Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Civil War - rozhovor s autory

  12:00aktualizováno  12. března 7:54
Realtimová strategie Civil War, mapující události války Severu proti Jihu, vzbudila před časem zaslouženou pozornost. Protože by tato hra mohla přinést kromě neokoukaného námětu i spoustu novinek, rozhodli jsme se na ni přeptat přímo jejích autorů. Pakliže vás tedy zaujala tak jako nás, určitě vás bude zajímat i tento rozhovor.

Civil War: War Between the States

Před nedávnem jsme se poprvé zmiňovali o velice nadějně vyhlížející strategii v reálném čase Civil War: War Between the States. Hře, která si za svůj námět bere nejznámější občanskou válku všech dob a poslední velký ozbrojený konflikt na území Spojených států - boj průmyslového Severu bez otrokářství proti zemědělskému a otrokářkému Jihu. Kromě pěkné 3D grafiky, která podle prvních screenshotů nenese nepříjmé rysy moderních 3D strategií (lepší než slova ale budou obrázky), a neokoukaného námětu, by tato hra měla přinést i spoustu nových nápadů. Jelikož jsme jí, soudě podle vašich reakcí, nebyli nadšeni jen my, rozhodli se na ni přeptat přímo jejích autorů z firmy Walkers Boys Studio. Kontaktovali jsme jednoho z "walkerových hochů" - spolumajitele firmy, designéra a animátora Erica Walkera a položili mu pár otázek týkajících se jejich nové hry.

Dobrý den, můžete nám trošku představit váš tým. Víme, že jste pracovali na Age of Empires a nejste tedy žádní zelenáči.
Máme tady ve Walkers Boys Studio skvělý tým a každý dává všechno do vývoje Civil War: War Between the States. Ano, získali jsme spoustu zkušeností při práci a vytváření her s firmou Ensemble Studios, firmou která vyrobila hry, jenž získaly mnoho ocenění a patří mezi nejlépe prodávané tituly na PC trhu. Cítíme, že když vezmeme to co jsme se v Ensemble naučili a spojíme to s našimi metodami, budeme vytvářet AAA tituly, které si každý vychutná.

Civil War: War Between the States

Podívejme se ale na váš nejnovější projekt. Jak jste přišli na nápad vytvořit hru podle americké občanské války?
Myšlenka vytvořit hru podle americké občanské války, přišla skrze studium trhu, zjišťování jaké technologie jsou k dispozici a jak by se tyto daly využít k výrobě takové hry, jakou bychom chtěli udělat. Jsme do tohoto projektu opravdu zažraní. Měli jsme a máme několik nápadů na širokou škálu her, na nichž bychom mohli začít pracovat, ale opravdu cítíme, že tato hra (Civil War) je ta pravá.

V čem tedy bude hlavní rozdíl mezi Age of Empires a Civil War?
Rozdílů mezi Age of Empires a Civil War bude spousta. Nejpodstatnější je vyloučení vesničana stavitele a režimu budování impéria. Hospodářství je elegantně spojeno s městy a městečky umístěními v každém státě. To umožní hráči věnovat více času vojenským a taktickým cílům, namísto aby se strachoval o farmy nebo stavěl více domů. Technologický postup nebude stejný jako v Age of Empires, kde jste museli pro výzkum museli shromáždit dostatek surovin, Civil War vychází z historických událostí a data kdy byly určité věci vynalezeny jsou pevně dána. Hráč proto dostane nové vynálezy ve chvíli kdy se skutečně objevily. Také provedení bojů a velikost mapy Spojených států budou něco zcela jiného, než jsme mohli vidět v Age of Empires. Prostě se snažíme vytvořit NOVÝ typ hry. Něco co zde ještě není, ale přitom to kombinuje věci, které všichni milují! :-)

Civil War: War Between the States

Víme, že hlavním režimem hry bude mod nazvaný Civil War, v němž bude možné projít celou válkou. Jak dlouho bude trvat než vybojujeme konečné vítězství pro Sever či Jih a kolik to bude misí?
Režim "Civil War" nebude kolekce bitev nebo misí. Ve skutečnosti zde bude otevřené bojiště, na němž převezmete úplnou kontrolu nad armádou Severu či Jihu a zahájíte masivní kampaň vedoucí k rozdrcení nepřítele nebo obranou válku vedoucí k udržení svým pozic až do konce. Budete se moci přesouvat ze státu do státu, od města k městu, shromažďovat vaše jednotky a uskutečňovat své plány :-). Čas nutný k vítězství ve válce bude záviset na nastavení rychlosti hry a ještě několika dalších faktorech. Nemohu to teď přesně specifikovat, ale mohu říci, že časová konstrukce obsahuje jak krátké řešení konfliktu, tak i poněkud zdlouhavé.

Jak bude řešeno zásobování vašich jednotek? Budou zde dvě mapy jako v Shogun - Total War, jedna pro boj v reálném čase a jedna pro management celé armády?
Ve hře bude několik způsobů, které jsme vyvinuli za účelem pomoci hráči řídit jeho jednotky, jedním z nich je uspořádání prvků na monitoru. To otevírá hráči spoustu možností při organizování svých jednotek. Pokud jde o zásobování vojsk, je to věc, která může být ošetřena z "dálky". Když jsme na sebe vzali tak velký úkol, jako je tato hra, jednou z prvních věcí, kterou jsme museli vyřešit byl způsob ovládání jednotek a jejich pohyby po obrazovce. Teď nemohu popsat změny, které jsme udělali, ale mohu říci, že vedou k přímému a jasnému ovládání.

