Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ostřílený návrhář tvrdí: Nikdo v herním odvětví netuší, co dělá

aktualizováno 
Herní návrháři prý nemají pojetí o své práci a nemusí to být na škodu. Tvrdí to vývojář Cliff Bleszinski, který navrhoval například série Unreal a Gears of War a v herním průmyslu se pohybuje již přes dvacet let.

Herní návrhář Cliff Bleszinski | foto: Michael Li, Wikipedia.org

„V tomto průmyslu nikdo netuší, co dělá. Máme jen nějaké předpoklady založené na hrách, které si dokážeme přehrát v hlavě. A někdy to je na obrazovce zábavné, jindy není,“ řekl Bleszinski v rozhovoru pro magazín Develop.

„Někdy se objevují proměnné, o kterých jste ani neuvažovali. A musíte to obejít,“ tvrdí návrhář. „Někdy rýžujete zlato, narazíte na mramor a ten opracováváte s nadějí, že tomu neurazíte nos.“

Bleszinski tak chce opětovně dokázat, že dokáže vytvořit úspěšnou hru. „Jste jen tak dobří jako váš poslední titul,“ říká. A jeho poslední hrou byly Gears of War 3.

Na tvorbě nové značky považuje za lákavé, že od ní nikdo nic neočekává. Nejsou tu nepsaná pravidla, která musíte dodržovat. „Jsem zpět u kormidla a mám své děťátko,“ tvrdí Bleszinski.

Nedávno totiž založil vlastní studio Boss Key, se kterým chce vytvářet střílečku Bluestreak. Ta má být k dispozici s obchodním modelem zdarma. A v některých ohledech se její pojetí vrací zpět k principům arénových stříleček, jako je Unreal Tournament.

Autor:




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.