Cratered – peklo je mokré a studené

Vedle náročných a komplikovaných her s hlubokým duševním nábojem stále ještě existují čistě adrenalinové tituly, kde jasně dominuje samotný boj a nějaký příběh se krčí kdesi v pozadí. Nejinak tomu je i u Cratered, kde poznáte, že být námořníkem budoucnosti na nehostinné planetě není žádný med.
Cratered

Pamatujete ještě na celkem úspěšnou střílečku Terminal Velocity, ve které člověk nedělal nic jiného, než létal nad (na svou dobu) propracovanou 3D krajinou a ničil desítky, ba stovky nepřátel? Z podobného soudku bude i nejnovější počin studia Furious Entertainment s výmluvným názvem Cratered (do češtiny by se tahle roztomilá slovní hříčka dala slušně přeložit jako „v řiti“). A právě na onom nepříliš lichotivém místě se z ničeho nic nacházejí obě strany válečného konfliktu, který již odpradávna zmítal galaxií...

Ano, krvavá válka mezi Columbiadskou mocností a Carpacianskou ligou zuřila již po několik generací, takže si na její pravé příčiny již skoro nikdo nepamatoval. Po letech, kdy si obě strany vesměs rovnoměrně oplácely drtivé údery to však vypadá, že Carpacianům pomalu ale jistě dochází dech. Celý konflikt tak vyvrcholil epickou bitvou o domácí planetu ligy, která se zanedlouho proměnila z kvetoucího světa v rozbombardovanou pustinu bez známek života. Spokojení Columbiadé tak v přesvědčení, že jejich kobercové Cratered nálety nikdo nepřežil, sbalili invazní flotilu a dali se na dlouhou cestu zpět k domovu. Naneštěstí však na dně obrovského kráteru o rozměrech celého kontinentu zázrakem přežil jeden carpacianský batalion, který však neměl dostatek energie k tomu, aby obnovil rozpadající se ekosystém. V zoufalství zaútočili přeživší vojáci na poslední odlétající loď, která se zřítila zpět na zem i s neporušenými warpovými jádry. Rozhořela se definitivně poslední bitva, ve které se jedna strana snaží získat energii pro odlet z umírající planety, zatímco druhá touží po záchraně svého světa.

Jak již sám příběh napovídá, bude mít hráč možnost volby mezi dvěma válčícími stranami, a je pouze a jen na něm, která z nich mu bude sympatičtější. Na začátku dostane slabou bitevní loď, kterou pak díky bojovým úspěchům bude moci vyměnit za silnější (prostě klasika). Zajímavé je však prostředí, kde se bude většina z pětadvaceti misí odehrávat – půjde o rozlehlé vodní plochy oceánů, kde občas vykoukne malý ostrůvek. Vodní prostředí slibuje zejména vizuálně atraktivní speciální Cratered efekty v podobě rozstřikujících se gejzírů slané kapaliny, poloprůhledné hladiny, pod kterou bude vidět pohonné jednotky bojových plavidel, i výbuchy odrážející se ve vlnách. Samotná planeta bude mít několik klimatických zón, takže nebude nouze o souboje mezi ledovými krami, tropickými lagunami, či hledáním protivníka v mlze mírného pásu. Velkou předností Cratered by měl být také design jednotlivých lodí – k dispozici bude široká paleta různě specializovaných plavidel s pestrou škálou zbraní (několik druhů laserů, naváděných i „hloupých“ raket, kulomety, kanóny...) vyvedených v silně futuristickém stylu (ostatně mottem hry je heslo „odvázaný Jules Verne v moderní době“). Multiplayer po LAN i internetu je rovněž samozřejmostí.

„Totální střílečka“ Cratered je zatím v poměrně raném stádiu vývoje – finální verze by měla světlo světa spatřit někdy koncem příštího roku. V současné době vývojáři rekrutují betatestery a slibují, že 14. prosince vydají demo se dvěma kompletními úrovněmi. Již zanedlouho tedy uvidíme, jak se vývojářům z Furious Entertainment povedlo splnit reklamní sliby o adrenalinové akci ve skvělém grafickém kabátu. Posadit se do superrychlého obrněného létajícího člunu a kosit davy nepřátel nad vodou, na hladině i pod ní vůbec nezní jako špatný nápad. Vždyť peklo je přeci mokré a studené...