Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Crytek o opožděném vyplácení mezd: Někteří lidé byli netrpěliví

aktualizováno 
Transformace společnosti Crytek vedla k prodeji britské pobočky, značky Homefront i k propouštění v USA. Podle šéfa firmy Cevata Yerliho, však situace nikdy nebyla krizová. Některé kroky prý byly racionálním rozhodnutím, a to v rámci plánované změny zaměření.

Nově ohlášený titul Arena of Fate ve stylu hry Defense of Ancients (neboli DOTA). | foto: Crytek

Crytek se totiž chce stát firmou orientovanou na vývoj on-line her, a některé tituly tak již do jeho portfolia z dlouhodobého hlediska nezapadají. O stávající situaci Yerli pohovořil s britským serverem Eurogamer, pro který také poprvé přiblížil podrobnosti ohledně nevyplacených mezd.

"Máte dvě volby, že? Buďto odložíte výplaty, opět říkám, že je odložíte, není to tak, že by nebyly vyplacené, jen se opozdily. Odložíte tedy výplaty a zachráníte společnost. A nebo peníze pošlete rovnou do studií a prohlásíte filmu za insolventní. Obě varianty jsou opravdu špatné. Musíte proto vybrat tu lepší ze dvou bídných," vysvětluje Yerli.

Šéf Cryteku však upozorňuje, že společnost nečelila velkému riziku. Potřebovala jen čas na vyřešení situace. "V současné době jsou vyplaceni všichni, a to včetně příplatků za nepohodlí. Tak, jak jsme to všem slibovali, " říká Yerli.

"Někteří lidé byli velmi netrpěliví a rozčílil je sebemenší odklad (výplaty mezd)," hodnotí Yerli situaci. Ředitel se také podivuje nad kritikou komunikace. Nejvíce neoficiálních informací pocházelo z britského studia, kam prý jezdil pravidelně a o potenciálně obtížných časech tam údajně hovořil.

"Lidem jsme dokonce řekli, že by možná měli spolupracovat s rozličnými bankami, aby se na to na osobní úrovni připravili. A nebo že se (klidně) mohou rozhodnout pro odchod a hledat si jiné zaměstnání."

Crytek se prý propouštění snažil zamezit. "Neudělali jsme to, protože jsme všechny lidi chtěli udržet pohromadě jako tým." Negativní reakce na toto rozhodnutí prý Yerliho trochu překvapily. "Ale situaci chápu. Někteří lidé žijí s velmi těsným finančním plánem. Je to jejich soukromí a mohou si dělat, co chtějí."

"Tito lidé pod tlakem podléhají emocím. Snažili jsme se pomáhat individuálně. Pokud má někdo problémy, může s námi mluvit přímo, abychom tomu zamezili. Snažili jsme se dělat, co šlo. Ale nikdy se nemůžete zavděčit všem," dodává Yerli.

Šéf Cryteku však navzdory negativním zprávám popírá, že by situace společnosti byla před získáním nových financí kritická. Například prodej značky Homefront i s britským týmem tak označuje za strategické rozhodnutí.

"Ta investice by zajistila budoucnost Cryteku, i kdybychom přidali ještě dalších sto lidí před prodejem Homefrontu a změnou v Austinu," tvrdí Yerli.

"Je to optimalizační fáze, kterou bychom měli provést strategicky správně, abychom se soustředili na Warface, Arena of Fate a Hunt. Nebyl to čistě finanční obchod. Byl to strategický obchod s ohledem na orientaci společnosti. Nemuseli jsme prodávat Homefront, ani britské studio."

V současné době v Cryteku vzniká několik dosud neodhalených titulů. Eurogamer se Yerliho tázal na možný vznik Crysis 4. Šéf společnosti však na tuto otázku odmítl odpovědět.

Autor:






Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.