Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Combat Mission 2 - ráj pro generály

  12:00aktualizováno  12:35
Je tomu již více než rok, co válečné stratégy doslova uchvátila revoluční hra Combat Mission - Beyond Overlord. Střídání fází udílení rozkazů s realtimovým bojem v (na svou dobu) dokonalém 3D enginu připomínalo spíš válečný film než počítačovou hru. Za několik málo měsíců se objeví druhý díl...

Combat Mission 2

Když se řekne strategie, představí si většina z vás nejspíš nějakou realtimovku na způsob Red Alertu, „božskou“ hru a’la Black & White, popřípadě nějaký ekonomicko-budovatelský titul. Kromě těchto vyloženě „masových“ záležitostí však existují specializované hry pro úzké spektrum lidí, kteří se vyžívají v co možná nejlépe ztvárněném modelu bojiště, maximálně věrohodných zbraních a propracované bojové taktice. Když pomineme populární Battlegroundy, kterých se za ta léta nakupilo neskutečné množství, a nepříliš povedenou sérii Close Combat, zbývají stále dvě hry, které jsou v současné době již legendami – Steel Panthers (s většinou pokračování) a Combat Mission – Beyond Overlord. Narozdíl od čistě tahových 2D Pantherů poskytuje Combat Mission vedle skvělého systému „přískoků“ (nejprve naklikáte jednotkám rozkazy a pak pustíte několik desítek sekund realtimového boje, do kterého již nemůžete zasahovat) také zážitek vizuální, který se dá srovnávat snad jen se sledováním válečných filmů – obojí celkem věrně přibližuje pocity vojáka vyplivnutého na bojiště druhé světové. A právě druhý díl Combat Mission 2 Combat Mission se již delší dobu připravuje ve studiu Big Time Software.

Již podtitul nového pokračování, Barbarossa to Berlin, napoví, že namísto relativně mírných bojů spojeneckých jednotek s Němci na západní frontě nás bude čekat kompletní tažení na Východě. Tvůrci hry slibují, že kromě obligátních ruských a německých jednotek nebudou chybět ani vojska finská, italská, maďarská a rumunská – na vlastní kůži tak bude možné vyzkoušet taktiku útoku na armády menších států, která byla tak úspěšná u Stalingradu. Předělaný generátor náhodných misí zas zajistí historickou věrohodnost samostatných scénářů – nestane se tedy, že by se uprostřed zmrzlého Finska z ničeho nic objevila italská lehká pěchota v letních mundůrech. Velkých změn dozná i umělá inteligence jednotek – kromě implementace morálky vozidel založené na „nenahraditelnosti“ toho kterého stroje (osamocená 122mm samohybka podporující pěchotu se bude chovat opatrněji než obyčejné „téčko“ jedoucí ve formaci), možnosti nastavení „vyčerpání“ jednotek před Combat Mission 2 bitvou, zavedení palebných či krycích zón a ubudou i excesy v podobě například nelogického zalehávání vojáků známého z minula. Společenské jedince jistě potěší i inovovaný interface pro hru po e-mailu (PBEM).

Při pohledu na grafiku druhého dílu je nutné opravdu smeknout – pokud se tanky vyobrazené na screenshotech opravdu rozpohybují, bude to něco neskutečného (takový sníh mezi články pásů vypadá místy až kýčovitě). Je vidět, že si grafici na 3D modelech a jejich texturách opravdu dali záležet – útočící T-34/85 má dokonce i postranní závěsy s lopatkami a ocelovými lany. I okolní krajina se od minula dost změnila – přibyly nové druhy opevnění, detailnější zákopy a také mnohem reálněji modelované počasí s navazujícími změnami charakteru vegetace. Zatím však není jasno ohledně minimálních a doporučených hardwarových nároků, hlavně při pohledu na početné exploze dělostřeleckých granátů rozeseté téměř po celém obzoru (nebojte, i tentokrát se kamera v blízkosti dopadu zatřese) mají majitelé slabších konfigurací důvod k obavám.

Zbývá jen údaj poslední, avšak nejdůležitější – hra by měla být hotová v prvním čtvrtletí příštího roku a vývojáři počítají s tím, že těsně před jejím vydáním vypustí do světa hratelné demo. Na otázku, proč se nemůže objevit demoverze dříve, když je už teď hra z 95 procent hotová, odpověděli tvůrci hry celkem výmluvně – když vydali relativně brzy demo prvního dílu, ztratili následně měsíc a půl práce, když museli dělat podporu oné demoverzi. Jedno je však jisté – těch posledních pár měsíců čekání bude opravdu krušných...

Autor:


Témata: software


Nejčtenější

Wolfenstein II: The New Colossus
Wolfenstein 2: střílet nácky je lepší se zbraní v každé ruce

Koncem října se vrátí bijec nacistů B.J. Blazkowicz, aby dokončil rozdělanou práci z New Order, na nějž hra navazuje. Pár věcí se změní.  celý článek

Black Mirror Remake
Česká adventura Posel Smrti se dočká remaku. Budou ho dělat Němci

Jedna z nejlepších českých her vůbec se po 14 letech od vydání dočká kompletního přepracování. Nepracují na něm však původní autoři a od originálu se má lišit...  celý článek

Jak už je u her od Bethesdy zvykem, neobdrželi jsme s předstihem novinářskou...
Vývojáři otočili, demoverze Prey je nakonec i na Steamu

Tvrdili, že kvůli možnosti vracení her na Steamu PC hráči demoverze nepotřebují. Teď už ji jejich hra má také.   celý článek

Uncharted: The Lost Legacy
RECENZE: Uncharted Lost Legacy je dámská jízda ve velkém stylu

Voda je mokrá, drogy špatné a Uncharted je jednou z nejlepších her vůbec. Nic se na tom nemění ani v novém přídavku Lost Legacy, kde ikonického Nathana Drakea...  celý článek

DuckTales (NES)
James Bond, Spiderman i strýček Skrblík. Nejlepší hry s licencí - díl druhý

V pokračování našeho přehledu nejlepších her na motivy filmů, seriálů, komiksů a knih připomínáme některé tituly, které si vybaví spíše ti dříve narození....  celý článek

Další z rubriky

Fallout 4: Game of the Year  Edition
Koncem září vyjde Fallout 4 v edici Game of the Year

Necelé dva roky po vydání vyjde kompletní edice postapokalyptické hry na hrdiny Fallout 4.   celý článek

Grimoire : Heralds of the Winged Exemplar
Dílo šílence, nebo génia? Přes 20 let vyvíjená hra je konečně hotová

Krokovací dungeon Grimoire: Heralds of the Winged Exemplar byl poprvé oznámen v roce 1997. Po více než dvaceti letech je konečně venku. Jeho přijetí je však...  celý článek

Postava Hanza v Overwatch
Blizzard změnil názor, v Overwatchi bude režim deathmatch

Ještě loni na akci Blizzcon se tvůrci týmové střílečky Overwatch bránili přidání režimu deathmatch, v němž zápasí všichni proti všem. Po uvedení sekce Arcade...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.