Společnost Crytek plánuje přechod na obchodní model ke hraní zdarma. A to i pro střílečku Crysis.

Společnost Crytek plánuje přechod na obchodní model ke hraní zdarma. A to i pro střílečku Crysis.

Série Crysis třetím dílem neskončí, může změnit obchodní model

  • 0
Značka Crysis je podle jejích autorů dostatečně pružná, a může tak nabídnout řadu dílů. Vyvíjí ji společnost Crytek, která počítá s dalším vývojem i po třetím dílu. Crysis 4 ji však nazývat nechce. Třetí díl totiž zakončí stávající příběhovou linku a nová hra by na ni neměla navazovat.

"Třetí díl ukončí příběh Crysis, což ale neznamená konec značky," řekl pro britský server Eurogamer šéf Cryteku, kterým je Cevat Yerli. Hra však momentálně není ani v předprodukční fázi, nemá vydavatele a vývojáři ani nezvolili její obchodní model.

"Dobrodružství v prvním dílu Crysis odstartoval Prophet společně Psychem, Jesterem a dalšími. Tahle partička se v Crysis 3 vrací, abychom dokončili příběh a dali trilogii smysl. Prophetův příběh uzavíráme dramatickým způsobem," tvrdí Yerli.

Příští titul ze série Crysis však bude čelit řadě otázek. Vývojáři například musí zvolit platformy, pro které hra vznikne. Studio navíc chce s dalším dílem nabídnout zásadní změny. Navzdory produkčním cyklům společnosti tak hra ještě nepřešla do předprodukční fáze.

"Za normálních okolností bychom touto dobou byli v předprodukci. Ale protože to chceme pojmout mnohem radikálněji, vnímáme to jako dlouhodobější projekt," vysvětluje Yerli.

V třetím dílu Crysis se New York promění v džungli.

Crysis jako titul ke hraní zdarma

Společnost Crytek již v minulosti prohlásila, že budoucnost vidí v obchodním modelu ke hraní zdarma (více o budoucnosti studia). A Yerli potvrdil, že tyto plány zahrnují i střílečku Crysis.

Podle jeho názoru však herní průmysl k tomuto modelu přechází postupně, a titul tak může být k dispozici v krabicové verzi i s modelem ke hraní zdarma zároveň.

"Procházíme transformačním obdobím herního průmyslu. Věřím, že model ke hraní zdarma je nevyhnutelnou součástí budoucnosti. Věřím také, že je kompatibilní i s tituly, které jsou příběhové, kooperativní i soutěživé. Všechno je možné," tvrdí Yerli.

"Obchodní model je nezávislý na způsobu, jakým navrhujete hry. To je velmi důležité. Lidé ty věci vždy propojují, ale ve skutečnosti je to zcela nezávislé."

Třetí díl Crysis se nicméně drží tradičního obchodního modelu a k dispozici by měl být od února příštího roku.