Coubter-Strike: Global Offensive

Coubter-Strike: Global Offensive

Legenda Counter-Strike se vrací ve slabší formě. První dojmy z hraní

  • 39
Střílečka Counter-Strike: Global Offensive nabízí odpověď na palčivou otázku, zda má ještě tak tradiční akce v současném herním světě místo. Nový Counter-Strike není přímým pokračovatelem a lze ho považovat spíše za "bokovku" s nižším vývojářským rozpočtem. Největším kamenem úrazu však není postarší grafika, ale nedostatečná věrnost předloze.

Hra nevypadá vysloveně bídně, byť rozhodně nepatří mezi grafickou elitu. Problém představuje spíše přístup vývojářů, kteří se až příliš řídí vlastním vkusem. Counter-Strike je přitom titul s letitou tradicí a podle toho by s ním vývojáři měli zacházet.

Counter-Strike

Série Counter-Strike vznikla původně jako modifikace titulu Half-Life. S ohledem na její nesmírnou popularitu pak společnost Valve zaměstnala autory modifikace a titul zařadila do svého portfolia. Je to střílečka, ve které policie bojuje s teroristy.

Hře by daleko více slušela aktualizace tradičních modelů a animací z původní modifikace. Zbraně jsou místo toho mnohdy věrnější skutečným předlohám, chybí jim však ten správný duch Counter-Striku.

Přitom právě vizuální pojetí bylo jednou z velikých deviz původní hry. Ta podobné tituly kvalitou zpracování přesahovala třeba i o několik tříd a působila daleko realističtěji. Valve ostatně na zpracování hry jen dohlíží, samotný vývoj je v rukou téměř neznámé společnosti Hidden Path Entertainment.

Adaptace mapy Inferno je graficky povedená. Je věrná předloze a zároveň působí uveřitelně.

Chybí tak tradiční perfekcionismus, kterým je Valve tolik proslulé. Global Offensive je místo toho hrou slušnou, nikoliv však dechberoucí. Zábavnost titulu plyne spíše z výjimečně silné předlohy a samotné inovace jsou rozporuplné.

Změny jsou vítané i proklínané

Vývojáři zjevně nejsou skalními fanoušky původní hry se stovkami či tisícovkami odehraných hodin, a po předloze tak někdy bezcitně šlapou. Ze hry například zmizely tlumiče zbraní, které v původních titulech nabízely přesnější mušku výměnou za nižší poškození.

Kempeři

Kempeři jsou hráči, kteří se příliš nepohybují. Zpravidla vyčkávají v nenápadném úkrytu a těží z poziční výhody. Mnohdy tím kompenzují nedostatek herních dovedností.

Odstřelovacím puškám se pro změnu při pohybu s přiblíženým hledím třese zaměřování. Prakticky tak jen umocňují "kemperskou" mentalitu a do jisté míry ztrácí na přitažlivosti. Je též zjevné, že titul bude nováčky vodit za ruku. Spoluhráčům například nad hlavou přibyla šipka a stejně tak se mění vzhled zaměřovače při míření na parťáka.

Bídné modely v mapě de_nuke jsou ukázkou nedostatečné kontroly vizuální kvality.

Akce samotná se nese v tradičním duchu Counter-Strike. Hra je svižná, chytlavá a zábavná. Herní mechaniky jsou někdy blíže verzi 1.6, jindy zase pojetí ve verzi Source. A třeba prostřelování zdí či rozličných objektů je pravděpodobně někde na půli cesty.

Na posouzení zbraní je zatím brzy. Některé novinky si pravděpodobně najdou cestu i do profesionálních zápasů, nepříjemně naopak překvapí dynamika tradiční pušky M4A1. Ta rozptylem kulek předchozí tituly příliš nepřipomíná a za policejní tým je mnohdy lepší volit jiné možnosti.

Překvapivě silný je pro změnu těžký kulomet, který v předchozích dílech působil spíše jako zábavná kratochvíle. Tentokrát je ale rozptyl i při souvislé palbě snadno ovladatelný, a z kulometu se tak stává ultimátní katův nástroj.

V betatestu si člověk zahraje i mapy, které se již v předchozích titulech příliš nehrají. Nejsou totiž vhodné pro soutěživé hraní.

Pobaví, ale nepřekvapí

V případě Counter-Strike: Global Offensive nepřekvapí, že vývoj titulu začal jako verze Counter-Strike: Source pro konzole. Zásadní inovace nepřináší a graficky by také mohl nabídnout více. Jistě, je to titul vhodný pro profesionální hraní a přijatelné hardwarové nároky jsou na místě. Přesto však řada textur působí podprůměrně.

Hra samotná je stále působivá a dokazuje, že titul i v dnešní době nic neztratil na své zábavnosti. Od nového dílu bychom však očekávali více. Minimální pokrok však omlouvá nižší prodejní cena. Hra bude k dispozici od 21. srpna za necelých 400 korun. A to je cena zcela úměrná nabízenému obsahu.

Klasická mapa Aztec naopak působí zastarale po vizuální i herní stránce.


Témata: Half-life, Valve