Civilization: Call To Power II

  • 1108
Neexistuje milovník tahových strategií, který by při vzpomínce na starou dobrou Civilization s úctou nesmekl klobouk a nezamáčkl v koutku oka slzu. Ano, Civilizace byla jednou z nejlepších her, jaké kdy počítače spatřily. A nyní se chystá její další pokračování.

Civilization: Call To Power IIAsi mě nikdo neobviní z podjatosti a přehánění, když řeknu, že nejslavnější a nejoriginálnější tahovou strategií všech dob byla a je Civilization. Jistě, nedosahuje technických kvalit dnešních her, i přesto stále přitahuje pozornost svým zpracováním a dokonalým herním systémem. A stejné kouzlo, jaké má navzdory svému stáří pro hráče, má i pro současné vývojáře. Nelze se tedy divit společnosti Activision, že pro nás chystá další pokračování této kultovní hry.

Tento jejich nejnovější výtvor ponese název Civilization: Call To Power II, čímž se jasně hlásí k odkazu jak svého prapůvodce, tak i předchozího dílu, který se jmenoval stejně, akorát ta dvojka mu tam chyběla. Cílem hry bude opět vybudovat co největší, nejsilnější, a zároveň také nejstabilnější a nejrozvinutější impérium, jak už jsme ostatně u této série zvyklí. Celý příběh se bude odehrávat v období 4000 let před naším letopočtem a končí 2300 let po Kristu. Můžete si říct, že z "civilizačního"Civilization: Call To Power II námětu je už jen těžko možné vymáčknout něco, co zde ještě nebylo, avšak zdá se, že to možné stále je a od vydání poslední verze přeci jen došlo k určitým změnám. Některé z nich se pochopitelně týkají grafického zpracování, jako je úroveň detailů, animace a podobně, ale většina jich spočívá ve zvýšení hratelnosti a atraktivnosti titulu.

Za prvé došlo k vylepšení rozhraní pro diplomatické styky s ostatními říšemi. Kromě toho, že je nyní k dispozici více témat, o kterých můžete se svými sousedy jednat, budou vám v případě nesouhlasu s vaší nabídkou ostatní panovníci předkládat své protinávrhy a nesmetou všechno ihned ze stolu. Tím dochází ke zvýšení kvality těchto jednání a jejich větší využitelnosti. Dále vám tvůrci odlehčili od povinnosti starat se do detailů o růst všech vašich měst. Nyní máte možnost předat zodpovědnost za jejich růst "starostům", kteří sami budou rozhodovat, jaké budovy kde a kdy stavět, případně jaké vytvářet vojenské jednotky.

Civilization: Call To Power IISpolečně s městy bude tentokrát růst i oblast, ze které obyvatelé získávají nezbytné suroviny. To znamená, že čím je město větší a tím pádem i významnější, tím větší se mu nabízejí možnosti a výhody. Nemůže se pak stát, že by došlo k vyčerpání zdrojů surovin, což by jinak bylo velice nepříjemné a frustrující.

Civilization: Call To Power II obsahuje oproti předchozímu titulu pochopitelně mnohá další vylepšení, která se týkají například speciálních jednotek, obchodu nebo systému vedení soubojů. Kdybychom je ale měli vyjmenovávat všechna, byli bychom tu ještě pozítří a navíc by vás hra samotná už jen stěží něčím příjemně překvapila. Proto se raději nechme opájet sněním a vzpomínkami na všechny ty krásné chvíle, které jsme zažili u původní Civilization nebo u některého z jejích pokračování, a těšme se na polovinu listopadu, kdy by se měla hra dostat oficiálně na pulty obchodů.