hero, stejně jako ukončí vývoj této hry pro rok 2011. Stejně tak ukončujeme vývoj True Crime: Hong Kong." oznámil ředitel Activisionu Bobby Kotick a alibisticky dodal: "Tato rozhodnutí jsou založena na naší snaze vytvořit ten nejlepší herní zážitek na světě."

Na Kotickovu obranu je třeba dodat, že poslední díl Guitar Hero s podtitulem Warriors of Rock byl kritikou přijat více než vlažně a jeho prodeje ani zdaleka nesplnily vysoká očekávání.

Na druhou stranu, ještě před pár měsíci se Activision ústy Koticka vyjadřoval v tom smyslu, že Guitar Hero je jedním ze tří základních pilířů celé společnosti. Zbylé dva tvoří právě Call of Duty, jehož vývoj je evidentně v nesnázích, a následně on-line fenomén World of Warcraft.

Studio Blizzard, nyní de facto "druhá půlka" vydavatelského domu Activision Blizzard, vůbec působí v ostrém kontrastu k přístupu Activisionu. Nejenže si s prací na Diablu III dává typicky na čas a zcela při tom ignoruje jakékoliv pravidelné vydávání, jak ho praktikuje Activision, ale rovněž pracuje na doposud nespecifikované on-line hře na hrdiny, od níž se očekává podobně velkolepý úspěch jako v případě World of Warcraft.

World of StarCraft

Blizzard tak je jakousi značně autonomní částí a dost možná i záchranným kolem pro celý vydavatelský moloch a teprve další měsíce ukážou formu a směřování i u samotného Activisionu.

V nich se mimo jiné očekává případné odhalení Modern Warfare 3. Nicméně ve chvíli, kdy se společnost nebojí zrušit (podle svých nedávných slov) jednu ze svých stěžejních sérií, nevypadá to, že by v Activisionu bylo vše úplně v pořádku.

Autor:






Nejčtenější

PewDiePie při odhalování ukázky své nové show
Po 50 milionech odběratelů kanál smažu, tvrdí nejpopulárnější youtuber

Ještě 379 tisíc odběratelů a nejsledovanější youtuber s projektem PewDiePie končí. Alespoň to prohlásil ve videu, které vyvolalo spekulace o jeho skutečných...  celý článek

Pokémon Sun / Moon
RECENZE: Pokémon Sun & Moon je ideální startovní hra pro nové hráče

Možná vás letos na čas okouzlila mobilní hra Pokémon Go. Pokud si ovšem chcete zahrát regulérní plnohodnotný díl a s předchozími hrami nemáte žádné zkušenosti,...  celý článek

Propagační kufřík od Blizzardu
VIDEO: Rozbalujeme propagační kufřík od Blizzardu

Do redakce nám dorazil balíček, který se týká karetní hry Hearthstone. Podívejte se, jakými předměty Blizzard propaguje nejnovější rozšíření Mean Streets of...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.