Ciri ze Zaklínače 3

Ciri ze Zaklínače 3 | foto: CD Projekt Red

Cíl autorů Zaklínače: Patřit mezi 3 nejúspěšnější studia na světě

  • 14
Společnost CD Projekt Red nemá skromné plány. Chce si udržet nezávislost, být jedním z nejpopulárnějších studií na světě a imitovat obchodní model autorů série Grand Theft Auto.

I po úspěchu Zaklínače 3 tak vedení odmítá prodej společnosti, nechce totiž svou strategii před nikým obhajovat.

Oficiální tisková zpráva k Zaklínači 3 ostatně uvádí, že titul loni získal přes 250 nominací na hru roku. Autoři navíc před pěti lety odhadovali, že celá série koncem roku 2015 prodá okolo 10 milionů kusů. Dnes je číslo dvojnásobné a jen loni firma vydělala 90 milionů dolarů. To odpovídá zhruba 2,2 miliardám korun.

Když tedy server Games Industry hovořil s ředitelem společnosti Marcinem Iwińskim, připomněl mu jejich dřívější cíl patřit mezi tři nebo čtyři nejlepší studia na světě. „Mezi tři, nikoliv čtyři,“ upřesnil v reakci na to Iwiński.

Strategie pro dosažení plánu je jednoduchá. CD Projekt Red se chce naplno soustředit na zájmy hráčů a nabízet jim maximální možnou hodnotu. Ze stejného důvodu Iwiński odmítá úvahy o prodeji firmy.

Zaklínač 3: Krev a víno
Zaklínač 3: Krev a víno
Zaklínač 3: Krev a víno
Zaklínač 3: Krev a víno

Obrázky z rozšíření Krev a víno pro Zaklínače 3.

„Možná byly chvíle, kdy by nám ta investice přišla vhod. Kdybychom ji ale přijali, obětovali bychom část naší nezávislosti. A pak bychom museli vést ty hloupé diskuse o tom, proč něco ve hře má být, a proč se něco dalšího nehodí,“ vysvětluje.

„Chceme realizovat svou vývojářskou i kreativní vizi, ale naplňovat ji i ve způsobu, jakým hry vydáváme. Kolik budou stát, jak naceníme dodatečný obsah, v kolika jazykových mutacích to vyjde a jak s lidmi budeme na jednotlivých trzích komunikovat. To je součást naší hodnoty,“ tvrdí Iwiński.

Vzorem je pro ně studio Rockstar, které vytvořilo sérii Grand Theft Auto, značku Red Dead Reademption i třetí pokračování Maxe Payna.

6. října 2015

„Postup Rockstaru je skvělý. Nepřistupují k tomu stylem: ‚Musíme teď vydat hru, jinak nesplníme svoje finanční cíle.‘ Je to spíše jako: ‚Tady je Grand Theft Auto a jen tak mimochodem, je to nejlepší hra všech dob.‘,“ říká Iwiński.

Zároveň však připouští, že jeho studio ještě čeká kus cesty. Že své schopnosti světu stále musí dokazovat. Zaklínače 3 ale vnímá jako krok správným směrem a příští projekt Cyberpunk 2077 má být o poznání ambicióznější.