Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Company of Heroes 2 sází na taktiku a historickou věrnost

aktualizováno 
Pokračování oblíbené strategie se bude odehrávat na bojištích východní fronty. Nabídne lidský příběh a nebývalou historickou přesnost.

Vývojářské studio Relic Entertainment už několikrát dokázalo, že umí tvořit náročné a vysoce hodnotné hry. Pokračování oblíbené strategie Company of Heroes bude v nastoleném trendu pokračovat. Nejenže má být takticky vyzrálejší, ale za cíl si klade také věrné historické vyznění bojů na východní frontě za 2. světové války.

Příběh hry se začne odvíjet 22. června 1941, kdy Hitler vyhlásil válku Sovětskému svazu a záhy do něj vpadl, a skončí dobytím Berlína Rudou armádou. Mezitím hráči pochopitelně dostanou možnost vybojovat leckterou důležitou bitvu východní fronty.

Company of Heroes 2

Historická věrnost přitom není jen vývojářskou frází. Je mimo jiné důvodem, proč vývoj hry trvá tak dlouho. Část týmu se dokonce vydala na místa někdejších bojů, aby si vytvořila obrázek o scenerii a pečlivě prošla archivy.

Stejně jako v prvním dílu bude i v pokračování možné srovnat celé bojiště se zemí. V takovém případě se ale budete muset vypořádat s taktickými důsledky. Ty budete řešit i s každou změnou počasí. Pakliže své jednotky pošlete k cíli skrz metrový nános sněhu, dočkáte se jejich příjezdu za hodně dlouhou dobu. Na ledu pak džípy kloužou a sněhové vánice snižují dohled.

Autoři zapracovali také na zvukových efektech. Pro ně se pro změnu vydali na střelnici, kam si přinesli dobové zbraně. Jejich zvuky pak zaznamenávali, aby si je v masové míře a v kombinaci s výbuchy užili i hráči.

Company of Heroes 2

V Company of Heroes 2 nečekejte obří bitvy, respektive některých se zúčasníte, ale opět jen se svou relativně malou a přehlednou jednotkou. Díky tomu se ale můžete věnovat každému vojákovi či stroji a využívat jejich přínosu na maximum.

Často narazíte na podobné situace, jako je ta následující. Zatlačovaní Němci se zabarikádovali na rozlehlém statku. Přímý útok je prakticky vyloučen, jelikož mají výhodu krytí. Proto vyšleme malou jednotku směrem ke stavení, která upoutá pozornost nepřátel a případně některé z nich vyláká ven.

Company of Heroes 2

Mezitím s hlavním oddílem statek obejdeme a odpálíme zadní zeď. Následně se otevírá prostor pro plamenometčíky, kteří stavení důkladně vyčistí.

Milovníci taktického postupu se tak mají na co těšit. Naopak ti, kdo si chtějí užít jen efektů a počítají s tím, že každý problém vyřeší vlastní přesilou, budou brzy na nervy.

Tvůrci Company of Heroes 2 se nebojí ani velkých inovací. Příkladem je válečná mlha. Ta ve strategiích dlouhé roky funguje tak, že každá jednotka má určitý okruh, ve kterém díky ní vidíte nepřátele i jejich aktuální pohyb.

Company of Heroes 2

Company of Heroes 2 na to jde realističtěji. Do hry se tak zapojí nejrůznější překážky jako například les či budovy, povětrnostní podmínky nebo kouř z výbuchů. Všechny tyto aspekty ovlivní viditelnost a slibují napínavé a vychytralé souboje především pro on-line hru.

Fotogalerie

Ta nabídne mnoho rozličných módů, a pokud se hru podaří náležitě vyladit, pomůže Company of Heroes 2 rozšířit řady dlouhověkých titulů, jejichž atraktivita neopadá po prvním dohrání.

V době, kdy herní vydavatelé se strategiemi, obzvlášť těmi špičkovými, nehezky šetří, má Company of Heroes 2 velké šance na úspěch. Navíc na něm pracují tvůrci s obrovskou mírou zkušeností a velkými hity na kontě.

Autor:






Nejčtenější

Ilustrační obrázek ke hře BioShock
Sedm herních situací, které nám naprosto vyrazily dech

Šokující momenty jsou ve filmech o poznání častější než ve světě videoher. Připočíst to dost možná lze větší vyzrálosti filmového průmyslu. Přesto se najdou...  celý článek

Alan Dabiri ze společnosti Blizzard Entertainment
Nový šéf vývoje Heroes of the Storm: Překonáme očekávání hráčů

Vývojáři Heroes of the Storm prý překonají veškeré hráčské sny. Věří v to nový kreativní ředitel Alan Dabiri, který otěže tvorby po třech letech přebírá po...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.