Staré hry

Staré hry

Co chybí dnešním hrám - podle čtenářů

  • 113
Vybíráme čtenářské názory na téma "Co vám chybí na dnešních hrách?".
Staré hryPředně, děkujeme vám za mnoho zajímavých příspěvků a úhlů pohledu - bylo to hezké čtení. Starší generace hráčů se těžko ubrání alespoň lehké nostalgii, mladší zase nemusí chápat, jak dříve mohl někdo hrát něco tak zastaralého. Pokusili jsme se vybrat nejrůznější směry, kterými se ubíraly vaše názory na dané téma. Některé příspěvky jsme krátili, zejména o vyjmenovávání her, aby délka článku nepřesáhla únosnou mez.

Richmond
Stačí abych se podíval do recenzí her za poslední rok a jestli bych si vybral tak 3-4 hry, které bych si MOŽNÁ zahrál, tak by to byl úspěch. Žánry, které jsem měl rád upadají. Na poli RPG už snad vycházejí jen diablovky nebo hry, které jsou spíše FPS s RPG prvky. Na tahovou strategii aby člověk čekal 2-3 roky... Ručně kreslená grafika už zmizela, vše se tlačí do 3d. Závěr? Asi se nic nezmění na tom, že mému aktuálnímu hernímu portfoliu bude stále dominovat klasika z první poloviny 90.let.

Libor Hejl
Tedy, dnešní hry bych neodsuzoval. Většina obdivu starých her pramení z jednoduchého faktu - sentimentu. Stejně jako někteří starší obyvatelé mohou bezmezně adorovat např. padesátá létá dvacátého století (byť přeci jasně šlo o dobu tuhého útlaku), tak jejich subjektivní pohled je jiný, neboť oni byli mladí a svět se zdál Staré hryjasnější, porozumitelnější a jistě krásnější. S počítačovými hrami to je rovněž takto. Dřívější "hráčství" mělo ještě něco do sebe. Tehdy hry nehrál an počítači každý (z mnoha důvodů), takže "být hráčem" znamenalo nějak se odlišovat. Dnes "být hráčem" je ekvivalentem např. toho "být cyklistou". Logicky se do her také dostalo více peněz a hry samotné začaly podléhat nelítostnému diktátu trhu (proto ty nekonečné série s Larou, atd..), což pochopitelně v očích "starých pařanů" nevyhlíží zrovna pozitivně. Ale i v dnešní době vznikají originálně pojaté hry - např. Fahrenheit.

David HK
Dobrý den,
jsem ze staré školy co se týče her. Hraju od dob spectra do dnes a nejvíce mi chybí ve hrách nápis Game Over. Někam se vytratil a bez něj to není nějak ono...


Wudan
Je treba si uvedomit, ze se nezmenily jenom hry a herni prumysl, ale i my! Uz nam proste neni 15, ale 30. Na svet se divame jinyma ocima a to se tyka i her. Kazde srovnavani je nutne zatizeno nostalgickym vzpominanim na "stare dobre casy". Podle mne neni mozne rict, ze by dnesnim hram ve srovnani s predeslymi chybela atmosfera, hratelnost apod., naopak!! Predstavte si kdyby Vam nekdo v roce 1996 ukazal napr. Team Fortress 2 nebo Oblivion! Ten sok byste snad ani neprezili a pokud ano, tak by Vas nikdo od monitoru nedostal ani autogenem! Dnesnim hram ve srovnani s predeslymi nic nechybi. Maji sve chyby, stejne jako stare pecky, ale Staré hryzadna hra neni bez chyby. Cele je to o nas, o nasem pocitu z hrani, o nasem prozivani, o tom jak jsme se zmenili my. Hry jsou porad lepsi a lepsi, ale nas uz neohromuji tak jako driv. Je proste velky rozdil v tom jak clovek proziva a vnima svet a a potazmo hry dejme tomu kolem 15 respektive 30 let sveho veku.

Jaraz
Za tu dobu co člověk hraje zjistí že je to pořád o tom samém a je naprosto jisté že výrobci poslouchají největší trhy jako je USA, páč chtějí vydělat a hlavně své sponzory kterými jsou 100% výrobci HW a nadiktují jak má být hra náročná na HW páč musí ty novinky prodat.řekl bych že dnes je vše právě o jednoduchosti, akčnosti a grafice. Takže přímočarost, mrtvoly, rychlost, 4 tlačítka a jedu...

