Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Rozhovor s AMC Creation o No Name War

  12:00
Rumunský tým AMC Creation připravuje 3D strategii No Name War. Protože první informace a obrázky vypadají naprosto skvěle, rozhodli jsme se položit tomuto začínajícímu týmu několik otázek.

No Name WarMarcel Neamtu je project manager rumunského týmu AMC Creation. Pokud jste o něm ještě neslyšeli, nemusíte se stydět – první hrou tohoto studia totiž bude právě No Name War – skvěle vypadající připravovaná 3D RTS. Jelikož první screenshoty a informace vypadají parádně, rozhodli jsme se položit mu pár otázek.


První otázky se budou týkat vašeho týmu. Kdy a za jakých okolností vznikl? Udály se v něm v průběhu vývoje No Name War nějaké významnější změny? Jak vypadá dnes?
Začali jsme před pár lety jako mladý, nezkušený tým. Museli jsme překonat nejrůznější problémy. Nestačí jen chtít něco udělat, aby věc mohla být úspěšná, je třeba mnohem víc. Museli jsme jako tým dospět. To se nám snad povedlo a doufáme, že se už do té doby, než No Name War dokončíme, žádné větší problémy nevyskytnou.

Na začátku byla No Name War prezentována jako 2D realtimová strategie, dokonce vyšly i screenshoty, které to dokazovaly. Nicméně poslední obrázky jsou 3D (a velice pěkné :o) a ukazují zbrusu nový engine. Kdy a proč jste se odhodlali k této změně?
Asi před rokem jsme si uvědomili, že nejsme na správné cestě. Nemohli jsme prostě ignorovat ten úžasný pocit svobody, který 3D kamera ve hře nabízí. Teď se hráči mohou volně pohybovat v mnohem pestřejším světě – a to za nějaké to zdržení stojí.

Používáte svůj vlastní engine? Jaké jsou jeho specifikace?
Ano, engine byl vyvinut in-house. Není to jeho první verze, ale myslíme si, že teď už má vše, co potřebujeme. V poslední době doznal značných zlepšení a jsem přesvědčen, že dokáže využít všech užitečných schopností 3D akcelerátorů nové generace.
Konkrétně nabízí:

  • Neformovatelný povrch, který je obydlen specifickými živočišnými druhy
  • Realistické efekty počasí a změny roční doby
  • Spektakulární atmosférické efekty
  • Až 100.000 polygonů na scéně
  • Detailní hardwarově komprimované textury
  • Vysoce přesné real-time stínování
  • Komplexní animace
  • Velké množství světelných zdrojů
  • Velké náhodně generované 3D mapy
  • Kameru s velkým rozsahem úhlů a zoomu

    No Name WarCo nám prozradíte o příběhu? Hledali jste inspiraci v science-fiction literatuře a filmech? Věříte, že skutečné válečné konflikty mohou v budoucnosti přerůst v katastrofu takového formátu, jakou popisuje No Name War?
    O příběhu vám nemůžeme prozradit více, než naleznete v oficiálních materiálech na našich stránkách (a v tomto článku), abychom vám nepokazili zážitek ze hry.
    Na světě není zase tak velké množství originálních nápadů. Některé motivy jsou stále opakovány a převypravovány různými způsoby. Tím chci říci, že některá témata jsou častá ve sci-fi knížkách i filmech a PC hrách a to nás pochopitelně ovlivnilo. Nicméně No Name War má svůj vlastní, odnikud nepřevzatý příběh.
    Války jsou od základů špatnou záležitostí a pokročilá technologie může konat dobro i zraňovat, záleží jen na tom, kdo ji používá. Kdykoli se může objevit jakákoli katastrofa – kdo ví? :o)

    Jak důležitý bude pro hru příběh? Bude No Name War obsahovat nějaké filmečky nebo cut-scény v herním prostředí?
    Je to jako v životě. Pokud vám jde o to porozumět, co se děje okolo, pak je to důležité. Možná se vám dokonce podaří pochopit svou vlastní roli v celém vesmíru. Pokud někomu jde jen o to se uzavřít a naslepo střílet, je-li pro něj důležitá jen míra násilí, pak na to může rovnou zapomenout. No Name War můžete hrát i bez většího povědomí o příběhu, ale připravíte se o skvělý zážitek...

