Comanche Hokum - grafická revoluce

Poprvé bylo počítačovým hráčům umožněno pilotovat vrtulník RAH - 66 v graficky revoluční hře Comanche firmy Nova Logic. Nyní se s tímto strojem setkáme i v pokračování titulu Apache Havoc od Razorworks s názvem Comanche Hokum. Po shlédnutí zveřejněných obrázků kokpitu s piloty věřím, že nová grafická revoluce čeká opět za dveřmi.

Comanche Hokum Poprvé bylo počítačovým hráčům umožněno pilotovat vrtulník RAH - 66 v graficky revoluční hře Comanche firmy Nova Logic. Nyní se s tímto strojem setkáme i v pokračování titulu Apache Havoc od Razorworks s názvem Comanche Hokum. Po shlédnutí zveřejněných obrázků kokpitu s piloty věřím, že nová grafická revoluce čeká opět za dveřmi.

S Comanchem jsme si mohli zalétat již mnohokrát. Vzpomínaný titul od Nova Logicu přinesl na počítače PC s typovým označením 386 takovou grafiku, že se z něho stal trhák, na který se chodily koukat početné návštěvy nemající tehdy takto výkonný počítač. Dovoluji si tvrdit, že tento vrtulníkový simulátor hráli i lidé, kteří by nikdy k žádné letecké simulaci nezasedli, a to nejenom kvůli perfektní grafice, ale i díky velmi zjednodušenému ovládání a kopcovitému terénu, který byl pro vrtulníkové souboje naprosto ideální. V případě hry Comanche - Hokum budou mít však sváteční piloti pravděpodobně smůlu. Jeho předchůdce Apache Havoc, se kterým bude možné toto pokračováníComanche Hokum propojit, byl simulátorem, který kladl na virtuální piloty podstatně vyšší nároky. Na druhé straně, jedno společné oba dva tituly dozajista míti budou, a to na svoji dobu revoluční grafiku.

Jak již z názvu hry Comanche Hokum vyplývá, nahradily tentokrát vrtulníky AH-64 Apache a Mi-28 Havoc modernější RAH-66 Comanche, který, pokud se nepletu, ještě stále není ve standardní výzbroji žádné armády na světě a ruský vrtulník KA-52 Hokum. Oba dva stroje jsou koncipovány jako nejmodernější vrtulníková výzbroj blízké budoucnosti, takže lze zcela bez nadsázky nazvat tuto hru vrtulníkovým simulátorem 21. století.

U grafického zpracování bude tentokrát kladen důraz nejen na jemné vymodelování nerovností terénu, ale i na precizní a detailní propracování všech pozemních i vzdušných strojů, se kterými se ve hře setkáme. Mezi novinky patří například velké dopravní letouny C-17, které ve hře zahlédneme, jak shazují výzbroj pozemním jednotkám. Největší grafická změna, a chce se mi napsat, že i bomba, na nás však čeká přímo v kokpitu. Comanche Hokum Obrázky z vnitřku vrtulníku, které lze na této stránce spatřit, jsou podle všech dostupných informací ze hry a nikoliv z dema, jak jsem se dlouho mylně domníval. I na filmovou sekvenci by bylo grafické zpracování nadprůměrné, na vlastní hru je to však opravdová revoluce.

Poslední informace, které se mi podařilo získat hovoří o třech hlavních kampaních, kterých se budeme moci jako pilot jednoho ze dvou nabízených vrtulníků zúčastnit. Bojiště se budou nacházet v Jemenu, Taiwanu a v Libanonu. Kampaně nemají být rozdělené na jednotlivé mise, ale má se jednat o v reálném čase probíhající válečný konflikt, do kterého můžeme zasáhnout zcela podle vlastního uvážení. V každém momentu hry je možné přepnout se na jakoukoliv jednotku ve hře a sledovat ji v boji, pokud se jedná o stroje Comanche či Hokum, můžeme usednout do jejich kokpitu a převzít nad nimi velení.

Nezbývá než čekat, kdy se Comanche Hokum objeví na pultech obchodů. Poté hru rychle nainstalovat a zjistit, zda tam ten pilot opravdu vedle vás v kokpitu sedí. Jestli ano, má u mě tým Razorworks jedno veliké, ačkoliv zcela bezvýznamné plus. Jestli ne, budeme si muset ještě chvilku počkat. Jednoho dne to ale přijde a grafika, nad kterou ještě dnes nevěřícně kroutíme hlavou se stane skutečností...