Civilization VI | foto: Petr Zelený, iDNES.cz

Žádný návrhář Civilization nesmí pracovat na více než jednom dílu

  • 6
Nebylo to vždy pravidlem, ale po několika úspěšných dílech hry Civilization se studio Firaxis rozhodlo, že návrh pokaždé povede odlišný člověk.

Úvodní díl navrhoval Sid Meier, jehož jméno lze dodnes objevit na krabici hry. První hra byla nesmírně úspěšná a nebylo zřejmé, jestli pokračování titulu může její popularitu překonat. Meier navíc věřil, že první díl byl dobrá hra, a z práce na ní byl vyčerpaný.

Civilization 2 tak navrhoval Brian Reynolds a tvůrci tehdy definovali základní pilíře vývoje. Ze začátku se tato pravidla nijak nejmenovala, ale dnes se jim říká princip třetin.

Třetina hry se podle nich nikdy nemění. To jsou skromné začátky každého národa, hraní na kola, generování náhodných map, propojení se skutečnou historií a pomalé přidávání nových technologií i dalších možností tak, aby to hráče nezahltilo.

Civilization 6

Civilization 5: Gods & Kings

Další třetina hry má vznikat na základě reakcí na předchozí díl. Jsou to změny prvků, které hráči kritizovali. A poslední třetina pochopitelně přináší novinky, které se v žádném dílu předtím neobjevily.

Ale princip třetin o výměně návrhářů nehovoří. Reynolds ostatně po druhém dílu pracoval ještě na Civilization 3, ale po roce práce od projektu odstoupil a otěže návrhu převzal Jeff Briggs.

Čtvrtý díl pak navrhoval programátor třetího dílu Soren Johnson. A v ten moment se již studio Firaxis Games rozhodlo, že změna návrháře mezi každým dílem bude pravidlem.

Informace ve videu odhalil britský server Eurogamer.


Témata: Soren Johnson