Age of Wulin

Age of Wulin

Číňan si pořídil neexistující virtuální meč za více než 300 tisíc

  • 64
Najdete v kapse zbytečných 320 tisíc, abyste si koupili předmět, který ani neexistuje? Pokud ano, můžete konkurovat vítěznému mladíkovi z Číny. V aukci k asijské on-line hře Age of Wulin si pořídil unikátní herní supermeč právě za tuto sumu.

Zakoupenou trofej si ale prozatím nevyzkouší, protože hra ještě ani nebyla vydána. Ve srovnání s minulými rekordními prodeji virtuálních předmětů je to částka přesto zanedbatelná.

Jediný svého druhu

Šťastný majitel meče drží plaketu s vyobrazením úlovku.

Tvůrci Age of Wulin uspořádali na konci prosince 2011 aukci hned několika virtuálních produktů ve snaze přilepšit kasičce a zároveň upoutat pozornost.

Kromě meče, který označují jako jediný svého druhu, se prodalo i pět kusů herních kopí v hodnotě 50 tisíc korun a 10 kusů herních šavlí za 32 tisíc.

Vesmírná stanice za 7 milionů

Rekordní prodej virtuálního zboží se odehrál ve hře Entropia Universe, která se jako jedna z prvních přímo specializovala na podobné obchodování.

Prvenství drží loňský prodej herního biodómu za skoro 7 milionů korun, jen těsně pod ním je předloňský prodej vesmírné stanice za více než šest a půl milionu korun. Entropia se jimi zařadila do Guinnessovy knihy rekordů. Mezi kuriózní virtuální produkty naopak patří virtuální mimozemské vejce prodané v roce 2009 za skoro jeden a půl milionu korun. Obsah vejce má být mnohem cennější, do dnešního dne se ale nevylíhlo.

Vejce za milion a půl

Sečné zbraně se v Age of Wulin budou hodit. Hra je totiž zasazena do středověké Číny a atmosférou se blíží filmům jako Hrdina či Tygr a drak. To znamená přehršle bojového umění, ninjů a především šermířských soubojů mezi hráči.

Hra je ve fázi testování (tzv. beta), na asijský trh má přijít koncem ledna. Na jaře pak dorazí i do euroamerické sféry.

Báječná ekonomika mikrotransakcí

Mohlo by se zdát, že taková suma je za virtuální meč příliš vysoká. Ovšem vedle částek, s nimiž operuje celý trh s herním virtuálním zbožím, je sotva "plivnutí".

Studie společnosti In-Stats zjistila, že v roce 2010 obsáhla  Asie zhruba 70 % celého trhu s virtuálním herním zbožím, zatímco Spojené státy si ukrojily jenom 20 procent. Celkově se ten rok prodalo virtuálního zboží za 140 miliard korun.

Zběsilý růst trhu potvrzuje i zpráva Inside Virtual Goods, podle níž měl v roce 2010 trh s virtuálním zbožím v USA hodnotu 1,6 miliardy dolarů, zatímco loni to bylo 2,2 miliardy. A navzdory omílané ekonomické krizi se letos očekává růst až ke třem miliardám dolarů.

Kromě on-line her typu World of Warcraft generují zisky především tzv. free-to-play hry, které sice lze hrát zdarma, ovšem s tím, že pro lepší virtuální vybavení je třeba sáhnout do peněženky. To je případ i Age of Wulin. Dalšími podstatnými tahouny trhu jsou sociální hry na Facebooku a nově i hry na mobilních telefonech.

Age of Wulin