UFO: Freedom Ridge - rozhovor s tvůrci

  12:00
Celý svět obletěla před pár dny zpráva, která potěšila všechny milovníky kvalitních tahových strategií - zrušený projekt Dreamland Chronicles znovu ožívá a s ním i celá slavná série UFO/X-COM. Vývoj byl svěřen do zkušených rukou českého týmu Altar Interactive, a tak jsme se zeptali přímo tvůrců, co nového se na nás chystá.

Celý svět obletěla před pár dny zpráva, která potěšila všechny milovníky kvalitních tahových strategií - zrušený projekt Dreamland Chronicles znovu ožívá a s ním i celá slavná série UFO/X-COM. Vývoj byl svěřen do zkušených rukou českého týmu Altar Interactive, a tak jsme se zeptali přímo tvůrců, co nového se na nás chystá. Na naše otázky odpovídal Robert Hoffmann, výkonný ředitel společnosti Altar Interactive.

Zpráva o tom, že vyvíjíte hru UFO: Freedom Ridge přišla jako blesk z čistého nebe. Jak dlouho už na ní pracujete?
S přípravnými pracemi jsme začali již v červenci, samotný projekt odstartoval po podpisu smouvy – tj. na přelomu srpna a září.

Čím to, že si společnost Virgin vybrala pro pokračování prací na tomto titulu právě vás?
Přímo nám to samozřejmě nikdy neřekli, ale domnívám se, že byli spokojeni s naší spoluprácí při vývoji Original War. Uvědomili si, že dokážeme dělat hru stejně kvalitně a spolehlivě jako západní týmy.

Jaký je váš vztah (a celého týmu) k sérii UFO/X-COM?
UFO jsme téměř všichni hráli, designéři a vedení projektu dokonce mnohokrát. Sérii považujeme za jeden z milníků vývoje počítačových her. Možnost vytvořit naše vlastní pokračování přijímáme jako velkou výzvu.

Do letošního února pracovala na této hře společnost Mythos. Navazujete plynule tam, kde byly práce přerušeny, nebo musíte začít některé věci znovu od začátku?
Nebudu přehánět, když řeknu, že na hře pracujeme v podstatě od začátku. Ale oceňujeme práci Juliana Gollopa, designéra Mythos Games.

Máte při vývoji laicky řečeno volnou ruku, nebo hru vyvíjíte přesně podle instrukcí Virginu?
Laicky řečeno máme při vývoji volnou ruku, ale vážíme si názorů našeho producenta – Paula Whippa – a řešení některých problémů tedy hledáme společně.

Zaměřme se nyní na herní koncept. Bude stejný jako v předchozích dílech, nebo se bude měnit něco zásadního? Bude hra zaměřena spíš na samotné souboje, nebo se nějakým způsobem rozvine i strategická část?
O herních konceptech bych zde zatím nerad hovořil. Obecně se dá říci, že taktické souboje a strategická část budou ve hře zastoupeny v poměru 2:1.

Čekají nás ve hře UFO: Freedom Ridge nějaké zajímavé novinky? Minulý díl např. přinesl androidy a možnost realtimového boje. Plánujete něco podobného i zde?
Ano, plánujeme naši vlastní variantu soubojového systému.

Můžete říct něco o příběhu hry? Bude mít nějakou spojitost s předchozími díly?
Bude. V kostce – po určitém období zkoumání lidské civilizace (předchozí díly série) Retikulané zničí téměř veškerý život na planetě. Hráčovým úkolem bude ochránit zbytky lidstva, vypátrat příčiny retikulanského útoku a samozřejmě slavně zvítězit.

Můžeme se opět těšit na „globální operace“, nebo nás - stejně jako minule - čeká jen ochrana jednoho města? Kolik času by mělo zhruba zabrat dohrání celého titulu?
Můžeme. S vyjímkou moří se hráč setká se všemi typy pozemské krajiny. Čas potřebný k dohrání hry bude záležet na typu hráče. Pokud se někdo vydá nejkratší cestou po příběhu a nebude se snažit si za každou cenu naskilovat každého vojáka, pak mu k dohrání hry postačí 35 – 45 hodin. Hardcore pařan u hry snadno stráví 200 hodin a více.

