Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Postavíte si auto, pak s ním bojujete. Crossout je nebezpečně chytlavá akce

aktualizováno 
Svět je v troskách. Tak proč si nepostavit vůz, neopatřit ho kulomety, bodáky a nezabojovat si v arénách.

Po spuštění hry se ocitám v garáži, v níž koukám na pick-up snad právě dotažený z vrakoviště. Na kabině má upevněný kulomet. Jen jeden? A není to málo, Antone Pavloviči? V součástkách vidím další kulomety, bez většího zkoumání se mi podaří druhý umístit na kapotu a třetí na korbu.

V testovacím režimu vyjíždím z garáže, abych si osahal ovládání. Jednodušší to být nemůže: levou rukou ovládám klávesnicí vozítko a pravou pomocí myši střílny. Všechno, zdá se, funguje, takže vzhůru do bitvy.

Crossout
Crossout

Crossout

Ocitám se v travnatém prostředí, v dáli jsou vidět trosky města. Hraje se osm na osm, přičemž cílem je obsadit nepřátelskou základnu, nebo všechny pobít. Vozítko se pohybuje svižně, a když spatřím prvního protivníka, po spršce kulek jeho bugina exploduje. Driftem se vyhýbám další salvě a schovávám se za zídkou. Když se pak vynoří jiná bugina, společně s parťákem ji snadno zlikvidujeme. Spanilou jízdu ukončí výstřel z děla, které má jeden z protihráčů v přední části jen těžko popsatelné plechové obludy.

Když mě později hra odpojí, protože servery v rámci uzavřeného alfa testu běží jen několik hodin denně, nemám z toho radost, nejraději bych hrál dál. Tvůrci vsadili na koncept rychlých a krátkých her, kdy zápasy trvají jen tři minuty. Díky tomu si můžete zahrát třeba jen pár minut, ale i dvě hodiny, což mi vyhovuje.

Crossout

Crossout

Mapy jsou spíše menší, členité a samotného mě překvapilo, jak rychle jsem se v nich zorientoval. Grafika je pohledná, neurazí, tvůrci pochopili, že pokud má být on-line hra úspěšná, musíte si ji užít i na méně výkonných počítačích. Modely strojů přitom vypadají skvěle.

Ve hře je celkem zábavný model poškození, kdy vám nepřátelé mohou ustřelit jen určité části vozu, třeba nápravu nebo zbraň. Často se stane, že se pohybujete s obtížemi, nebo vůbec, případně najednou nemáte žádnou zbraň. Hra tím nekončí. Vzpomínám si na situaci, kdy týpek odstřeloval ze skály ostatní, když tu se k němu zezadu přiřítil protihráč, který ho nabral bodáky a z té skály shodil.

Crossout
Crossout

Crossout

Právě roztodivné kreace mě motivovaly postavit si vlastní stroj. Na začátku mám k dispozici několik součástek, další jsem získal hraním, nebo si je můžu koupit od ostatních na burze. Hra si samozřejmě ohlídá, aby si všichni nenamontovali na svoje vozy všechno.

Postav si sám

Stojíte tak před volbami, jestli si na korbu namontujete další kulomet, nebo chladič, díky němuž lze ze zbraní déle střílet, než se přehřejí. Vyplatí se namontovat si radar, který detekuje nepřátele, nebo raději vsadíte na železné plátování, díky kterému vozidlo více vydrží (ale pohybuje se pomaleji). Můžete si namontovat dodatečnou nádrž, ale riskujete, že při výbuchu vás silně poškodí. Je to na vás. Zkusil jsem si postavit tři odlišné stroje a příjemně mě překvapilo, že se s každým hrálo docela jinak. Dopady tak skutečně nejsou jen kosmetické.

Bacha si musíte dávat i na stabilitu vozu. Pokud se převrátíte, jste odkázáni na pomoc parťáků. Na bok nebo záda vás přitom dostane nejenom špatná jízda, ale třeba i zpětný ráz při výstřelu z děla, pokud je nešikovně umístěné.

Fotogalerie

Editor je intuitivní, připomíná stavebnici, kdy si jen vybíráte součástky a lepíte je k sobě. Hra sama kontroluje, jestli prvek „sedí“, chybné usazení neumožní. V táboře pak lze stavět různé budovy, které zpřístupní další bonusy. Součástí tak je klasická motivace, při níž se hráči honí za lepšími součástkami a postupně si větví možnosti.

Crossout prozatím hodnotím jednoznačně kladně, protože je rychlý, nutí ke spolupráci, a pokud narazíte na špatné spoluhráče, nebudete trpět déle než tři minuty. Uvidíme, jak tvůrci nastaví obchodní model free 2 play, ale co se jádra týče, je zdravé. Těším se na vydání!

P.S.: Tvůrci bohužel zakázali zveřejňovat obrázky a videa z alfa verze.

Autor:






Nejčtenější

Call of Duty: Infinite Warfare
KOMENTÁŘ: Manažeři herních vydavatelství by mohli začít používat mozek

Je fascinující, s jakou pýchou občas velká vydavatelství oznamují, že ke svým zákazníkům budou přistupovat odlišně. Úsměv na tváři mi vždy vykouzlí prohlášení...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.