Vojensko-taktických akcí je na Xboxu přehršel. Od série Conflict přes tři díly Ghost Reconu až po luxusní Full Spectrum Warrior, který se opravdu zaměřil spíše na taktickou stánku boje a vynechal jednoduchou akci. Relativně neznámé studio Destineer nám nyní přináší svoje pojetí války. PC pamětníci si jistě budou pamatovat sérii Close Combat jako klasickou strategii, ale nejnovější díl s podtitulem First to Fight se vydává na bitevní pole v podobě tatické akce. Příběh se odehrává v roce 2006 ve válkou zmítaném Bejrútu. Syrské jednotky se snaží podmanit si zdejší vládu. Po diplomatickém debaklu se Syřané vydali na válečnou cestu. NATO se spojuje s americkou pěchotou, aby vyslali ty nejlepší z nejlepších. V roli velitele čtyřčlenného komanda se vydáte do ulic Bejrútu s jediným cílem – osvobodit utlačované obyvatelstvo a znovu nastolit v zemi mír. Úctyhodný úkol, není-liž pravda.
Levely jsou sice lineární, ale nabízí relativně velké množství taktických postupů.
Close Combat: First to Fight (dále jen CCFTF) nabízí pohled do každodenního stereotypu vojáků americké námořní pěchoty. To víte, taková mise amerického mariňáka v Bejrútu vypadá vždy zhruba stejně - ráno vstát, zastřelit pár znepřátelených Syřanů, nasnídat se, sejmout Syřany, rozcvička, postřílet několik syrských jednotek atd. atd. Ano, CCFTF zavání lehkým stereotypem, ale pouze z důvodu celkového konceptu taktických akcí. Jistě, Rainbow Six 3: Black Arrow (Xbox) byl stand-alone datadiskem a přesto dokázal přinést kupu inovací oproti originálu, ale přeci jenom stejně je střílení teroristů pořád o tom samém. Většině hráčů toto vyhovuje tak proč to měnit?Jak jsem již řekl, vaší herní identitou bude kapitán mariňáků, kterého si sami můžete vybrat, pojmenovat atd. V náročných misích vám bude sekundovat trio pomocníků, které můžete obšťastňovat jednotlivými rozkazy typu sedni, lehni a přines. Pokyny jsou opravdu jednoduché, ale zato jednoduše pochopitelné a přehledné. Svým podáním mi připomínají Star Wars: Republic Commando. V boji proti nepřátelským jednotkám se můžete též vždy spolehnout na leteckou podporu, snipera a další jiné pomocné subjekty. Vaším základním vybavením bude klasická útočná puška M-16, která se dá lehce použít i jako plnohodnotný granátomet. Vždy budete moci nést pouze dvě zbraně plus dva druhy granátů. Zbraně jsou ve hře ztvárněny realisticky, avšak je jich malý počet, což sice zvyšuje autentičnost, ale též snižuje hratelnost a variabilitu. Alespoň se potvrdila moje oblíbená rovnice: válečná hra + teroristi = k dispozici kalašnikov.
Hudební doprovod je opravdu fantastický a přináší do hry neuvěřitelnou atmosféru.
Levely jsou sice lineární, ale nabízí relativně velké množství taktických postupů, takže si všichni vojáci opatření modrou knížkou zajisté přijdou na své. Lokace jsou vizuálně zajímavé, i když technicky na nejvyšší úrovni rozhodně nejsou. Graficky je hra spíše lepší průměr. V některých lokacích budete žasnout nad jejich detailností a u některých si zase budete ťukat na čelo, že do hry pro Xbox ani nepatří. CCFTF také nabízí slušnou porci nelogičností a bugů. Například budete-li držet v ruce AK-47 (zde 74, no jo licence) a chystáte se vylézt na některý z přítomných žebříků, musíte se smířit s faktem, že jakmile se dostanete k chtěné destinaci, objeví se vám zázrakem v rukou M-16ka. To samé platí i o cestě po žebříku dolů. Možná se vám to zdá jako malichernost, ale v případě, že nemáte M-16 nabitou a v okolí se pohybuje více nepřátel, to výrazně naštve a zamrzí.Co mě rozzuřilo ještě více byl fakt, že si mi při hraní dvakrát stalo, že jeden člen mého komanda najednou beze stopy zmizel. Hra se navíc chovala, jako by se nic nestalo. Voják byl dále na příkazové liště a přitom kde nic tu nic. Možná jste nabrali dojmu, že je CCFTF nehratelná ubohost. To v žádném případě, ale tyto zbytečné chyby shazují výsledné hodnocení o pár procent směrem dolů.
|
Co jistě stojí za vyzdvihnutí je hudební doprovod CCFTF. Ten je opravdu fantastický a přináší do hry neuvěřitelnou atmosféru.
|
Close Combat: First to Fight | ||||||
| ||||||
| ||||||
| ||||||
|