Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Číňan si pořídil neexistující virtuální meč za více než 300 tisíc

aktualizováno 
Najdete v kapse zbytečných 320 tisíc, abyste si koupili předmět, který ani neexistuje? Pokud ano, můžete konkurovat vítěznému mladíkovi z Číny. V aukci k asijské on-line hře Age of Wulin si pořídil unikátní herní supermeč právě za tuto sumu.

Age of Wulin

Zakoupenou trofej si ale prozatím nevyzkouší, protože hra ještě ani nebyla vydána. Ve srovnání s minulými rekordními prodeji virtuálních předmětů je to částka přesto zanedbatelná.

Jediný svého druhu

Šťastný majitel meče drží plaketu s vyobrazením úlovku

Šťastný majitel meče drží plaketu s vyobrazením úlovku.

Tvůrci Age of Wulin uspořádali na konci prosince 2011 aukci hned několika virtuálních produktů ve snaze přilepšit kasičce a zároveň upoutat pozornost.

Kromě meče, který označují jako jediný svého druhu, se prodalo i pět kusů herních kopí v hodnotě 50 tisíc korun a 10 kusů herních šavlí za 32 tisíc.

Vesmírná stanice za 7 milionů

Rekordní prodej virtuálního zboží se odehrál ve hře Entropia Universe, která se jako jedna z prvních přímo specializovala na podobné obchodování.

Prvenství drží loňský prodej herního biodómu za skoro 7 milionů korun, jen těsně pod ním je předloňský prodej vesmírné stanice za více než šest a půl milionu korun. Entropia se jimi zařadila do Guinnessovy knihy rekordů. Mezi kuriózní virtuální produkty naopak patří virtuální mimozemské vejce prodané v roce 2009 za skoro jeden a půl milionu korun. Obsah vejce má být mnohem cennější, do dnešního dne se ale nevylíhlo.

Vejce za milion a půl

Vejce za milion a půl

Sečné zbraně se v Age of Wulin budou hodit. Hra je totiž zasazena do středověké Číny a atmosférou se blíží filmům jako Hrdina či Tygr a drak. To znamená přehršle bojového umění, ninjů a především šermířských soubojů mezi hráči.

Hra je ve fázi testování (tzv. beta), na asijský trh má přijít koncem ledna. Na jaře pak dorazí i do euroamerické sféry.

Báječná ekonomika mikrotransakcí

Mohlo by se zdát, že taková suma je za virtuální meč příliš vysoká. Ovšem vedle částek, s nimiž operuje celý trh s herním virtuálním zbožím, je sotva "plivnutí".

Studie společnosti In-Stats zjistila, že v roce 2010 obsáhla  Asie zhruba 70 % celého trhu s virtuálním herním zbožím, zatímco Spojené státy si ukrojily jenom 20 procent. Celkově se ten rok prodalo virtuálního zboží za 140 miliard korun.

Zběsilý růst trhu potvrzuje i zpráva Inside Virtual Goods, podle níž měl v roce 2010 trh s virtuálním zbožím v USA hodnotu 1,6 miliardy dolarů, zatímco loni to bylo 2,2 miliardy. A navzdory omílané ekonomické krizi se letos očekává růst až ke třem miliardám dolarů.

Kromě on-line her typu World of Warcraft generují zisky především tzv. free-to-play hry, které sice lze hrát zdarma, ovšem s tím, že pro lepší virtuální vybavení je třeba sáhnout do peněženky. To je případ i Age of Wulin. Dalšími podstatnými tahouny trhu jsou sociální hry na Facebooku a nově i hry na mobilních telefonech.

Age of Wulin

Age of Wulin





Nejčtenější

Mafia 3: Stones Unturned
Kvůli DLC Stones Unturned už se ani nevyplatí znovu Mafii 3 instalovat

Druhý přídavek do Mafie zcela potlačuje věci, kvůli nimž jsme hru měli rádi, a mění ji na obyčejnou střílečku.   celý článek

Impact Winter
RECENZE: Postapokalyptický Impact Winter vás odnaučí milovat zimu

Očekávaný simulátor přežití Impact Winter vám ukáže, že konec světa bude pěkně ledový. Jako vedoucí skupiny přeživších se budete muset postarat nejen o sebe,...  celý článek

Machinarium
Na Steamu vyšla definitivní verze českého Machinaria

Na digitální distribuci Steam je k mání definitivní verze výborné české hry Machinarium. Tvůrci změnili engine a přidali několik vylepšení.   celý článek

Beyond Good & Evil 2
První záběry z Beyond Good & Evil 2 vypadají nadějně

Fanoušky nesmírně oblíbená, nicméně finančně neúspěšná hra Beyond Good & Evil se po letech spekulací opravdu dočká pokračování. První záběry vypadají více než...  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Letošní ročník Gamescomu osobně zahájí Angela Merkelová

Německá kancléřka poprvé v historii zahájí největší herní výstavu na světě. Je to důležitý krok nejen pro samotný Gamescom, ale i pro herní průmysl jako takový.  celý článek

Další z rubriky

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Letošní ročník Gamescomu osobně zahájí Angela Merkelová

Německá kancléřka poprvé v historii zahájí největší herní výstavu na světě. Je to důležitý krok nejen pro samotný Gamescom, ale i pro herní průmysl jako takový.  celý článek

Far Cry 5
Ubisoft vzkřísil milovanou značku, ukázal i nové záběry z Far Cry 5

Ubisoft na letošní herní akci E3 splnil přání mnoha fanoušků a ukázal filmeček z dlouho očekávané hry Beyond Good & Evil 2. Nebylo to ovšem jediné překvapení...  celý článek

Assassin’s Creed: Origins
Královna Kleopatra a zrození asasínů. Velký speciál o Assassin’s Creed: Origins

Že letošní Assassin’s Creed bude zasazen do starověkého Egypta, nebylo žádným tajemstvím. Oficiální oznámení uskutečněné v rámci herního svátku E3 však...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.