Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Legenda Counter-Strike se vrací ve slabší formě. První dojmy z hraní

aktualizováno 
Střílečka Counter-Strike: Global Offensive nabízí odpověď na palčivou otázku, zda má ještě tak tradiční akce v současném herním světě místo. Nový Counter-Strike není přímým pokračovatelem a lze ho považovat spíše za "bokovku" s nižším vývojářským rozpočtem. Největším kamenem úrazu však není postarší grafika, ale nedostatečná věrnost předloze.

Coubter-Strike: Global Offensive

Hra nevypadá vysloveně bídně, byť rozhodně nepatří mezi grafickou elitu. Problém představuje spíše přístup vývojářů, kteří se až příliš řídí vlastním vkusem. Counter-Strike je přitom titul s letitou tradicí a podle toho by s ním vývojáři měli zacházet.

Counter-Strike

Série Counter-Strike vznikla původně jako modifikace titulu Half-Life. S ohledem na její nesmírnou popularitu pak společnost Valve zaměstnala autory modifikace a titul zařadila do svého portfolia. Je to střílečka, ve které policie bojuje s teroristy.

Hře by daleko více slušela aktualizace tradičních modelů a animací z původní modifikace. Zbraně jsou místo toho mnohdy věrnější skutečným předlohám, chybí jim však ten správný duch Counter-Striku.

Přitom právě vizuální pojetí bylo jednou z velikých deviz původní hry. Ta podobné tituly kvalitou zpracování přesahovala třeba i o několik tříd a působila daleko realističtěji. Valve ostatně na zpracování hry jen dohlíží, samotný vývoj je v rukou téměř neznámé společnosti Hidden Path Entertainment.

Adaptace mapy Inferno je graficky povedená. Je věrná předloze a zároveň působí...

Adaptace mapy Inferno je graficky povedená. Je věrná předloze a zároveň působí uveřitelně.

Chybí tak tradiční perfekcionismus, kterým je Valve tolik proslulé. Global Offensive je místo toho hrou slušnou, nikoliv však dechberoucí. Zábavnost titulu plyne spíše z výjimečně silné předlohy a samotné inovace jsou rozporuplné.

Změny jsou vítané i proklínané

Vývojáři zjevně nejsou skalními fanoušky původní hry se stovkami či tisícovkami odehraných hodin, a po předloze tak někdy bezcitně šlapou. Ze hry například zmizely tlumiče zbraní, které v původních titulech nabízely přesnější mušku výměnou za nižší poškození.

Kempeři

Kempeři jsou hráči, kteří se příliš nepohybují. Zpravidla vyčkávají v nenápadném úkrytu a těží z poziční výhody. Mnohdy tím kompenzují nedostatek herních dovedností.

Odstřelovacím puškám se pro změnu při pohybu s přiblíženým hledím třese zaměřování. Prakticky tak jen umocňují "kemperskou" mentalitu a do jisté míry ztrácí na přitažlivosti. Je též zjevné, že titul bude nováčky vodit za ruku. Spoluhráčům například nad hlavou přibyla šipka a stejně tak se mění vzhled zaměřovače při míření na parťáka.

Bídné modely v mapě de_nuke jsou ukázkou nedostatečné kontroly vizuální kvality.

Bídné modely v mapě de_nuke jsou ukázkou nedostatečné kontroly vizuální kvality.

Akce samotná se nese v tradičním duchu Counter-Strike. Hra je svižná, chytlavá a zábavná. Herní mechaniky jsou někdy blíže verzi 1.6, jindy zase pojetí ve verzi Source. A třeba prostřelování zdí či rozličných objektů je pravděpodobně někde na půli cesty.

Na posouzení zbraní je zatím brzy. Některé novinky si pravděpodobně najdou cestu i do profesionálních zápasů, nepříjemně naopak překvapí dynamika tradiční pušky M4A1. Ta rozptylem kulek předchozí tituly příliš nepřipomíná a za policejní tým je mnohdy lepší volit jiné možnosti.

Překvapivě silný je pro změnu těžký kulomet, který v předchozích dílech působil spíše jako zábavná kratochvíle. Tentokrát je ale rozptyl i při souvislé palbě snadno ovladatelný, a z kulometu se tak stává ultimátní katův nástroj.

V betatestu si člověk zahraje i mapy, které se již v předchozích titulech...

V betatestu si člověk zahraje i mapy, které se již v předchozích titulech příliš nehrají. Nejsou totiž vhodné pro soutěživé hraní.

Pobaví, ale nepřekvapí

V případě Counter-Strike: Global Offensive nepřekvapí, že vývoj titulu začal jako verze Counter-Strike: Source pro konzole. Zásadní inovace nepřináší a graficky by také mohl nabídnout více. Jistě, je to titul vhodný pro profesionální hraní a přijatelné hardwarové nároky jsou na místě. Přesto však řada textur působí podprůměrně.

Hra samotná je stále působivá a dokazuje, že titul i v dnešní době nic neztratil na své zábavnosti. Od nového dílu bychom však očekávali více. Minimální pokrok však omlouvá nižší prodejní cena. Hra bude k dispozici od 21. srpna za necelých 400 korun. A to je cena zcela úměrná nabízenému obsahu.

Klasická mapa Aztec naopak působí zastarale po vizuální i herní stránce.

Klasická mapa Aztec naopak působí zastarale po vizuální i herní stránce.

Autor:


Témata: Half-life, Valve


Nejčtenější

New 2DS XL
Nová konzole New 2DS XL láká na kompaktnost a výrazně nižší cenu

Připravovaný nový model handheldu 3DS postrádá nepříliš využívané stereoskopické 3D, je však lehčí, kompaktnější a cena šla také výrazně dolů. Vyzkoušeli jsme...  celý článek

Batman
Zaklínač, Vetřelec, Indy. Nejlepší hry s licencemi známých značek

Hra se slavnou licencí často spoléhá na to, že díky slavnému jménu jí fanoušci odpustí chyby. Ale nebývá to pravidlem. V prvním ze dvou plánovaných článků...  celý článek

Tom Holland
Film Uncharted zpracuje Nathanovo mládí, hlavní roli získal Tom Holland

Film Uncharted je v přípravné fázi už hodně dlouho a původně se předpokládalo, že se zaměří na dospělého Nathana Drakea. Jenže to už neplatí.  celý článek

Mirror’s Edge
Fallout 3 lze dohrát za 18 minut, Prey za 8. Fenomén speedrunningu

Speedrunning je zvláštní herní disciplína, jejímž cílem je dokončit danou hru co nejrychleji. Kromě základních pravidel, jakými jsou především zákaz používání...  celý článek

GWENT: The Witcher Card Game | Cinematic Trailer
Zaklínačova karetní hra Gwent se otevírá veřejnosti

Původně jen minihra ze třetího Zaklínače to dotáhla na samostatný titul. Ode dneška se může do bety karetního Gwentu přihlásit každý, kdo o to projeví zájem.   celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.