    Prozradíte nám něco o rasách, které se ve hře objeví? Proč mají tak divná jména (Ktoniané, Khloona, Qualdarové)?
    To je skutečně zábavný příběh, ale zatím vám ho nemohu prozradit. Možná později...
    Zatím mohu posloužit jen oficiálními informacemi:

  • Ktoniané – potomci kolonistů, kteří havarovali a skončili na své mateřské planetě. Jejich cílem je ze začátku jen přežít, kontaktovat mateřskou základnu a vrátit se domů, ale Země se brzy ukáže v úplně jiném světle, než od zničené planety očekávali.
  • Khloona – klonované druhy, jejichž motivace zůstane záhadou až do začátku druhé kampaně. Jsou nepřístupní všem dohodám a agresivně útočí na všechny ostatní formy života.
  • Qualdarové – ačkoli jde o humanoidní rasu, jsou technologicky daleko za Ktoniany a Khloony. Zato jsou to dobří obchodníci a ovládají též magii.

    Na oficiálních stránkách No Name War jsme také našli odkaz na "neutrály", pod kterým se ale nic neskrývá. Jaká bude jejich role ve hře?
    Neutrálové jsou skrytí. Mohou se stát vaším nepřítelem, ale také spojencem. Nezapomeňte, že se může stát, že budete bojovat proti dvěma rasám a ne jen jedné. A právě oni mohou být jazýčkem na vahách, který rozhodne, jestli vyhrajete nebo zklamete.

    No Name War

    Teď k jednotkám. Jak se budou lišit u jednotlivých ras? Budou zde nějaké vzácné jednotky se speciálními schopnostmi? Budou jednotky získávat zkušenosti a zlepšovat své dovednosti?
    Rozdíly budou značné, jednotky se budou lišit v organizaci, stavbě, zbraních a spoustě dalších věcí. Celkem jich bude více než 80. Ve hře se objeví i postavy se speciálními schopnostmi, takzvaní Vůdci. RPG prvky se ale týkají i obyčejných jednotek – i ty získávají zkušenost a můžete je přesouvat mezi misemi.

    Jaký bude poměr mezi bojem, výstavbou a těžbou surovin? Kolik budov se ve hře objeví?
    Větší důraz je kladen na boj a taktiku, ale i stavění si hráči užijí dost a dost. Ve hře se objeví přes 70 budov, z nichž některé budou mobilní a využitelné v boji.

    Jaké budou mapy, mise a kampaně v No Name War? Kolik jich bude a jak velkých, jak dlouhý očekáváte celkový čas potřebný k dohrání?
    Zatím vám nemohu říci, jestli budou single playerové mise pevně dané nebo náhodně generované. Už brzy se to dozvíte. No Name War obsahuje tři kampaně, z nichž každá bude mít šest misí. Původně jsme kampaně nechtěli na mise dělit vůbec, ale nakonec jsme se rozhodli takhle. Mapy budou poměrně rozlehlé, cca okolo 25x25 obrazovek. Herní čas odhadujeme na dva až tři týdny.

    Jaké inovace a herní prvky No Name War přinese?
    Je jich hodně, ale je předčasné teď o nich mluvit (Marcel se zřejmě bojí, že by jich konkurence zneužila a zabudovala je do svých připravovaných titulů. Nakonec – čert nikdy nespí…). Uvidíte je v budoucnu ve veřejné demoverzi.

    Všude vychvalujete rozsáhlé singleplayerové kampaně, ale bude No Name War obsahovat také multiplayer?
    Ano, No Name War bude obsahovat i multiplayer, a to buď po síti nebo po internetu, ale obávám se, že klasický 56k modem nebude stačit...

    Jaká bude v No Name War hudba?
    Už brzy uslyšíte... :o)

    Co považujete na No Name War za nejlepší, proč by si ji hráči měli koupit?
    Jednoznačně hratelnost a sofistikovanou grafiku. To stačí...

