Pozadí vývoje adventury Jazz & Faust

  12:00
Na ruskou adventuru Jazz & Faust se čekalo opravdu dlouho a netrpělivě a o tom, jak nakonec dopadla, se můžete dočíst v dnešní recenzi. Pokud vás však zajímají podrobnější informace o jejím vývoji nebo o historii jejího tvůrce, týmu Saturn +, neváhejte nakouknout do tohoto exkluzivního rozhovoru.

Jazz & FaustJako doplněk k dnes recenzované adventuře Jazz & Faust (dále jen J&F) vám přinášíme rozhovor s ruským tvůrčím týmem Saturn +, který má tuto vcelku vydařenou adventuru na svědomí. Za zprostředkování rozhovoru a překlad z angličtiny do ruštiny (a naopak) musím poděkovat Nikolaji Baryshnikovi, marketingovému manažerovi společnosti 1C Company (vydavatel hry), a za samotné zodpovězení mých otázek pak šéfovi projektu Nikolaji Khudentsovi ze Saturnu +.

O Saturnu + slyším prvně ve spojitosti právě s J&F. Můžete mi říct něco o historii vašeho týmu?
Saturn Plus byl založen v roce 1997. V současnosti má téměř třicet členů. Doposud jsme vytvořili celkem šest her.

V poslední době se na světový trh dostává stále více a více ruských her. Vypadá to, že máte tam u vás pro tvorbu her skvělé podmínky, pravda? A jaká vlastně byla situace s vývojem her v Rusku v době, kdy jste začínali?
Podle nás závisí kvalita ruských her přímo na ekonomické situaci naší země. Začínali jsme bez sebemenší finanční podpory, prostě jen z nadšení. Později se poměry v Rusku začaly zlepšovat, policie se začala intenzivněji zabývat softwarovým pirátstvím. To všechno situaci znatelně vylepšilo.

Co vás inspirovalo při tvorbě J&F? Hry, hudba, filmy nebo něco jiného? A proč jste si vybrali zrovna adventurní žánr? Jsou snad v Rusku adventury nějak zvlášť populární?
Pointou bylo vytvořit neobvyklý fantasy svět, kde budete mít možnost dívat se na stejné věci dvěma různými páry očí. Zdali se nám to podařilo, to už si musíte rozhodnout sami... Co se týče popularity počítačových her, nevíme nic přesného... Nedělali jsme žádný průzkum trhu – to, co děláme, děláme ze srdce a především protože nás to baví.

J&F je ke všemu ještě klasická point-and-click adventura s 2D lokacemi. Tyhle staromódní, ale pořád nádherné hry se z trhu v poslední době téměř vytratily. Co vás vedlo k vytvoření takového pokladu Monkey-Islandovského typu a proč jste se nepustili do plného 3D, jako většina současných vývojářů?
Jazz & FaustNaším cílem není vytvářet plně 3D hry. Použití předrenderovaných pozadí nám umožňuje vytvořit každou scénu velmi detailní a realistickou. Navíc s vámi nemůžeme souhlasit v tom, že hry tohoto typu se z trhu vytratily. Co třeba takový Resident Evil, Alone in the Dark IV a jim podobné?

Mimochodem, jaké jsou vlastně vaše nejoblíbenější adventury a proč? Myslím jak staré klasiky, tak i novější tituly vydané, řekněme, v posledních dvou letech.
Naše nejoblíbenější hry? Z menšího hlasování v našem týmu vzešla jména jako Full Throttle, Neverhood, Blair Witch, Gag. Myslíme si, že tyhle hry umožňují hráči, aby se zcela ponořil do dobrodružného světa.

Na vaší hře je nejzajímavější možnost projít příběhem za dvě různé postavy. Zjednodušeně řečeno jste tak vytvořili dvě hry v jedné. Tím se musel vývoj hry docela ztížit, že ano? Takže proč jste se rozhodli pro dvě hlavní postavy, každou se svým vlastním příběhem?
Hlavním záměrem bylo dívat se na stejné události ze dvou různých pohledů. Události, které se týkají především Jazze, Faust se do nich namočí jakoby nepřímo a ne v plném rozsahu. Všechny záhady příběhu odhalí hráč jen v případě, že hrou projde za oba charaktery. Domníváme se, že tohle dává hře nádech záhadnosti a komplikovanosti.