Terry.Cooper
Já mám zase pocit, že dnešní hry bývají až příliš překombinované, jelikož sem milovník FPS, u nich to pocituju nejvíce...

Další věcí je samotný přínos her...Mám pocit, že většina her člověku příliš nedá, nepodpoří jeho vzdělání, neposune ho dál, nepěstuje v něm širší spektrum věcného nadání, obvykle spíš posiluje reflexy, zřídka i mozkové závity, konkrétně představivost a částečně logiku...


bat
Staré hryTo co by mohlo chybet na novych hrach najdeme na tech starych, takze si nejde na nic stezovat :-) Jo muze mi chybet leda ta atmosfera poloviny 90 let, kdyz se to rozjizdelo - ale to pak nejde o obsah her. A hlavne me pak muze chybet a chybi cas na ty hry... To je MNOHEM vetsi problem

Eddie
Osobně mám rád hry které mají co nabídnout a nutí vás hrát dál jak díky příběhu tak díky hratelnosti a novým zážitkům.

bela
Předem chci říct, že dnešní hry nejsou špatné. Vychází podle mě až moc dobrých her, ale prostě JEN dobrých. Lepší by bylo, kdyby například 5x do roka vyšla hra, která vyčnívá nad ostatní, ať už příběhem, unikátní hratelností nebo atmosférou. Nemyslím grafikou, protože ta už je dnes hodně vysoko. Dnešní hry mají ten problém, že je člověk většinou jednou dohraje, a nic už ho nenutí hrát hru znova.

Mechanus
Hry se mění, o tom není pochyb. Na dnešních hrách, nikoliv na všech ovšem, mi vadí snaha o pozlátko za každou cenu a velmi krátké hrací doby, přitom zároveň minimální chuť si zahrát znovu. A fantazie.

sklen
Řekl bych, že dnešním hrám chybí vše kromě skvělé grafiky. Hry dneska slouží grafice a ne naopak. Jako by dnešní studia rezignovala na profese herních dizajnérů a existovali pro ně jenom grafici a programátoři. Dneska vás ve hře už nic nepřekvapí...pořád děláte to samé jen v jiných kulisách a výsledek je nuda. Pořád stejné FPS, RTS, RPG bez nových nápadů, kromě pár čestných vyjímek. Chápu, že asi není snadné pořád vymýšlet něco originálního a zábavného, ale rozpočty her se dnes pohybují ve stovkách miliónů, tak ať mi nikdo netvrdí, že s takovým rozpočtem se nenajde nějaký ten nápad nebo myšlenka.

Vici
Staré hryOsobně mě strašně trápí rychlost moderních her. Nemyslím teď kvalitu enginu, rychlost vykreslovaní a FPS, ale prostě rychlost, s jakou se hráč pohybuje vpřed levelem. Kdysi v Doom1 nebyl problém prosprintovat level za pár minutek a nechat nepřátele za sebou v prachu, zážitek, adrenalin a trhání rekordů...

Feco
Ja osobne si vazim tie hry, ktore tvorili ludia s umyslom sprostredkovat hracovi nieco skutocne originalne a hru zacinali robit od takych atributou ako je dej, atmosfera, hratelnost a nemenej dolezity faktor hudba/zvuky a grafika bola az na druhom mieste.

Nob667
Hlavna príčina obrovkej hrateľnosti staršich hier je vlastne slabá resp. nie dokonala grafika. Hrač nevidel až tak dokonale veci ako vidí v hrach dnes ako napríklad tie všelijaké žijúce svety a tak si moc predstavoval ako to tie NPC to tam asi žijú a podobne takto človeku prirastie tento svet k srdcu skôr ako dnes keď to všetko vidi. A ty vývojari si taktiež uvedomovali nevyspelost tejto grafiky a tak šla hratelnoť do popredia a stala sa základom hry. Najprv bol nápad ktorý bol zakladnym kameňom a potom až prevedenie a pri niektorých dnešných hrách to výzerá ako keby najskôr sa vyrobila ultra moderna grafika s perfektnou fyzikou a potom sa premýšla nad tým čo tam vlastne hodiť aky príbeh a pod.

Témata: Dům roku