Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Conan: The Dark Axe - dojmy

  12:00aktualizováno  26. ledna 6:51
Slovenská akční hra od týmu Cauldron se spoře oděným svalovcem v hlavní roli nás zatím příjemně překvapila. Kromě bitev s nepřáteli hru zpestřují drobné hádanky a získávání zkušeností. Bude to však stačit?

Conan se vrací
Conan: The Dar Axe Bude tomu už pár let, co jsem pročítal knížku v černém obalu s výrazným nápisem Conan na přední straně. Samozřejmě nechybí ani starší filmové zpracování, kde se role svalovce – bojovníka zhostil tehdy ještě zdaleka ne tolik známý Arnold Schwarzenegger. Ani herní scéna tehdy nezahálela, ale v poslední době? Nic. Ticho po pěšině. K radosti mnoha hráčů tým Cauldron (ze Slovenska) ohlásil na předloňské E3 vývoj akčního dobrodružství Conan: The Dark Axe (homepage). To se sice chystá na všechny známé platformy, ale jak se mnozí z nás již přesvědčili, PC hráči se rozhodně nedočkají odbyté konverze. První obrázky ze hry tomu však příliš nenasvědčovaly – jednalo se o vesměs rozmazané screeny, které o kvalitě výsledného produktu neprozrazovaly zhola nic. Zhruba před čtrnácti dny se po internetu začalo šířit beta demo, které není plně optimalizované, ale pokud jej už spustíte, lze si o hře konečně udělat poměrně jasnou představu.

První krev
Se spoře oděným svalovcem začínáme uvnitř městečka, na stěnách budov jsou připevněné zapálené louče, Conan: The Dar Axe jejichž plamen osvětluje okolí. V přilehlé uličce postává několik postav, po přiblížení zjišťuji, že si zde povídají místní stráže s civilisty. Když mě zaregistrují, stráže okamžitě vytahují zbraně a řítí se mým směrem – evidentně nejsem vítán. Tasím meč a pouštím se do první šarvátky – na řadu tedy přichází seznámení s ovládáním, které je více než příjemné. Myší rozdávám údery, klávesnice kromě pohybu obstarává i vykrývání úderů, což naznačuje známky taktiky v soubojích. A opravdu. Posádka stráže však nepředstavuje vážnější problém, čili po pár ladných úderech a kombinacích padají k zemi. Získávám první zkušenosti.

Systém zkušeností
Zkušenosti? Správně, zkušenosti, to správné koření akčních her, které dovede, v případě dobrého zakomponování, titul zásadně obohatit. A Conan: The Dark Axe vypadá jako dobrý titul. Za zkušenosti si totiž nakupujeme nové údery, kterých je zde opravdu požehnaně. Aby hráč "nekupoval" zajíce v pytli, respektive neutrácel pouze podle názvů či krátkého popisku, předvádí malá postavička bojovníka, jak daný úder vypadá. Ke každému úderu však existují tři stupně, proto Conan: The Dar Axe se v některých momentech určitě vyplatí vylepšit se stávající úder (a zvýšit tak jeho účinnost), než koupit nový. Poslední alternativa týkající se bodů spočívá ve vylepšení některých atributů, jako třeba zvýšení staminy, počtu životů či rychlosti. Z této tabulky se dále lze dostat do inventáře, kam si hráč automaticky uschovává nalezené předměty, jako třeba hojivé lektvary.