Civil War: War Between the States

Jaký budou mít pro vaši armádu význam zabraná města?
Jedním z cílů vašich vojsk bude obsadit nepřátelská města a státy. Tyto oblasti se pak stanou zdrojem materiálu, budou zvyšovat morálku vojáků apod. Nebude však stačit město jen okupovat, ale bude nad ním též nutné udržet kontrolu.

Bude možné stavět nějaké budovy (kasárna, továrny apod.) nebo jen zákopy a mosty?
Ve hře bude mnoho obraných objektů, které bude možné stavět, právě tak jako mosty či skladiště. "Kasárna", tedy náborová kancelář, bude umístěna ve městech jako již existující budova.

A jak se budou mosty a zákopy stavět?
Bude to velice jednoduché, vyberete jednotky, které mají stavět, kliknete na ikonu mostu či zákopu a vyberete místo kde má most/zákop vzniknout. U zákopů bude několik předvoleb navržených podle historických údajů, ale pokud budete chtít, budete si je moci postavit jak a kde budete chtít. Jakmile určíte místo, muži vezmou nářadí začnou stavět.

Můžete nám trošku přiblížit jednotky z Civil War?
V Civil War bude několik různých typů jednotek, jedním z nich bude kavalérie. Ta má mnoho výhod, z nichž je nejzajímavější její schopnost automaticky sesednout a nasednout na koně. Bez zdržování se zadáváním povelu "do sedel" budete moci poslat jízdu vpřed, zbudovat obranné linie a spoustu jiných věcí. :-)

Civil War: War Between the States

A jak důležité bude námořnictvo? Můžeme se těšit na velké námořní bitvy?
Loďstvo bude hrát stejnou roli jako během skutečné občanské války :-). Můžete se těšit na spoustu námořních bitev odehrávajících se na hlubokých mořích i mělkých řekách. Pokud je bude dobře používat, otevřou lodě hráči mnoho cest k úspěchu.

Najdeme ve hře legendární bitevníky Monitor a Merrimac?
Bohužel teď nemohu takto přesně specifikovat takové jednotky, v budoucnu však určitě uvolníme podrobnější informace zaměřené na všechny jednotky ve hře :-).

Plánuje nějaké speciální multiplayerové mody?
V současné době nemohu blíže specifikovat mody pro multiplayer.

Jaké historické bitvy budeme moci v Civil War vybojovat?
Režim Engagement bude obsahovat sedm nejzajímavějších bitev války. Zatím nemohu přesně říci jaké, ale nebojte se, určitě budou nezapomenutelné.

Civil War: War Between the States

Jaké jsou hlavní vymoženosti grafického enginu? Bude ve hře možné rotovat obrazem a zoomovat?
Ano rotování i zooming budou do hry implementovány, takže si budete moci vybrat nejlepší pohled na vaše jednotky i bitvu v jakémkoli momentu. Ostatní vymoženosti enginu zatím nemohu specifikovat, ale počítáme s využitím všech moderních technologií, které jsou k dispozici na špičkových počítačích současnosti. Chceme z grafických karet a systémů vyždímat maximum.

A na kdy plánujete vydání hry?
Přesné datum zatím nebylo určeno a já s k němu v tuto chvíli ani nemohu vyjádřit. Jakmile jej určíme budete mezi prvními, kteří se to dozvědí :-)

Děkujeme za rozhovor, budeme se těšit na nové informace.

Autor:


Témata: Loď


Nejčtenější

DuckTales (NES)
James Bond, Spiderman i strýček Skrblík. Nejlepší hry s licencí - díl druhý

V pokračování našeho přehledu nejlepších her na motivy filmů, seriálů, komiksů a knih připomínáme některé tituly, které si vybaví spíše ti dříve narození....  celý článek

Uncharted: The Lost Legacy
RECENZE: Uncharted Lost Legacy je dámská jízda ve velkém stylu

Voda je mokrá, drogy špatné a Uncharted je jednou z nejlepších her vůbec. Nic se na tom nemění ani v novém přídavku Lost Legacy, kde ikonického Nathana Drakea...  celý článek

Fishing Planet
VIDEO: Simulátor rybaření aspiruje na nejlepší trailer roku

V podání autorů chystané hry Fishing Planet vypadá rybaření napínavěji než většina současných stříleček. Volume doprava!  celý článek

Cosplay Chun-Li, jedna z nejikoničtějších postav série Street Fighter
Fanouškům připadala herní postava příliš ošklivá, autoři jí předělali

Postava bojovnice Chun-Li byla v bojovce Marvel vs. Capcom: Infinity tak ošklivá, že ji museli autoři v nejnovějším patchi znovu vymodelovat obličej.  celý článek

Black Mirror Remake
Česká adventura Posel Smrti se dočká remaku. Budou ho dělat Němci

Jedna z nejlepších českých her vůbec se po 14 letech od vydání dočká kompletního přepracování. Nepracují na něm však původní autoři a od originálu se má lišit...  celý článek

Další z rubriky

GTA 5
Prestižní škola využívá Grand Theft Auto 5 jako učební pomůcku

Kanadská prestižní střední škola Royal St. George’s College využívá Grand Theft Auto 5 jako učební prostředek, na kterém studentům ukazuje zakořeněné...  celý článek

League of Legends
Slavný fotbalista vyhrál soud s autory League of Legends

Slavný nizozemský fotbalista Edgar Davids uspěl s žalobou proti provozovatelům hry League of Legends. Jedna z postav se totiž notně inspirovala jeho vzhledem.   celý článek

Soccer Fierce Battle
Severní Korea vydala vlastní verzi fotbalové hry FIFA

I v Severní Koreji se hrají počítačové hry, jenže ne ty západní. Fotbaloví fanoušci tak jsou například ušetřeni klasického rozhodování, zda je lepší FIFA, nebo...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.