Oba hlavní hrdinové mají velice odlišné vlastnosti, což činí hru velmi odlišnou. Proč jste si vybrali právě drsného pašeráka a romantického námořníka? Nebo vás snad inspirovaly povahy některých členů týmu? :o)
Faust ve hře představuje východní svět. Je zároveň romantický a vznětlivý, ale žádný velký odvážlivec. Udělal by cokoliv, aby dosáhl svých ideálů a ne jen jejich hmotného povrchu. Naproti tomu Jazz je typickým představitelem západu. Pro bohatství by riskoval vlastní život a je pěkně vypočítavý. Sympatie a laskavost pro něj obvykle nic neznamenají, přesto je Štěstěna skoro vždy na jeho straně. Obě hlavní postavy byly plánovány jako zcela odlišné osobnosti. Pokud by si byly povahově podobné, hra by nebyla tak zajímavá a vzrušující, nemyslíte?

Jazz & Faust

Nicméně – přestože existují dva odlišné průchody hrou, je každý z nich docela krátký. Nemyslíte, že jste to měli trošku více roztáhnout?
Pokud je hra špatná nebo nezábavná, nikdy byste ji nepopsal jako hru s krátkým průchodem. Takže vaše otázka je pro nás spíše komplimentem :o). Díky za něj.

Jaký je váš názor na množství dialogů v adventurách? Tipuji, že nemáte rádi „ukecané“ adventury typu The Longest Journey, protože v J&F je dialogů velmi poskrovnu. Mám pravdu?
Souhlasíme s vámi, že v J&F není příliš mnoho dialogů. Paradoxně však rozhovory považujeme za velmi důležité, takže příště se určitě polepšíme a dialogů přidáme.

J&F je vizuálně skutečně nádherná hra, a to nejen co se backgroundů týče, ale též z hlediska animací (používali jste motion-capture?). Jedinou vadou na kráse je nízké rozlišení 640x480. Proč jste nepoužili rozlišení vyšší, alespoň 800x600?
Ne, technologii motion-capture jsme nepoužívali – všechno jsme vytvořili vlastníma rukama. Jinak rozlišení 640x480 jsme zvolili kvůli nižším hardwarovým nárokům hry. V naší příští hře Midnight Nowhere ale již stoupneme na 800x600.

Pokud bude hra úspěšná na světovém trhu, máte v plánu vytvořit pokračování?
Možná ano, možná ne. Jeden nikdy neví :o).

Kromě J&F pracujete ještě na jedné adventuře s názvem Midnight Nowhere, kterou tentokráte nebude vydávat 1C, ale Buka Entertainment. Bude to opět klasická adventura a jaké zajímavé novinky nám přinese?
Stručně řečeno, bude to adventura s prvky černého humoru.

Díky za rozhovor a přeji J&F hodně úspěchu nejen na českém, ale i světovém trhu.

Autor:
Témata: Humor, Srdce
  • Nejčtenější

Nebýt seriálu o Buffy, jsem bezdomovec, přiznala hvězda The Last of Us

Osmačtyřicetiletý herec Pedro Pascal dnes díky seriálům jako The Last of Us, Mandalorian nebo...

Nový trend na Twitchi: Streamerky promítají hry na svá prsa a pozadí

Streamerka Morgpie objevila nový způsob, jak zaujmout své převážně mužské fanoušky na Twitchi, když...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Pozapomenutá hra od mistrů žánru RPG už se dá zase pořídit legálně

Špionážní klasika Alpha Protocol od legendárního studia Obsidian se vrátila do oficiální...

Už hrajeme šestý díl, provokují vývojáři The Elder Scrolls fanoušky

Do vydání dalšího dílu legendární RPG série The Elder Scrolls zbývají ještě dlouhé roky, vývojáři...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Úspěšní vývojáři zepsuli velká vydavatelství. Padla i velmi vulgární slova

V posledním roce obchází herním průmyslem strašidlo masivního propouštění, svou pozicí si nemohou...

Předplatitelé PS Plus dostanou v dubnu nedoceněný herní propadák

Největším tahákem dubnové nabídky pro předplatitele služby PS Plus je loňská fantasy střílečka...

Vývojáři mobilní hříčky utratili za marketing více, než stojí vývoj velké hry

Aktuální mobilní hit Monopoly GO! vydělal během pouhých deseti měsíců od uvedení již dvě miliardy...

Judas nechce být novým Bioshockem, sází na znovuhratelnost

Legendární herní vývojář Ken Levine konečně poodhalil detaily o své dlouhé roky připravované hře...

PRVNÍ DOJMY: Stellar Blade nabízí daleko víc než jen sexy zadek hlavní hrdinky

Po první hodině strávené v nelítostném světě akční hry Stellar Blade můžeme být zatím spokojení....

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...