Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Legenda Counter-Strike se vrací ve slabší formě. První dojmy z hraní

aktualizováno 
Střílečka Counter-Strike: Global Offensive nabízí odpověď na palčivou otázku, zda má ještě tak tradiční akce v současném herním světě místo. Nový Counter-Strike není přímým pokračovatelem a lze ho považovat spíše za "bokovku" s nižším vývojářským rozpočtem. Největším kamenem úrazu však není postarší grafika, ale nedostatečná věrnost předloze.

Coubter-Strike: Global Offensive

Hra nevypadá vysloveně bídně, byť rozhodně nepatří mezi grafickou elitu. Problém představuje spíše přístup vývojářů, kteří se až příliš řídí vlastním vkusem. Counter-Strike je přitom titul s letitou tradicí a podle toho by s ním vývojáři měli zacházet.

Counter-Strike

Série Counter-Strike vznikla původně jako modifikace titulu Half-Life. S ohledem na její nesmírnou popularitu pak společnost Valve zaměstnala autory modifikace a titul zařadila do svého portfolia. Je to střílečka, ve které policie bojuje s teroristy.

Hře by daleko více slušela aktualizace tradičních modelů a animací z původní modifikace. Zbraně jsou místo toho mnohdy věrnější skutečným předlohám, chybí jim však ten správný duch Counter-Striku.

Přitom právě vizuální pojetí bylo jednou z velikých deviz původní hry. Ta podobné tituly kvalitou zpracování přesahovala třeba i o několik tříd a působila daleko realističtěji. Valve ostatně na zpracování hry jen dohlíží, samotný vývoj je v rukou téměř neznámé společnosti Hidden Path Entertainment.

Adaptace mapy Inferno je graficky povedená. Je věrná předloze a zároveň působí

Adaptace mapy Inferno je graficky povedená. Je věrná předloze a zároveň působí uveřitelně.

Chybí tak tradiční perfekcionismus, kterým je Valve tolik proslulé. Global Offensive je místo toho hrou slušnou, nikoliv však dechberoucí. Zábavnost titulu plyne spíše z výjimečně silné předlohy a samotné inovace jsou rozporuplné.

Změny jsou vítané i proklínané

Vývojáři zjevně nejsou skalními fanoušky původní hry se stovkami či tisícovkami odehraných hodin, a po předloze tak někdy bezcitně šlapou. Ze hry například zmizely tlumiče zbraní, které v původních titulech nabízely přesnější mušku výměnou za nižší poškození.

Kempeři

Kempeři jsou hráči, kteří se příliš nepohybují. Zpravidla vyčkávají v nenápadném úkrytu a těží z poziční výhody. Mnohdy tím kompenzují nedostatek herních dovedností.

Odstřelovacím puškám se pro změnu při pohybu s přiblíženým hledím třese zaměřování. Prakticky tak jen umocňují "kemperskou" mentalitu a do jisté míry ztrácí na přitažlivosti. Je též zjevné, že titul bude nováčky vodit za ruku. Spoluhráčům například nad hlavou přibyla šipka a stejně tak se mění vzhled zaměřovače při míření na parťáka.

Bídné modely v mapě de_nuke jsou ukázkou nedostatečné kontroly vizuální kvality.

Bídné modely v mapě de_nuke jsou ukázkou nedostatečné kontroly vizuální kvality.

Akce samotná se nese v tradičním duchu Counter-Strike. Hra je svižná, chytlavá a zábavná. Herní mechaniky jsou někdy blíže verzi 1.6, jindy zase pojetí ve verzi Source. A třeba prostřelování zdí či rozličných objektů je pravděpodobně někde na půli cesty.

Na posouzení zbraní je zatím brzy. Některé novinky si pravděpodobně najdou cestu i do profesionálních zápasů, nepříjemně naopak překvapí dynamika tradiční pušky M4A1. Ta rozptylem kulek předchozí tituly příliš nepřipomíná a za policejní tým je mnohdy lepší volit jiné možnosti.

Překvapivě silný je pro změnu těžký kulomet, který v předchozích dílech působil spíše jako zábavná kratochvíle. Tentokrát je ale rozptyl i při souvislé palbě snadno ovladatelný, a z kulometu se tak stává ultimátní katův nástroj.

V betatestu si člověk zahraje i mapy, které se již v předchozích titulech

V betatestu si člověk zahraje i mapy, které se již v předchozích titulech příliš nehrají. Nejsou totiž vhodné pro soutěživé hraní.

Pobaví, ale nepřekvapí

V případě Counter-Strike: Global Offensive nepřekvapí, že vývoj titulu začal jako verze Counter-Strike: Source pro konzole. Zásadní inovace nepřináší a graficky by také mohl nabídnout více. Jistě, je to titul vhodný pro profesionální hraní a přijatelné hardwarové nároky jsou na místě. Přesto však řada textur působí podprůměrně.

Hra samotná je stále působivá a dokazuje, že titul i v dnešní době nic neztratil na své zábavnosti. Od nového dílu bychom však očekávali více. Minimální pokrok však omlouvá nižší prodejní cena. Hra bude k dispozici od 21. srpna za necelých 400 korun. A to je cena zcela úměrná nabízenému obsahu.

Klasická mapa Aztec naopak působí zastarale po vizuální i herní stránce.

Klasická mapa Aztec naopak působí zastarale po vizuální i herní stránce.

Autor:


Témata: Half-life, Valve




Nejčtenější

The Walking Dead: A New Frontier
VIDEO: Walking Dead 3 odhaluje příběhové pozadí nové postavy

Zatímco v prvních dvou sériích interaktivního herního seriálu Walking Dead jsme sledovali osudy dívky Clementine, ve třetí sezoně nazvané The Walking Dead: A...  celý článek

The Last of Us: Part 2
Sony ukázala pokračování The Last of Us i remake Crashe Bandicoota

Společnost Sony slavila v Anaheimu narozeniny své konzole PlayStation a při té příležitosti se neváhala pochlubit svými připravovanými tituly. Největší bombou...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.