    No Name WarV jaké fázi se momentálně hra nachází a kdy se jí dočkáme? Plánujete vydat demoverzi?
    V tuto chvíli je hotova alfa-verze, v srpnu bychom měli dokončit betu. Asi tak na konci září bychom mohli vydat demoverzi, samotná hra by měla vyjít na konci roku.

    Jak tvrdá je práce na No Name War? Stíháte třeba hrát i jiné hry? Sledujete konkurenci?
    Ne, nedá se to stíhat. Pracujeme 12 – 14 hodin denně.

    Co od No Name War očekáváte a jak si představujete, že by mohla dopadnout?
    Nad tím moc nepřemýšlíme, chceme prostě jen vydat kvalitní hru.

    Máte už nějaké plány do budoucna? Dočkáme se datadisku nebo pokračování?
    Zatím těžko říct. Uvidíme až po No Name War 1.

    Na závěr, je tu ještě něco, co byste chtěli k No Name War dodat?
    Raději si počkejme, až hra vyjde a promluví sama za sebe!

    Děkujeme za rozhovor.
    Též děkuji.

  • Autor:
    Témata: Země (planeta)
    • Nejčtenější

    Hráči poskytují výkon počítačů na generování AI porna. Dostávají za to cetky

    Aby jejich draze zaplacený supervýkonný hardware nezahálel, pronajímají ho někteří hráči ke...

    Korektnost kazí naší oblíbenou stolní válečnou hru, stěžuje si komunita

    Zpětné upravování zavedených reálií se nevyhnulo ani oblíbené stolní válečné hře s miniaturami,...

    {NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

    {POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

    Vývojářům Falloutu chodilo tolik výhrůžek, že si museli najmout ochranku

    Na třetí díl kultovní série Fallout se dnes vzpomíná převážně v dobrém, v době oznámení však budil...

    Herní průmysl má další megahit, Manor Lords vytvořil jediný člověk

    Už během prvního víkendu od vydání se historické budovatelské strategii Manor Lords podařilo zcela...

    {NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

    {POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

    Z Tomb Raidera byly odstraněny lechtivé plakáty, hráči se bouří

    Dva měsíce od vydání remasterované trilogie klasických Tomb Raiderů se hráči dočkali nového patche....

    Ambiciózní střílečka XDefiant od Ubisoftu vyjde v květnu

    Zdá se, že Ubisoft je po mnoha odkladech připraven vypustit ven svou free 2 play multiplayerovou...

    Vydělali balík na Angry Birds, začátky měli krušné. Poznáte tyto hry?

    Ještě před tím, než zbohatlo na sérii her Angry Birds, vyrábělo finské studio Rovio celou řadu...

    VIDEO: Figurky Funko se chystají dobýt i svět videoher

    Roztomilé plastové figurky známých popkulturních postaviček s disproporčně velkými hlavami na vás...

    Česká střílečka Gray Zone Warfare je terčem kritiky, ale prodává se skvěle

    Vojenská střílečka Gray Zone Warfare od brněnského studia Madfinger zažila úspěšný start. Celkem si...

    Akční letáky
    Akční letáky

    Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

    Dara Rolins je po další plastice. Kritiku fanoušků nechápe, cítí se svěží

    Zpěvačka Dara Rolins (51) se na čas stáhla z veřejného života. V tom období prodělala „estetický zákrok“ a na sociální...

    Natáčení Přátel bylo otřesné, vzpomíná herečka Olivia Williamsová

    Britská herečka Olivia Williamsová (53) si ve čtvrté sérii sitcomu Přátelé zahrála epizodní roli jedné z družiček na...

    Byli vedle ní samí ztroskotanci, vzpomíná Basiková na muže Bartošové

    Byly každá z jiného těsta, ale hlavně se pohybovaly na opačných pólech hudebního spektra. Iveta Bartošová byla...

    Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

    Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40 bez posilovače...

    Ukaž kozy, řvali na ni. Potřebovala jsem se obouchat, vzpomíná komička Macháčková

    Rozstřel Pravidelně vystupuje v pořadu Comedy Club se svými stand-upy, za knihu Svatební historky aneb jak jsem se nevdala se...