|
Commandos 3: Destination Berlin budou pravověrným nástupcem prvních dvou dílů. Opět půjde o taktické akce malých skupinek členů speciálních jednotek ve druhé světové válce. Hra bude rozdělena do tří hlavních kampaní, které se budou odehrávat ve střední Evropě, Stalingradu a Normandii, každá z nich bude rozdělena do řady menších a variabilních úkolů. Na konci pak hráče čeká vždy drsný souboj s hlavním padouchem dané části hry. Kampaně bude možné hrát v libovolném pořadí, ale pro koherenci příběhu je vhodné jen jedno. Zajímavou novinkou je multiplayerový mód hry, který je zpracován jako deathmatch až pro osm lidí po lokální síti či po internetu.
Autoři se velmi soustřeďují na vyšší míru variability a akčnosti hry. Objeví se tedy zde stealth mise, ale i mnohem dynamičtější dobývání pláží či přípravá léčky na německý konvoj. Co do obtížnosti nehodlají Pyro Studios nijak slevit ze své tradiční "tařka nehratelné", jen vybalancují hru tak, aby nejlehčí úkoly byly skutečně na začátku a obtížnost se postupně zvyšovala. V prezentaci na E3 Mike Souto ukazoval tři zajímavé mise: v první z nich měl hráč za úkol zastřelit co nejrychleji nepřátelského snipera řádícího ve Stalingradu (jeden z bossů). Čím dříve sniper padl, tím více vojáků pak v dalších misích hráči pomohlo. Druhá a dost možná ještě zábavnější prezentovaná mise pak spočívala v tom, že zelený baret Tiny dohnal na motorce německý vlak a jeho cílem bylo zastavit ho dříve, než dorazí na místo určení. Konečně poslední mise pak představila naprosto úžasně graficky zpracované vylodění v Normandii. Už je to skoro nuda, ale to si naši zástupci u videa, které si nezadalo s Vojínem Ryanem, rozhodně neříkali…
První, co každý na Commandos 3 obdivuje, je bezesporu fantastická grafika. Venkovní prostředí je nakresleno naprosto fantasticky, detailně a roztomile, navíc je možné vejít do libovolné budovy či vlakového vagónu – pak se hra přepne do kompletně překopaného interiérového enginu, který je kompletně 3D s třistašedesátistupňovou rotací. Navíc všechny briefingy nejsou podány jako suché textové hlášení, ale jako dech beroucí filmová scéna. Znovu nakresleny byly také všechny postavy, které jsou detailněji animovány a vypadají mnohem živěji.
Samozřejmostí jsou nové zbraně, vlastnosti postav a vozidla. Chystají se velké válečné zbraně, například dělo mortar, sajdkáry k motocyklům a řada větších říditelných vojenských vozidel. To, že Commandos 3 budou skutečně akčnější, dokumentuje fakt, že v průběhu misí bude čas od času docházet kupříkladu k náletům a bombardování, které totálně změní část úrovně. Ale dost možná ještě horší než bombardování jsou nepravidelné výsadky – prostě někdy se stane, že se z čistého nebe na padácích snesou němečtí výsadkáři, většinou nepříjemně do zad či na již vyčištěné místo, kde s nimi hráč ani v nejmenším nepočítá.
Začátečníky v sérii jistě potěší přítomnost šesti tutoriálových misí. Ty budou v podstatě součástí příběhu, neboť půjde o historii toho, kterak se jednotlivé postavy k týmu připojily. K nováčkům se vůbec Pyro Studios snaží být vstřícnější než dřív – o stupňované obtížnosti už řeč byla, mírného zjednodušení se dočkalo i ovládání, nicméně to neznamená, že nebude potřeba i tak se naučit alespoň základní klávesové zkratky, chce-li hráč reagovat co nejrychleji a nejflexibilněji na stávající situaci.
Zatím se stále hovořilo pouze o singleplayeru, multiplayer bude ale také podstatnou součástí hry. Až v osmi hráčích bude možné pořádat síťové či online souboje, především v deathmatchi, který nabízí použití kreditů, za které si každý z hráčů nakoupí vojáky a výzbroj, čili bude důležité postavit si vyrovnanou armádu schopnou reagovat na všechny situace a porazit protivníka. Multiplayer bude obtížnější i z toho důvodu, že hráč nemůže vidět jednotky ostatních hráčů, dokud nedorazí do jeho vlastního zorného úhlu, takže bude třeba jednat mnohem opatrněji. Mezi dalšími módy se najde týmový deathmatch nebo Capture the Flag, zda se objeví i něco originálnějšího není jisté.
Práce na Commandos 3 podle všeho pokračují rychlým tempem a oproti jiným zajímavým strategiím bychom se jich měli dočkat již velice brzy, konkrétně v září tohoto roku. Přitom demoverze by měly být vypuštěna už v průběhu léta. Hotovo je podle vývojářů už více než 70% hry a zbývá dodělat poslední mapy, vybalancovat hratelnost a pořádně hru otestovat. Ostatně – bylo by dost smutné, kdyby hra, která má být prozatím v sérii, která udala směr celé jedné velké skupině realtimových strategií, poslední, vyšla v nějaké zabugované verzi. Zahraniční magazíny označují Commandos 3 za nejlépe vypadající realtime strategii na E3, naši zástupci se s nimi v podstatě shodují, nově uvolněné screenshoty vypadají také výtečně, zdá se tedy, že pokud se něco nemilého nestane, vyjde na začátku podzimní nákupní sezóny titul, který se bude moci směle považovat za jednoho z největších kandidátů na minimálně nejlepší strategii roku 2003 (ne-li nejlepší hru vůbec).