Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

GameEkonom – republiková taškařice

  12:00
Nintendo opět šokuje – tentokrát říká, že „lidé nejsou na online připraveni“. || Thajské úřady se snaží omezit online hraní. || Úsměvné tanečky kolem data vydání hry Republic: The Revolution.

Lidé (prý) nejsou na online připraveni – pondělí 7. července 2003
Viceprezident pro marketing americké pobočky společnosti Nintendo George Harrison přišel se šokujícím odhalením: zákazníci prý zatím nejsou na nějaké velké online hraní připraveni. Proto se také současná generace herní konzole GameCube žádné komplexnější podpory pro využití internetu nedočká – to snad přijde až s jeho nástupcem, prozatím označovaným jako „N5“. Nintendo se v současnosti tváří, jako by hraní po internetu vůbec neexistovalo – sice čas od času vydá nějaký online titul, vždy se však jedná o third-party projekty.
Harrison své tvrzení, které lze vzhledem k silné medializaci služeb Play Online a Xbox Live (o silné online komunitě u PC nemluvě) považovat za poněkud kontroverzní, opírá o zajímavá čísla. Zatímco PS2 a Xbox vlastní zhruba 60 milionů lidí, na internet se s ním připojuje prý jen 1 až 2 miliony hráčů. Podle Harrisona to vyplývá z faktu, že málokdo je ochoten platit za samotné hraní, když už byl předtím nucen utratit nezanedbatelnou částku za konzoli a samotnou hru.
Na jednu stranu je možné dát Harrisonovi (a tedy i Nintendu) za pravdu: krátkodobě není rozjezd online podpory zrovna dvakrát výhodný. Současný hardware v sobě nemá přímou podporu pro využití všech funkcí, jež internet nabízí, je nezbytná masivní (a tedy příslušně drahá) marketingová kampaň a stávající model předplatného nové zákazníky rozhodně nepřiláká – lidí ochotných platit měsíční paušál opravdu není mnoho. Jenže děj se co děj, přijde doba, kdy levný broadband nebude jen prchavým snem a kdy marketingová oddělení vymyslí způsob, jak ze zákazníků peníze vyždímat tak, aby jim to vadilo co nejméně. A pak se může odmítavý postoj k online problematice Nintendu krutě vymstít – těžko bude hráče přesvědčovat o tom, že společnost změnila na podporu internetu názor, že v ní skutečně vidí budoucnost trhu a že má na výplatní listině ty největší odborníky z celého světa, kteří zaručí, že „Nintendo Online“ je o třídu lepší než konkurenční služby.
Jestli ono by nebylo lepší, kdyby Harrison řekl něco ve smyslu: „Pracovat na podpoře stávajícího GameCube by bylo příliš náročné a neekonomické, raději se tedy soustřeďujeme na jeho novou generaci. Ta bude využívat všech výhod, jež internet nabízí...“ a nějaké další obecné fráze. Významově se sice tento „proslov“ nijak neliší od toho skutečného, ale zní o poznání lépe. A co je nejdůležitější – nijak Nintendu neodežene zákazníky, kteří by byli ochotni za online hry nějaký ten paušál platit. Pan Harrison se tedy jakožto viceprezident pro marketing moc nevyznamenal.
Zdroj: Puget Sound Business Journal

