Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Combat – delirium vrací úder

  12:00aktualizováno  2:52
Zlaté časy poctivých 2D pařeb jsou nenávratně pryč a my jen můžeme se slzou v oku sledovat neustálé prznění her, u kterých jsme přišli o většinu mládí a zraku, třetím rozměrem, moderními technologiemi a nekonečnou honbou za výdělkem. Bude Combat výjimkou? Dočkáme se v něm kvalitního moderního zpracovaní starého nápadu?

Combat

Výrobci počítačových her jsou podivná zvěř. Nejen že se nikdy nepoučí z chyb vlastních ani z chyb svých kolegů, ale budou zkoušet jít dál a dál slepými, do záhuby směřujícími cestami. Vždyť kolik skvělých 2D arkád již zabil přechod do třetího rozměru, a i tak na nás vývojáři chrlí jeden remake za druhým. Pouze právě vycházející hopsačce Rayman M se podařilo prolomit magickou bariéru, jenže ta je jen výjimkou, potvrzující pravidlo. I "starý" dobrý Bridge Builder se hrál ve dvou rozměrech o poznání lépe než jeho 3D následovník Pontifex. Před nějakou dobou jsem si měl možnost v nestřeženém okamžiku při hodině informatiky zahrát primitivní 2D scrollovací střílečku. Nevím čím to je, ale i několika kilobytová jednoduchost dokáže mnohdy zabavit více než většina dnešního několikacédéčkového braku. Combat, remake slavné ataristické řežby, sice zabírá stříbrný kotouč pouze jeden, ale i tak je to příliš.

Hlavní náplň hráčova snažení spočívá v projetí šíleně navržených levelů vaším antigravitačním tankem a nalezení jakési kulovité brány vedoucí do dalších úrovní. Žádná stopa po příběhu, žádná motivace. Abychom to neměli jednoduché, v cestě Combatnám stojí obrovské množství stále se respawnujících oponentů, čítajících různě (a hrůzně) vypadající sebevražedné "objekty", jiné tanky, dělové věže nebo ultimátní bossové. K jejich překonání vám dopomohou nejrůznější dočasně fungující powerupy, jako například štít, neviditelnost, turbo nebo několikanásobné střely.

Jedním z mála příjemných překvapení pro mě byla přítomnost tajných levelů, ve kterých jde jen o to, posbírat co nejvíce extra životů nebo kreditů, za něž ostatně dostáváte též jen životy, respektive pokračování (continues). Do těchto levelů se díky nepřehlednosti dostanete většinou pouze čirou náhodou, a to tak, že někam nevhodně spadnete a ejhle, ona je tu další brána. Opětovné procházení levelů a hledání bonusových misí tedy ztrácí smysl, stejně jako jakákoliv replayabilita.

Graficky je na tom Combat také velice bídně. Říci o grafice, že připomíná první generaci akcelerovaných her je urážka pět let starých titulů. Celou dobu na vás dýchá frustrující šeď, která navíc v kombinaci s nemožností jakkoliv ukládat pozici, časem ústí v naprosté delirium při neustálém opakování levelů. Třetí rozměr se ve hře Combatprojevil (kromě celkové zmatenosti ovládání) jen dvěma faktory. Tím prvním je, že nepřátelé na vás nemohou střílet, pokud se nacházíte na jiné výškové úrovni než oni (což je nerealistické, ale je to fajn). Tím druhým je fakt, že díky klouzavému pohybu tanku až nezdravě často padáte kamsi do věčného prázdna (což je realistické, ale fajn to není v žádném případě).

O inteligenci nepřátel se toho také moc říci nedá. Hlavním a jediným skriptem zůstává bezhlavý útok prostý jakéhokoliv manévrování aktivovaný v momentě, kdy se dostanete do výškové úrovně nepřátel, a to i když jsou otočeni zády. To je však u arkád obvyklé, čili zde nemůžeme přidat do již početné sbírky další znaménko mínus.

