Herní návrhář Cliff Bleszinski

Herní návrhář Cliff Bleszinski | foto: Michael Li, Wikipedia.org

Ostřílený návrhář tvrdí: Nikdo v herním odvětví netuší, co dělá

  • 2
Herní návrháři prý nemají pojetí o své práci a nemusí to být na škodu. Tvrdí to vývojář Cliff Bleszinski, který navrhoval například série Unreal a Gears of War a v herním průmyslu se pohybuje již přes dvacet let.

„V tomto průmyslu nikdo netuší, co dělá. Máme jen nějaké předpoklady založené na hrách, které si dokážeme přehrát v hlavě. A někdy to je na obrazovce zábavné, jindy není,“ řekl Bleszinski v rozhovoru pro magazín Develop.

„Někdy se objevují proměnné, o kterých jste ani neuvažovali. A musíte to obejít,“ tvrdí návrhář. „Někdy rýžujete zlato, narazíte na mramor a ten opracováváte s nadějí, že tomu neurazíte nos.“

Bleszinski tak chce opětovně dokázat, že dokáže vytvořit úspěšnou hru. „Jste jen tak dobří jako váš poslední titul,“ říká. A jeho poslední hrou byly Gears of War 3.

Na tvorbě nové značky považuje za lákavé, že od ní nikdo nic neočekává. Nejsou tu nepsaná pravidla, která musíte dodržovat. „Jsem zpět u kormidla a mám své děťátko,“ tvrdí Bleszinski.

Nedávno totiž založil vlastní studio Boss Key, se kterým chce vytvářet střílečku Bluestreak. Ta má být k dispozici s obchodním modelem zdarma. A v některých ohledech se její pojetí vrací zpět k principům arénových stříleček, jako je Unreal Tournament.