Thajsko vypsalo „stanné online právo“ – úterý 8. července 2003
Thajské úřady se rozhodly zatočit s online hraním. Tedy, abychom jim nekřivdili – chtějí něco udělat s narůstající závislostí mládeže na něm. Tento druh „psychické narkomanie“ se totiž stává čím dál tím větším problémem – není výjimkou, když se znaky závislosti začnou projevovat na dětech sotva sedmiletých.
Jen málokdo z herní komunity je rád, když mu někdo hází klacky pod nohy, ale uznejme, že thajští zákonodárci byli ve svých omezováních vcelku umírnění. O co tedy jde? Herní servery v jurisdikci tohoto asijského státu budou muset být v době od deseti hodin večer do šesti ráno vypnuté, do stejných hranic se také musí vejít otevírací doba internetových kaváren. V těch budou navíc zavedeny „herní přestávky“ – po dvou hodinách budou muset návštěvníci na čas své počítače opustit. Důvodem k tomuto kroku je nejspíš snaha zabránit ucpání cév krevní sraženinou, což může potkat lidi sedící dlouho v jedné pozici; několik hráčů tímto způsobem v internetových kavárnách již zemřelo.
Úředníci samozřejmě tuší, že tato omezení nebudou příliš populární a že jejich vymáhání možná bude obtížné. Aby se tedy vyhnuli blamáži v podobě zrušení této normy, sami oznámili, že od 15. července do 30. září se bude jednat jen o jakýsi „zkušební provoz“. Poté bude jeho platnost zrušena, prodloužena na neurčito, nebo se pravidla mírně pozmění a poběží další „betatest“. Uvidíme, jaké budou reakce, a hlavně jestli se opravdu podaří růst závislosti na online hraní zpomalit. Bylo by to hezké, ale že bychom tomu nějak výrazně věřili...
Zdroj: GamesIndustry

Republic: The Revolution – hra, nebo šaškárna? – středa 9. července 2003
Situace kolem hry Republic: The Revolution vypadá jako vystřižená z nějaké burlesky. Už dlouhé měsíce (nebo snad roky?) jsme ujišťováni o tom, že se práce na tomto titulu blíží do závěrečné fáze a že hra vyjde co nevidět. Avšak ouha – pokaždé se objeví nějaký ten malý (a blíže nespecifikovaný) zádrhel, kvůli němuž se uvedení na trh o nějaký ten čas zpozdí. Koncem června se zdálo, že přece jenom dočkáme. Pro vydavatelství Eidos totiž bylo velice důležité, aby se Republic: The Revolution objevil na pultech obchodů před 30. červnem, neboť v tento den končil společnosti fiskální rok a všechny plány počítaly s alespoň nějakými příjmy z tohoto titulu. Ale co to? Krátce před uplynutím zmíněné lhůty se objevila zpráva o tom, že se hra opět odsouvá; náhradní termín nebyl uveden.
Mohli bychom pokrčit rameny s lakonickou poznámkou, že tak to v herním byznysu chodí – plnění slibů je spíš výjimkou než pravidlem. Jenže zmatek do všeho vnesli samotní vývojáři z Elixir Studios, kteří se ohradili proti nařčení, že nejsou schopni odevzdat svou práci včas. Podle jejich slov „se nikdy nezavázali k tomu, že by měli svůj projekt dokončit tak, aby byl v prodeji již v červnu tohoto roku – a tak se nijak nesnažili tento termín stihnout“. Tečka. Co se to proboha děje? V oficiálních materiálech Eidosu – včetně těch určených akcionářům – bylo jasně uvedeno, že Republic: The Revolution má být v obchodech nejpozději v posledním červnovém týdnu. Copak to Elixir Studios nikdo neřekl? A není to náhodou vydavatel, který určuje datum uvedení na trh, protože všechno platí a má tak finální slovo? Jestli nás někdo nevodí za nos, tak si tohle pár lidí asi nehezky odskáče.
Zdroj: CVG

Střípky a zajímavosti:
- Z průzkumu společnosti SN Systems vyplývá, že videoherní vývojáři mají ze všeho nejraději platformu PlayStation 2 – hlasovalo pro ni 38 procent respondentů. Druhé místo obsadil Xbox s 21 procenty, pro GameCube se vyslovilo 17 procent vývojářů a 10 označilo za nejoblíbenější platformu handheld GameBoy Advance. Další příčky připadly starším platformám jako Mega Drive či Saturn. Do průzkumu se bohužel „nevešlo“, co si vývojáři myslí o PC. Škoda. Nemůžeme se také ubránit dojmu, že studie není moc průkazná – je jasné, že vývojáři mají nejraději tu platformu, na které pracují. A zde má PS2 jasnou převahu.
- Dvanáct let fungovalo studio Trecision. Dvanáct let. Byla to nejstarší vývojářská společnost v Itálii. A nyní je s ní konec – vstoupila do likvidace. Její zánik souvisí s krachem francouzského vydavatelství Cryo Interactive, s níž úzce spolupracovala. Sbohem.
- Dne 27. července měl v americkém státě Washington vstoupit v platnost zákaz prodeje násilných počítačových her mladistvým (informovali jsme vás o tom zde). Kvůli stížnosti organizace IDSA k tomu však možná nedojde – federální soud právní účinnost této normy pozdržel a pokud justice dojde k názoru, že je neústavní (jak tomu bylo u této obdobné vyhlášky), smete ji ze stolu jednou provždy.
- Šéfem vývojářského studia Blizzard North se stal hlavní programátor Rick Seis. Jeho jmenování nebylo nijak nečekané – připomeňme, že minulý týden tuto společnost opustili čtyři klíčoví zaměstnanci, mimo jiné právě i vedoucí studia, jehož post bylo nutné rychle zaplnit. Seis byl již od začátku považován za nejžhavějšího kandidáta ze všech uchazečů.
Zdroj: GamesPress, GamesIndustry, Reuters, BusinessWire

