RECENZE: Chudák Lara. V posledním přídavku se na Sibiři utká se zombíky

Už se postavila dinosaurům a mumiím, tentokrát se utká s děsivějším zlem. Známá herní archeoložka Lara Croft se v posledním placeném přídavku k Rise of the Tomb Raider utká se zombíky.
65

Platforma: XboxOne
Výrobce: Crystal Dynamics

• Slušný přídavek s příběhem i hádankami
  • Obnovování zombíků je otravné

Rise of the Tomb Raider zabere zhruba 30 hodin k dohrání. Tedy pokud ho chcete prolézt skrz naskrz, najít veškeré předměty, objevit všechny hrobky a odhalit i ta nejskrytější tajemství. Ti nejlepší virtuální archeologové mají nicméně toto dobrodružství za sebou včetně dodatečných stahovatelných obsahů, kterým vévodilo příběhové dobrodružství s ježibabou. V posledním přídavku se vzkříšená a restartovaná Lara Croft postaví zombíkům.

Mimo příběh s příběhem

Na rozdíl od zmiňovaného DLC Baba Yaga: The Temple of the Witch, které bylo zasazeno přímo do příběhu hlavní hry, stojí Cold Darkness Awakened mimo. Po stažení ho naleznete v expedicích. Hrát můžete v libovolné obtížnosti, s tutoriálem i kartami, které mění hratelnost. Takže si klidně zlepšíte výbavu nebo se postavíte zombiím s nafouknutými hlavami.

Přesto, že rozšíření nepatří k příběhu, zápletka v něm přeci jen je. Sovětský vědec prováděl na odlehlé Sibiři pokusy, aby stvořil nadčlověka, a namísto toho udělal z vojáků nemyslící a krvelačné zombie. Jednoduchá story, ale stačí.

Kdo bude příští filmová Lara?

V prvních dvou celovečerních filmech o Laře Croft ztvárnila nejznámější archeoložku, která nikdy neexistovala, hollywoodská sexbomba Angelina Jolie. Tyhle dva filmy nebyly nejhorší, ale k dokonalosti a hlavně pamětihodnosti měly hodně daleko. Po restartu herní série z roku 2013 se neustále spekuluje, kdo bude o poznání mladší hrdinku hrát. Fanoušci by se rozhodně nebáli Camilly Luddington, která v nových dílech Laru dabuje. Nejnovější zvěsti však hovoří o tom, že se role Lary zhostí Daisy Ridley alias Rey ze sedmé epizody Star Wars. A to taky není špatná volba, že?

Angelina Jolie

Camilla Luddington

Daisy Ridley

Laru navíc během celého nového dobrodružství provázejí Nadia a Sophie v helikoptéře. Z ní mají dobrý přehled o tom, co se na zemi děje a napoví vám například, kde se schovávají zbraně nebo kde se nacházejí zajaté vězeňkyně. Mimochodem, virus, který proměnil vojáky v zombie, je značně sexistický. Napadá totiž jenom muže. A tak je právě jednou z vašich vedlejších aktivit v Cold Darkness Awakened osvobozování nebohých zajatkyň. A holky drží pospolu, tak je nenecháte ve štychu, že?

Poslední dodatek k Rise of the Tomb Raider vám zabere zhruba necelé dvě hodiny k dokončení. Tento čas berte s rezervou, protože záleží, jak moc se chcete loudat, hledat skryté předměty, zachraňovat vězeňkyně atd. Může to být kratší čas, ale i o poznání delší. Nejde však o záležitost na celé dny. Po celou dobu se vám budou plést do cesty zombie, které sice nejsou kdovíjak chytré, ale je jich hodně. A neustále se obnovují. Jakmile je vybijete všechny, naběhne na vás pět dalších. A to není kdovíjaká zábava.

V boji s nimi je důležité si pamatovat, že jako vzkříšené mrtvoly pramálo vidí, ale dobře slyší. Po krku vám půjdou tři druhy zombií. Ta základní je vychrtlá a k zemi se svalí po jednom přímém zásahu z brokovnice. Ta druhá, silnější a obrněnější, připomíná protivníky z Resident Evil 4 nebo 5. Má helmu i štít a k jejímu poražení je zapotřebí trochu taktizovat. Třetí je sebevražedná s výbušninou.

O akci není nouze, ale kvůli hloupým respawnům je stejně lepší vzít někdy nohy na ramena. A pokud zaregistrujete protivníka dříve než on vás, vždy je lepší mu skočit po krku s kudlou neslyšně zezadu.

Namáhejte si palici

Nebudete ochuzeni ani o hlavolamy. Hned třikrát zavítáte do továrny, která produkuje plyn, jenž dělá z vojáků nemyslící zabijáky. A abyste toho docílili, budete muset splnit hodně podivné, ale zábavné úkoly typu „zjisti, kolik světel je zapnutých“ nebo „kolik trubek má tu a tu barvu, abyste následně mohli zatáhnout za tu a onu páku nebo otočit tamhle tím ventilem“. Vězte, že vám půjdou tyhle hlavolamy na nervy, ale jsou propracované a mají svůj smysl.

Grafiku a zvuk nemá smysl nijak důkladně rozebírat, jelikož jde o ten samý engine, co má základní hra. Jednoduše to znamená, že jde o extratřídu. Poslední přídavek tak není žádný zázrak, ale rozhodně nejde zklamání. Je to přídavek pro ty, kteří Laru Croft opravdu žerou a Rise of the Tomb Raider i všechny další přídavky mají už dávno za sebou. Při ceně necelé dvě stovky tito hráči jistě nebudou moc dlouho otálet s tím, zdasi mají tento přídavek pořídit. Ostatní hráči si vystačí se základem. Teď už nezbývá nic jiného, než čekat na regulérní třetí díl novodobé a restartované ságy.

65 %

73 %

Doposud hodnotilo 61 čtenářů