Hudba a zvuky jsou tak tak na hranici poslouchatelnosti. Co však (nejen) z počátku nejvíce kazí výsledný dojem, je ovládání. Tank nesnesitelně klouže, což spolu s pomalu zabírající brzdou ústí v již zmíněné přepadávání přes okraje mapy a nechtěné kolidování s nepřátelskými Combatloděmi (či jak jinak nazvat ony podivnosti). Příjemným tahákem jsou bossové následující vždy po několika splněných úrovních. Ne že by byly nějak výjimeční, ale drobné zpestření od tuctového střílení zprostředkovávají.

Zajímavým doplňkem je přítomnost editoru úrovní, i když pochybuji, že by se jím někdo zabýval v době, kdy je přehršle mnohem zajímavějších produktů. Lidé z Magic Lantern měli spíše vytvořit propracovanou 2D střílečku (pokud možno freeware:-) a nesnažit se jít za každou cenu s dobou. Jediná záchrana by mohla spočívat v multiplayeru, ale díky zmatenému ovládání nejspíše odpadne i tato možnost. Raději si zahrajte postaršího Bombermana po síti, užijete si mnohem více zábavy za méně peněz. A pokud nejste síťoidní typ, vždy jsou tu na odreagování Billovy winminy:-).

Combat
Výrobce: Magic Lantern
Vydavatel: Infogrames
Distribuce v ČR: Zatím není definitivně rozhodnuto
Oficiální homepage: us.infogrames.com/games/combat_pc
Minimální konfigurace: procesor 350 MHz, 32 MB RAM
Doporučená konfigurace: procesor 400 MHz, 64 MB RAM
3D karty: ano
Multiplayer: ano
Verdikt: Další hra, která nepřežila implantaci třetího rozměru.
Hodnocení 35%

Autor:




Nejčtenější

GTA 5
Prestižní škola využívá Grand Theft Auto 5 jako učební pomůcku

Kanadská prestižní střední škola Royal St. George’s College využívá Grand Theft Auto 5 jako učební prostředek, na kterém studentům ukazuje zakořeněné...  celý článek

Destiny 2
VIDEO: Sci-fi Destiny 2 je nejhezčí na PC

Zatímco první díl střílečkové hry na hrdiny vyšel pouze na konzole, druhý se podívá i na počítače. A bude tam vypadat zdaleka nejlépe.  celý článek

Wolfenstein II: The New Colossus
Wolfenstein 2: střílet nácky je lepší se zbraní v každé ruce

Koncem října se vrátí bijec nacistů B.J. Blazkowicz, aby dokončil rozdělanou práci z New Order, na nějž hra navazuje. Pár věcí se změní.  celý článek

League of Legends
Slavný fotbalista vyhrál soud s autory League of Legends

Slavný nizozemský fotbalista Edgar Davids uspěl s žalobou proti provozovatelům hry League of Legends. Jedna z postav se totiž notně inspirovala jeho vzhledem.   celý článek

DuckTales (NES)
James Bond, Spiderman i strýček Skrblík. Nejlepší hry s licencí - díl druhý

V pokračování našeho přehledu nejlepších her na motivy filmů, seriálů, komiksů a knih připomínáme některé tituly, které si vybaví spíše ti dříve narození....  celý článek

Další z rubriky

Strafe
RECENZE: Střílečka Strafe vám spočítá, kolik krve jste prolili

Současná doba přeje odvážným experimentům. Strafe se možná na první pohled jako jeden takový netváří, ale pod maskou retro akční hry se skrývá nečekaná...  celý článek

Syberia 3 (PC)
RECENZE: Na výrobě Syberie 3 se až příliš šetřilo

Třetí Syberia se předchozím hrám série nevyrovná. Dolů ji táhne především technické zpracování a minimalistický příběh. Přesto by si ji opravdoví fandové mohli...  celý článek

The Surge
RECENZE: Ve sci-fi The Surge budete umírat na každém kroku. Stojí to za to

S tím, jak se v posledních let řada vývojářů vydala cestou zjednodušování a větší přístupnosti pro širší publikum, nastoupil i opačný trend. Nejznámějším...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.