• zábavné honičky
  • profesionální zpracování
  • aspoň letmé využití licence
  • chybí větší život
  • ve městě mohlo být více obsahu

Překvapivě solidní hra na motivy již tolikrát zprzněného seriálu. Není to sice žádný přelom, ale hraje se to příjemně a svěže. Jen škoda, že chybí život a pořádná akce.

Cobra 11: Burning WheelsJe to až neuvěřitelné, ale tenhle seriál se na výsluní diváckého zájmu drží více jak deset let a stále to nevypadá, že by s ním německá komerční stanice RTL hodlala přestat. Každý díl sice stojí pár zdemolovaných aut a jde tak o jeden z nejdražších seriálů natáčených v kontinentální Evropě, ale světe div se – on se bez problému zaplatí.

Nové série se rozprodávají snad do všech evropských zemích, a když se nějaká zpozdí více než obvykle, rozezlení diváci volají svou stanici a žádají nápravu.

Semir Gerkhan a jeho obměňující se parťák zkrátka a dobře táhnou. Nic na tom nezmění ani zoufale špatní scénáristé, kteří se drží stále stejného mustru. Ale možná právě proto jim to vychází. Jelikož je RTL pořádný moloch a už nějakou dobu fušuje také do her, rozhodl se před několika lety své slavné značky využít pro počítačovou hru. Udělal to však dostiCobra 11: Burning Wheels neelegantně, takže z toho vznikly nemastné neslané závody.

A podobně si to střihnul ještě několikrát. Naposledy, v případě Cobra 11: Crash Time už se poměrně zkušení vývojáři ze studia Symantec poučili a hra byla i celkem dobře hratelná, i když o žádném zázraku se mluvit nedá. Naděje v další projekt s podtitulem Burning Wheels ale byly přece jenom vyšší.

Autoři konečně přislíbili i solidnější využití licence. Ta totiž v minulých titulech zoufale ležela ladem. Ano, to nejcennější tvůrci zarytě odmítali a hráč se o tom, že hraje za Semira, dozvěděl akorát z textové obrazovky. Ostatně, ani mise příliš nepřipomínaly televizní akci.

Video - gameplay

A jak to dopadlo? Musíme říct, že jsme i celkem příjemně překvapeni, protože Cobra 11: Burning Wheels je vážně nečekaně bytelnýmCobra 11: Burning Wheels titulem, který může nejednoho fandu seriálu zaujmout. Pravda, čekáte-li vedle ježdění v autě i nějakou tu akci hezky pěšmo a ručmo, máte smůlu. Tohle je zase jen a pouze o honičkách.

Hru začnete tréninkem, který vás seznámí se zásadami policejní práce na dálnici, případně v jejím perimetru. Naučíte se správnému provádění honiček, zastavování dálničních renegátů, ale třeba i ovládání explozivních dronů. Ostatně, autoři do hry přidali příjemné množství bonusů a hříček, které sem sice ne vždy úplně pasují, ale většinou pobaví a běžnou hratelnost ozvláštní.

Když pak vstoupíte přímo do hry, budete se divit – samozřejmě jen tehdy, máte-li zkušenosti s předchozími hrami na motivy Kobry 11. Tohle se s nimi totiž nedá srovnávat. Autoři se zjevně rozloučili s desetkrát recyklovaným enginem, a přestože ani tento zrovna nepřetéká detaily,Cobra 11: Burning Wheels dokáže se současnou produkcí přinejmenším držet krok.

Prostředí města je zpracováno velmi příjemně. Do vzduchu se tyčí jeřáby, funguje tu smysluplný provoz, občas zahlédnete nějaký ten vrtulník na obloze atd. Jen škoda, že si autoři netroufli na simulaci přímého života na ulicích. Za celou hru tak neuvidíte jediného chodce, což přece jen působí nepřirozeně.

