Ohledně nové kapitoly Tomb Raidera, situované na předvánoční PS2 trh, jsme na BonusWebu několikrát psali, naposledy to byla tato PC novinka. Na americkém herním severu IGN však vyšel rozhovor, z něhož pro Laru a potažmo hráče vyplývají některé další věci. Pokud obsah rozhovoru sesumírujeme, dostaneme tyto - dílem už pravda známé - skutečnosti. Lara sice bude moci konverzovat s NPC postavami, ale herní mechanismy mají vycházet ze základů této série - tedy čeká nás zejména směs akce a adventury, v jejíž části dojde na řešení rozličných puzzlů. V akční fázi opětovně využijeme smrtícího palebného arzenálu, u něhož jednak dojde k připomenutí zaměřovacího systému z minulosti, ale tentokráte půjde o nový princip s větší kontrolou při zacílení potencionálního nepřítele a cyklování zacílení mezi jednotlivými terči. Puzzle údajně budou mít mnohem širší rámec a splnění nějakého takového rébusu má obnášet vyřešení několika menších úkolů, přičemž právě už zmiňovaná interakce s postavami ve hře může přinést klíčové info nebo zisk důležitého předmětu. V tomto kontextu padla zmínka, že chování a vystupování hlavní hrdinky vůči NPC (pasivní či agresivní) může vyústit v odlišný výsledek vašeho snažení. Kamerový režim, byť tradiční a zabírající hlavní hrdinku v obvyklé třetí perspektivě, dozná též něco změn a nemají chybět v minulosti nepříliš často využívané, ale o to působivější kinematické pohledy na vaše aktivity, přičemž zazněla věta o velké volnosti hráče při ovládání herní kamery! Doba dohrání tohoto titulu se má pohybovat mezi 20-25 hodinami a během dobrodružství nestřetnete žádnou známou postavu z minulých dílů (vyjma profesora Wernera von Croye), zajímavou se nicméně jeví poznámka o druhém hratelném charakteru jménem Kurtis, který se má ovládat shodně co Lara, ale má mít jiné pohybové animace nemluvě o alternativních pohybových aktivitách. Také zbraňový potenciál u něj je odlišný (např. pistole s laserovým změřováním). Tím se plynule přesuneme k inventáři, který zde bude hojně využívaný a přitom koncipovaný v duchu předchozích Lařiných dobrodružství, takže se dočkáme kombinování předmětů, prohlížení map (zde v jejich původních podobách) atp. Grafické zpracování vyhlíží výborně, nový engine je podle Core velice flexibilní a umožňuje bez velkých problémů vývojářům připravit jak malé interiérové prostory, tak rozsáhlé exteriérové lokace. Prý se nadějeme naprosto úžasných speciálních efektů s velkým množstvím detailů, takže nakonec povídání vyslovme společné přání, aby nový Tomb Raider skutečně mohl nést přídavek next generation!
- pátek 14. června 2002