Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Crysis 3 vypadá i hraje se skvěle. I když zpočátku trochu nudí

aktualizováno 
Los Angeles (Od zpravodaje Bonusweb.cz) - Není pochyb, že Crysis 3 se zařadí mezi nejlepší střílečky současnosti. Nabízí atraktivní prostředí, akční hratelnost se spoustou zbraní i vynikající technické zpracování.

Hratelná ukázka střílečky Crysis 3 v úvodu poněkud šokuje. Na první pohled vypadá sice nádherně, ale hratelnost se nejprve tváří jako generická akce z pohledu vlastních očí. Akorát že v netradičním prostředí džunglí zarostlého New Yorku. A to nejen při "vlastnoručním" hraní, kdy je potřeba si všechno nejprve osahat, ale dokonce i v podání vývojářů, kteří už to mají v ruce. Člověka v tu chvíli napadne, že je to nějaké nudné.

Jenže hra už zanedlouho naplno ukazuje, čím si chce získat srdce hráčů. A to nejen těch, kteří sledují příběh hlavního hrdiny Propheta, ale i těch, kteří Crysis neměli v životě v ruce.

Kouzlo hry spočívá především v dynamické hratelnosti, která po chvíli a s trochou cviku nabere skvělé tempo. Když se naučíte vhodně používat různé zbraně, navíc třeba i v kombinaci s fyzickými útoky, bude výsledkem skvělá akční jízda.

Typicky to vypadá tak, že jdete, kam chcete, respektive potřebujete, a cestou pálíte po nepřátelích. Pokud se ale před vámi objeví nějaký protivník, který vašemu kropení dosud unikal, tak ho vyřídíte tak říkajíc ručně stručně a jdete dál, jako by se nechumelilo.

Crysis 3

Jistě, pokud si nějakou zbraň oblíbíte, můžete se jí držet, ale ochudíte se o jeden z důležitých aspektů hry. Hračičkové mezi námi si naopak mohou dosyta užít různých účinků a efektů řady zbraní. Příklad? Nejprve třeba na dálku odstranit několik vzdálených nepřátel odstřelovačkou, pak několik bližších zasypat granáty, cestou k cíli pak řešit postup samopalem a nakonec danou oblast dočistit zpoza stacionárního kulometu.

Hratelnost obohacují i další možnosti hlavního hrdiny. Nejvíce je zdůrazňován luk, univerzální zbraň, ale k dispozici je tu například i možnost hackování elektronických zařízení včetně automatických kulometných věží a podobně.

Crysis 3

Co se luku týče, hratelná ukázka zatím nepředvedla jeho plné využití. V daných pasážích hry se jevil spíše jen jako další zbraň do počtu. Bylo s ním možné pálit několik typů šípů. Do větší skupinky nepřátel se hodí vypálit výbušný šíp. Pokud vám dělají starosti protivníci stojící v některé z četných vodních ploch, není špatný nápad pustit jim tam do vody trochu proudu z elektrického šípu.

Otázkou zůstává obtížnost hry. Hratelná ukázka o sobě totiž tvrdila, že jde o ranou pre-alpha verzi, takže tam spousta věcí ještě není doladěna. Přesto nám připadalo, že je hra až příliš jednoduchá. Prophet mohl slíznout docela dost ran, v klidu doběhnout do nějakého krytu a tam si dobít štít. Ale třeba jen autoři chtěli, abychom si užili naplno boj s nepřítelem a nemuseli se stresovat s bojem o holý život.

V duchu právě napsaného pak zatím těžko hodnotit i detekci zásahů, respektive umělou inteligenci. Objevila se zde totiž klasická situace, kdy granát bouchl kousek vedle hlídkujícího protivníka, který dál pokračoval v patrole, jako by se nic nestalo.

Crysis 3

Technické zpracování asi netřeba znovu chválit. Na výkonné mašině a televizi přes celou stěnu hra vypadá zkrátka úžasně. Mluvíme samozřejmě o PC verzi. Autoři ale na svou čest slibují, že Crysis 3 bude skvěle vypadat i na konzolích PlayStation 3 a Xbox 360.

Fotogalerie

Potěší i lehčí forma interaktivity prostředí, kdy leccos jde rozstřílet. Předvedeno bylo například "ohlodávání" silného spadlého kmene stromu nebo "kácení" tenčích stromků kulometem. S úsměvem jsme při tom nostalgicky zavzpomínali na starou klasiku z automatů Caball, nicméně nutno uznat, že v Crysis to graficky vypadá přeci jen o několik generací lépe.

Z toho, co jsme viděli a hráli, tak není třeba příliš pochybovat. Crysis 3 se jeví jako jasný akční hit, což by se mělo potvrdit při jejím vydání na jaře příštího roku.



Témata: Playstation 3, Xbox


Nejčtenější

Ilustrační foto
Hacker z provozu vyřadil giganty. Vlastní firmu, která před útoky chrání

Hackerská síť Mirai měla loni na svědomí výpadky služeb Twitteru, PlayStation Network, ale třeba i magazínu The Verge. A podle obsáhlé investigativní reportáže...  celý článek

BadFly Interactive
V zahraničí řeší české vývojáře, vyhrožovali kvůli negativním recenzím

Říká vám něco název BadFly Interactive? Pokud ne, nejste sami. Tak se jmenuje malé české studio, které vytváří nezávislé hry. A v souvislosti s projektem Dead...  celý článek

We Happy Few
Nejočekávanější nezávislé hry roku 2017

I letos nás jistě čeká nejeden zajímavý projekt, za nímž bude stát méně známé studio. Navíc hned osm titulů, které jsme čekali loni, se nám přehouplo do...  celý článek

SOMA
Hlavní inspirací hrůzostrašné hry Amnesia byla série Resident Evil

Resident Evilu 6 fanoušci vyčítali přílišnou akčnost, právě starší díly série však byly hlavní inspirací pro tituly od Frictional Games. Tedy děsivé hry jako...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.