Jenže aspoň je tu prostor k tomu, aby to nepřirozeně mohlo působit! Autoři se totiž evidentně shlédli v Grand Theft Autu a začalo jim imponovat otevřené město. A tak si ho udělali po svém. Je samozřejmě mnohem slabší než v GTA IV a zdaleka nepřetéká takovým množstvím obsahu, ale je tu a funguje poměrně dobře. Obzvlášť ve hře tohoto typu.

Vyzkoušejte demoverzi
Hratelná demoverze obsahuje tutorial a tři mise. Instalační soubor o velikosti 285 MB si můžete od nás stáhnout zde.

Ve hře musíte průběžně plnit mise, kterých jsou asi čtyři desítky. Rozdělení na hlavní a vedlejší tu příliš nefunguje. Abyste se posunuli dále, budete něco muset splnit, ať už je to v jakémkoliv pořadí. Nakonec siCobra 11: Burning Wheels toho střihnete valnou většinu. Problém je v tom, že město nenabízí prakticky žádné další vyžití. Je tu sice pár skokánků a zkratek, které můžete objevit a využít při honičkách, ale to je asi tak všechno.

Mise tak sice nemusíte vzít hned, ale jen těžko tu najdete lepší vyžití. Navíc, jak je misí málo, tak se povedly a oplývají nebývalou mírou variability.

Budete tak například zabraňovat distribuci jedovatého piva, infiltrujete gang kolem „go-karts“ vozítek a sami si v jednom z nich zajezdíte (aneb odkaz na jeden z nejlepších dílů Kobry) nebo si střihnete převoz prototypu závodního vozu. Mise jsou navíc překvapivě dobře inscenované a nechybí jim atmosféra. Tu bohužel o pár pater níže sráží absence přestřelek tam, kde by se opravdu hodily, případně sice efektní nájezdy kamer, které ale ve vší „kráse“ odhalují neosídlenou prostředí.

Pro závodní hru jsou samozřejmě nejdůležitější auta a model jejich chování. Vězte, že jich je zhruba padesát včetně nejrůznějších Cobra 11: Burning Wheelsbonusových kousků. Na první pohled jsou to všechny ty známé Mercedesy, BMW či Volkswageny. Když se ale podíváte blíže, zjistíte, že jim chybí správné označení. Ano, autoři nenakoupili licence. V tomto případě to ale naštěstí moc nevadí.

Podstatnější je, že se jim povedl namixovat atraktivní jízdní model, který je velmi akční a dynamický. Rozhodně už z něj není cítit taková jalovost, jako v minulých dílech. Naopak, jízdu v hustém provozu, třeba i na dálnici, si budete opravdu užívat. Pronásledovaní se navíc mnohdy nechovají předvídatelně, ale klidně si změní trasu, využijí zkratky apod.

Video - trailer

Hráč na to musí okamžitě reagovat, což mu vlije adrenalinCobra 11: Burning Wheels do žil. S tím ale souvisí i mírná frustrace. Otevřené město je plné svodů a při honičce klidně můžete zvolit špatnou cestu, což pak už jen těžko napravíte, obzvlášť když některé z misí nejsou úplně jednoduché. Ale aspoň hra chvíli vydrží. A ani po restartu mise byste se nudit neměli.

Jak už jsme řekli, Burning Wheel využívají seriálové licence. Pravda, mohlo by to být v ještě větší míře, ale aspoň ty digitální tváře, znělky, vyznění grafiky a originální hlasy hrdinů sedí. Atmosféra by sice mohla být dokonalejší, ale i takhle jsme po předchozích zkušenostech spokojeni.

Ne, Cobra 11: Burning Wheels není nijak zázračným ani přelomovým titulem, ale pokud hledáte zábavné policejní poježdění a rádi jste se dívali nebo ještě díváte na hrdiny dálniční policie, tohle je kousek přesně pro vás. Je svižný, zábavný, dobře rozvrstvený a s trochou toho cviku i nepříliš náročný. Osobně jsem se u něj bavil více než u Need for Speed: Undercover. Kdo by na takové srovnání ještě před několika lety pomyslel.

70 %

84 %

Doposud hodnotilo 393 čtenářů