Autor:
Témata: Blizzard, mladiství, Xbox
  • Nejčtenější

Je mi ho líto, říká „Ciri“ o novém představiteli seriálového Zaklínače

Herečka Freya Allen, která v netflixovském seriálu Zaklínač hraje postavu Ciri, se nechala slyšet,...

Svítící respirátory pro hráče byly průšvih, výrobce platí tučné odškodné

Společnost Razer dostala pokutu ve výši pětadvaceti milionů korun za to, že v době pandemie covidu...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Vývojářům nešlo opravit chybu, tak z procházení zdmi udělali součást příběhu

Skoro třicet let stará střílečka The Terminator: Future Shock vstoupila do historie jako vůbec...

Bojíte se hororů? Skutečnost je často ještě divnější a děsivější

Věta „inspirováno skutečností“ se za léta nadužívání stala jen prázdnou marketingovou frází. Ne,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slavný streamer byl šokován, když zjistil, kolik utratil za hry na Steamu

Populární streamer Felix Lengyel, známý fanouškům pod přezdívkou xQc, prozradil, kolik už utratil...

75 %

RECENZE: Men of War II je parádní a obsahem nabitá strategie z 2. světové

V historické strategii ukrajinského studia Best Way dostanete možnost velet vojenským batalionům až...

Hororová značka Dead by Daylight zkouší uspět i v žánru filmových her

Multiplayerová hra Dead by Daylight už prodala 60 milionů kopií a tak zkouší své slavné jméno...

Amazon chystá hraný seriál Tomb Raider, scénář napíše „Potvora“

Slavná série Tomb Raider, jejíž hlavní hvězdou je akční archeoložka Lara Croft, se dočká vlastního...

Slavný streamer byl šokován, když zjistil, kolik utratil za hry na Steamu

Populární streamer Felix Lengyel, známý fanouškům pod přezdívkou xQc, prozradil, kolik už utratil...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Bohužel nám to nevyšlo, oznámili manželé Pagáčovi rozchod po šesti letech

Herečka Patricie Pagáčová (35) a dramaturg Tibor Pagáč (32) se rozešli po pěti letech manželství. Žádost o rozvod zatím...

Eurovizi vyhrál nebinární Švýcar Nemo. Nizozemce vyloučili za „výhružný pohyb“

Ve švédském Malmö rozhodli o vítězi letošní Eurovize. Stal se jím švýcarský nebinární zpěvák Nemo. Soutěž doprovázely...

Moderátorka Petra Křivková-Svoboda přišla při tragické nehodě o manžela

Moderátorka poledních zpráv televize Nova Petra Křivková-Svoboda (41) v neděli ztratila svého manžela Ondřeje Křivku...

Miss Czech Republic 2024 se stala studentka Adéla Štroffeková z Prahy

Vítězkou 15. ročníku Miss Czech Republic se stala studentka Adéla Štroffeková (21). Českou republiku bude reprezentovat...

Silničářští popletové pobavili Mohelnici. Zpackaný nápis zaujal každého

Zpackaná dopravní značka pobavila Mohelničany. Silničáři při stříkání nápisu na asfalt otočili šablonu a vytvořili...