Demoverze
Vraťme se zpět do hry. Po rychlé smrti stráží se vydávám směrem k úzké uličce, když tu se spustí in-game animace. Conan po střechách přeskáče za zeď do kruhového prostoru, jemuž dominuje obří věž. Ani zde stráže příliš nelení, tasí zbraň a jdou zlikvidovat nezvaného hosta – nutno dodat, že ty obyčejné doprovázejí i o něco tužší těžkooděnci. Ale jinak žádný rozdíl, ze všech tekla červená... Co teď? Lokace zdánlivě nikam nevede, po chvilce bloumání si všímám zeleného porostu na věži a mačkám akční klávesu (o možné akci informuje ikona ruky). Spouští se další in-game animace, kdy barbar vyšplhá až do horního patra věže. Ve věži potkáváme i nové nepřátele – efektně se potácející kostry s meči. Na hráče jich čeká několik pater a s nimi i první hádanky. Musíme tak například zmáčknout ve správném pořadí kamenná tlačítka. Nebo se ocitáme v Conan: The Dar Axe patře se sochami, přičemž dvě jsou rozbité. Aby se otevřel poklop do dalšího patra, je nutné znovu zatížit jejich podstavce... Ve spodním patře objevíme kýžený předmět, který použijeme v horním patře, kam se vrátíme, čímž si zpřístupníme nyní již opravdu poslední patro. Zde pobijeme hadí tlamy ve zdi, které plivou plamen, nasedneme do výtahu a sjedeme níže, čímž demoverze končí.

Závěr
A první dojmy? Conan: The Dark Axe je opravdu příjemným překvapením, poněvadž co se hratelnosti týče, hraje se velmi dobře. Pochvalu zaslouží i vynikající hudba, jež vychází z melodií ve filmu. Otázkou zatím zůstává, jak se podaří zkombinovat akci a logické hádanky, aby se jejich používaní nestalo po čase nudným prvkem. Hodně záleží i na jejich rozmanitosti. Poslední poznámka se týká umělé inteligence, která, jak se zdá, funguje na principu "vidím – jdu", díky čemuž se postavy zaseknou, pokud mají v cestě překážku. Je ale pravděpodobné, že se jedná pouze o neduh beta demoverze. Každopádně okamžitě po vydání finální demoverze, pakliže se tak stane před vydáním plné hry, vás budeme o pokrocích ve hře znovu informovat.

Index očekávání: 8/10

Autor:




Nejčtenější

Age of Empires 4
Skvělá zpráva, Microsoft oznámil Age of Empires 4

Přání fanoušků byla vyslyšena. Microsoft oživuje legendární značku historických strategií, jejíž poslední díl vyšel již před dlouhými 12 lety.  celý článek

Project Scorpio
Seznam her, které využijí výkonu Xboxu One X. Je jich přes sto

Xbox One X bude na nějaký čas nejvýkonnější konzole na světě. Prodávat se začne 7. listopadu za 13 490 korun a níže můžete nahlédnout do seznamu her, které...  celý článek

Biomutant
Nově oznámený Biomutant vypadá jako Kung Fu Panda pro dospělé

Konečně zase nově oznámená hra, která nemá v názvu číslovku. Biomutant láká na otevřený svět a možnost přizpůsobit si vlastního hrdinu k obrazu svému.  celý článek

Mass Effect: Andromeda
Je to oficiální. Žádný další příběhový přídavek pro Andromedu nebude

To, o čem se dosud jen neoficiálně šeptalo, je nyní potvrzené. Mass Effect: Andromeda opravdu nedostane žádný další přídavek do hry jednoho hráče.   celý článek

Shenmue 3
VIDEO: Trailer k Shenmue 3 nejspíše sám o sobě nikoho nenaláká

Mezi všemi těmi naleštěnými trailery působí ukázka z Shenmue 3 jako ošklivé kačátko. Hra však sází na úplně jiné trumfy než jen líbivou grafiku.  celý článek

Další z rubriky

Hobo: Tough Life
Prohrabování popelnic může být zábava. V české hře Hobo hrajeme za bezdomovce

Pokud se chcete vžít do role bezdomovce a nechce se vám kvůli tomu udělat nějakou kardinální blbost a skončit na dlažbě, můžete si ten pocit nasimulovat v nové...  celý článek

Nedd for Speed: Payback
Přesně jako Rychle a zběsile. První dojmy z Need for Speed: Payback

Vyzkoušeli jsme nový díl oblíbené závodní série a jsme více než spokojeni. Payback je perfektní arkáda s důrazem na příběhovou složku.  celý článek

Ghost Recon: Wildlands
Další průšvih na spadnutí? Ghost Recon: Wildlands působí rozpačitě

O víkendu jsme se věnovali uzavřené betě očekávané střílečky Ghost Recon: Wildlands od Ubisoftu. Ale možná jsme se radši měli jít koulovat.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.