Jací budou nepřátelé a jaké zbraně proti nim budeme používat? Čeká nás v tomto ohledu něco nového?
Kromě Retikulanů a jejich strojů to budou desítky různých mutantů – od těch nejprimitivnějších až po mutanty schopné vám sebrat zbraň a použít ji proti vám.

Mezi velké přednosti série UFO vždy patřil bohatý vývojový strom technologií. Jaký bude tentokrát?
Bude bohatší o jednu zvlášnost – video z bojových operací.

V jakém stádiu je hra nyní a kdy předpokládáte, že by mohla být dokončena?
Na začátku března bude hotová Alfa verze. Pokud bude i nadále probíhat vše podle plánu, bude hra hotová na Vánoce příštího roku.

V současné době jsou u hráčů ve velké oblibě hratelné demoverze. Myslíte, že bude i demo na UFO: Freedom Ridge?
Určitě bude.

Myslíte, že kdyby měla tato hra úspěch, budete vyvíjet i další pokračování série?
Ano, taková je dohoda s Virginem.

Ještě před vývojem UFO: Freedom Ridge jste pracovali na datadisku k Original War, jak to s ním vypadá nyní?
Práce na datadisku jsou nyní na přání Virginu zastaveny.

Plánujete tedy expanzi vývojového týmu a práci na několika projektech současně? Jak daleko jste schopni v tomto směru zajít?
Plánujeme. Souběžně s prací na Dreamlandu připravujeme RPG projekt a jednáme s Virginem o vývoji titulů na Gameboy Advance. V budoucnu chceme pracovat na třech až čtyřech projektech současně.

Děkuji za rozhovor a přeji hodně štěstí jak u toho, tak i u dalších vašich projektů.

Autor:
  • Nejčtenější

Nebýt seriálu o Buffy, jsem bezdomovec, přiznala hvězda The Last of Us

Osmačtyřicetiletý herec Pedro Pascal dnes díky seriálům jako The Last of Us, Mandalorian nebo...

Nový trend na Twitchi: Streamerky promítají hry na svá prsa a pozadí

Streamerka Morgpie objevila nový způsob, jak zaujmout své převážně mužské fanoušky na Twitchi, když...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Pozapomenutá hra od mistrů žánru RPG už se dá zase pořídit legálně

Špionážní klasika Alpha Protocol od legendárního studia Obsidian se vrátila do oficiální...

Už hrajeme šestý díl, provokují vývojáři The Elder Scrolls fanoušky

Do vydání dalšího dílu legendární RPG série The Elder Scrolls zbývají ještě dlouhé roky, vývojáři...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Úspěšní vývojáři zepsuli velká vydavatelství. Padla i velmi vulgární slova

V posledním roce obchází herním průmyslem strašidlo masivního propouštění, svou pozicí si nemohou...

Vypadají zajímavě, datum je nejasné. Stihne těchto 20 her letošní vydání?

Máme za sebou teprve první čtvrtletí letošního roku, takže u spousty her pořád není jasné přesné...

Předplatitelé PS Plus dostanou v dubnu nedoceněný herní propadák

Největším tahákem dubnové nabídky pro předplatitele služby PS Plus je loňská fantasy střílečka...

Vývojáři mobilní hříčky utratili za marketing více, než stojí vývoj velké hry

Aktuální mobilní hit Monopoly GO! vydělal během pouhých deseti měsíců od uvedení již dvě miliardy...

Judas nechce být novým Bioshockem, sází na znovuhratelnost

Legendární herní vývojář Ken Levine konečně poodhalil detaily o své dlouhé roky připravované hře...

Šárka Hamrusová: Díky laktační poradkyni jsem si přestala myslet, že je chyba ve mně
Šárka Hamrusová: Díky laktační poradkyni jsem si přestala myslet, že je chyba ve mně

Šárka chtěla kojit. Chvíli to ale vypadalo, že se jí to nepodaří. Díky správně zvolené laktační poradkyni nakonec dosáhla úspěchu. Poslechněte si...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...