Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Zima je ve strategii Company of Heroes 2 děsivější než nacisté

aktualizováno 
V příštím roce na počítačové monitory zaútočí pokračování jedné z nejúspěšnějších strategií. Řeč je o titulu Company of Heroes 2, který se tentokrát zaměří na souboj Sovětského svazu a nacistů za druhé světové války. Zásadním prvkem bude zima, mnohdy fatálnější než nejlepší generálové obou stran.

Úspěšné pokračování strategie Company of Heroes 2 vyjde po sedmi letech.

Dlouhé čekání na Company of Heroes 2 zapříčinily vývojářské ambice. Atmosféru války na východě totiž autoři chtěli umocnit patřičnými herními prvky, které vyžadovaly zcela nové technologie, a druhý díl tak vyjde po sedmi letech.

V Company of Heroes 2 údajně řada vojáků umrzne k smrti, pěchota mnohdy uvízne v hlubokých závějích a ledová voda pohřbí nejeden tank. Intenzita a brutalita hry se prý v druhém dílu jen stupňuje.

Extrémně nízké teploty byly pro boje na východní frontě tak zásadní, že je vývojáři označují za třetí stranu sporu a nazývají je "generálem Zimou". Podmínky totiž ve výsledku vytvářejí dynamičtější hru. Tank se například může propadnout na příliš tenkém ledu. Vše však postupem času opět zamrzá.

Zima je v Company of Heroes 2 taktickým prvkem.

Hráči tak mnohdy musí čelit obtížným volbám. Vyšlete jednotky rychlejší cestou přes zamrzlou řeku, kde se pod nimi může prolomit led? Nebo raději zvolíte delší cestu, na které pro změnu někteří pěšáci umrznou?

Dynamické prostředí i herní fyzika zde pomáhají vytvářet příběh jednotlivých bitev. V jednom okamžiku může odstřelovač z budovy ohrožovat nepřátelskou jednotku, o pár minut později pak tank odstřelovače prostřelí budovou.

Historie jako nejlepší inspirace pro děj

Autoři si velmi cení historických podkladů, které válka na východní frontě skýtá. Ačkoliv v síťové hře bude možné bojovat za Německo i za Sovětský svaz, sólo kampaň se soustředí pouze na události z pohledu rudoarmějců.

Historické podhoubí tak nabízí dramatickou dějovou linku. Jak ostatně říkají vývojáři: "Když prohlásíme, že Rusové téměř prohráli, příliš novinek neodhalíme." Období v letech 1941 a 1942 totiž pro Sovětský svaz představovalo éru zoufalosti, a autoři hry se tak snaží zachytit jeho návrat téměř ze záhrobí.

Zima je v Company of Heroes 2 taktickým prvkem.

Hernímu vývoji pochopitelně předcházela intenzivní informační rešerše. Vývojáři prý přečetli řadu knih a vycházeli zejména z textů východních autorů. Zásadní jsou prý práce válečných reportérů, které vývojářům přiblížily pocity běžných vojáků.

Značný vliv mělo i odtajnění ruských archivů. Dokumenty totiž druhou světovou válku přibližují z východního pohledu. Vývojáři navíc tvrdí, že řadu herních mechanik mnohdy inspirovaly krátké pasáže z literatury.

Fotogalerie

Některé změny v herním pojetí Company of Heroes 2 mohou na první pohled působit jako drobné úpravy. Vývojáři však zdůrazňují jejich dopad na taktickou rovinu hry. Například ploty pěchota v druhém dílu neobchází, ale přeskakuje.

Jinak funguje i viditelnost na mapě. Hra využívá systém, ve kterém je dohled jednotek ovlivněn prostředím. Hráč tak mapu vidí jen v rámci zorného úhlu jeho jednotek. To prý umožňuje osnovat nečekané útoky z boku i vytvářet důmyslné léčky.

Company of Heroes 2 vyjde pouze pro PC začátkem příštího roku.

Autor:




Nejčtenější

Bojovka Dead or Alive se proslavila především svými sexy bojovnicemi.
Když se DLC vymknou z rukou. Virtuální obsah za desítky tisíc korun

Balíčky s přídavným obsahem sice pro spuštění hry nejsou nutné, často však přidávají spoustu lákavého obsahu. V extrémních případech vás ale mohou přijít až na...  celý článek

Outlast (PlayStation 4)
Co budete hrát o víkendu?

Prozraďte, na které hry se chystáte o víkendu. Pustíte se do něčeho nového, nebo rozehrajete nějakou klasiku?  celý článek

Vanquish (PC)
Kvůli chybě je hra Vanquish tím těžší, čím rychlejší máte počítač

Akce Vanquish vyšla po sedmi letech na PC a zatím sklízí samou chválu. Obsahuje však zrádnou chybu, díky níž hráč dostává více zranění, pokud mu hra jede...  celý článek

Empathy: Path of Whispers
RECENZE: Jaký je svět bez lidí? Empathy ho ukazuje po apokalypse

Empathy je jedna z těch her, v níž nepotkáte jediného člověka. Podobně jako třeba v Everybody's Gone to the Rapture nebo Dear Ester to však má svůj důvod....  celý článek

Forza Horizon 3: Hot Wheels
RECENZE: Ve Forze Horizon 3: Hot Wheels si zajezdíte v angličácích

Umění přídavného obsahu spočívá v tom, že se známé věci z originální hry obohatí o něco nového a nevídaného. Jako ve Forza Horizon 3: Hot Wheels.  celý článek

Další z rubriky

Quake Champions
První dojmy z Quake Champions: Návrat legendy, nebo pohřbení značky?

Oživovat po dvanácti letech tak klasickou sérii jako je Quake bude vždy představovat problém. Vývojáři totiž nikdy nemají šanci se zavděčit všem fanouškům.  celý článek

For Honor
Dojmy: For Honor je důkaz, že se velkorozpočtové hry probírají z letargie

For Honor připomíná, že hra nemusí být atraktivní jen revolučním obsahem. Titul totiž působí jako tradiční rubačky, jaké bylo pod jinými názvy a s...  celý článek

Ghost Recon: Wildlands
Další průšvih na spadnutí? Ghost Recon: Wildlands působí rozpačitě

O víkendu jsme se věnovali uzavřené betě očekávané střílečky Ghost Recon: Wildlands od Ubisoftu. Ale možná jsme se radši měli jít koulovat.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.