Japonské RPG Final Fantasy XIII, nejnovější díl z legendární série, byl částí hráčské obce podroben kritice za přílišnou linearitu. O budoucnosti Final Fantasy promluvil na herní akci Game Developers Conference ředitel vývoje a designér FF XIII Motomu Toriyama.
Uvedl, že úmyslem bylo udělat FF XIII jako na cutscénách založenou hru. Právě v kontextu s cutscénami pak uvedl, že v budoucnosti by měly být interaktivní. "Přeskakování z jedněch zad na druhé u tisícovky draků bude skvělá zábava," uvedl. Inspiraci prý vidí v akční hře Uncharted 2: Among Thieves.
Srovnal také západní a japonská RPG s tím, že Japonci chtějí vidět film a nepotřebují se nutně identifikovat s charakterem, spíše ho pozorovat a užít si jeho emoce.
Do budoucna proto prý nemáme počítat s tím, že by se další díly pouštěly do otevřeného světa. Kdyby se tak stalo, vyprávění příběhu by vyžadovalo daleko větší množství cutscén, což by znamenalo více financí a snížení kvality děje. "Centrem bude vždy lidské drama. Výrazné změny se nedají očekávat."
Zdroj: gamespot