To, co však Conan předvedl ve hře od Cauldronu je proti tomu co si na nás chystá ve své novince velká slabota.
My máme Conana rádi a netajíme se tím, že na jeho příbězích vyrůstala část redakce. Pokud jste hráli tři roky starou herní adaptaci Conana od slovenského studia Cauldron, která zavítala na tři hlavní 128-bitové konzole a PC, tak jistě víte, že akční styl sedí hře o tomto slavném Cimmerianovi velmi dobře. To, co však Conan předvedl ve hře od Cauldronu je proti tomu co si na nás chystá ve své novince velká slabota. Tempo hry je totiž několikanásobně svižnější. Žádné složité hlavolamy, rébusy a podobné nucené herní prvky. Tím hlavním o co v novém Conanovi jde, je totiž jen a jen boj. Občas sice budete muset zjistit jak se dostat přes zamčené dveře (obvykle vykopnutím), či vymyslet správnou taktiku jak zlikvidovat nějakého toho bosse, ale jinak se nemusíte bát, že byste jakkoliv více namáhali svojí šedou kůru mozkovou. Jelikož patří k nejoblíbenějším Conanovým zbraním zbraně sečné, tak se můžete těšit na celou řadu obouručních mečů, lehčích mečů, které lze používat i v páru, sekyr, či mačet a podobných lahůdek, s jejichž pomocí si můžete zahrát na chirurga amatéra, jehož specializace je amputování končetin.Čeho se lidé v Nihilistic Software rozhodně nebáli, je naturalistické ztvárnění násilí. Ve hře se tak často dočkáte obrazů ve kterých z pahýlů vytvořených bravurním zacházením s meči vytéká krev po litrech, kutálejících se hlav po zemi apod. Možná se vám to zdá jako prvoplánová snaha o zaujetí mladších hráčů, jenže krev prostě k surovému pojetí fantasy světa od Roberta E. Howarda prostě patří. Byť ne v takové míře jako v Age of Conan: Hyborian Adventures, tak přesto se i v akčním Conanovi dočkáme několika málo RPG prvků, s jejichž pomocí si budete moci vylepšit maximální možnou velikost zdraví, naučit nové kombosekvence apod. Stačí pouze absorbovat světélkující runy z padlých nepřátel a na konci vašeho dobrodružství z vás bude ještě odolnější a silnější válečník, než na jeho počátku. Pokud bychom tak měli přirovnat nového Conana k jedné jediné jiné hře, tak by to byl díky svému pojetí akce jistě God of War. Inspiraci v tomto směru totiž tvůrci prostě popřít nemohou.
Prostředí vypadají graficky dobře, ostatně jako celá hra, velmi povedeně a detailně, jen se trochu obáváme jejich přílišně okaté linearity.
Antické kulisy však nahradí v případě Conana samozřejmě jeho rodná Cimmerie a další lokace známé z mnoha knih o nelítostném barbarovi. Podíváte se tak do lesnaté Stygie, vyprahlé planiny Shemu a logicky nebude chybět ani zmiňovaná hornatá Cimmerie. Prostředí vypadají graficky dobře, ostatně jako celá hra, velmi povedeně a detailně, jen se trochu obáváme jejich přílišně okaté linearity. Když už jsme u obav, tak zmíníme též, že z materiálů, které jsme měli k dispozici nás vyděsila statická kamera, která zavítala občas viditelně do míst, kde nic vidět není. Celou hru však čeká ještě přibližně rok vývoje, než se na Xboxu 360 a PlayStation 3 dokodrcá do finální verze. Datum vydání je totiž prozatím plánováno na rok 2008.