Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Dante’s Inferno: cesta do hlubin pekla

aktualizováno 
Očekávaná akce z dílny tvůrců skvělého Dead Space se už pomalu rýsuje na obzoru a ukazuje důvody, proč se na ni těšit. Jaká bude pouť peklem?

Dante's Inferno

Dante's InfernoDante Alighieri je prvním z italských básníků, který dokázal zobrazit peklo v podobě, v které si ho vážně představoval. Božská komedie je jednou z jeho nejvýznamnějších prací, v níž je hlavní hrdina Dante nucen projít peklem, aby se dostal k očistci a nakonec do ráje, tedy i za svou ztracenou láskou Beatricí. Právě první část knihy, tedy peklo, si vybralo studio EA Redwood Shores, aby z ní udělali herní adaptaci. Hra by však měla být daleko temnější, děsivější a vůbec pekelnější než její knižní předloha.

Na začátku Božské komedie je hrdina Dante ztracen sám v temném lese, kde ho napadnou tři zvířata. Lev, pardál a vlčice (každé oklikou zobrazuje negativní lidské vlastnosti). Dante zběsile utíká, až narazí na strmý sráz, u kterého potká antického básníka Vergilia vyslaného Beatricí, aby milovaného provedl skrz peklo a očistec až k ní do ráje. A právě v pekle začíná příběh Dante’s Inferno.

Všechny stupně pekla jsou k prasknutí naplněny obřími monstry.

Dante's InfernoJakmile se Dante dostane do pekla na hřbetě Charóna (převozník přes řeku mrtvých Acherón), hned se na něj vrhnou hordy různorodých nestvůr: kupříkladu plazící se nemluvňata, která mají místo rukou ostré břitvy. Jelikož se peklo v Dante’s Inferno dělí na 9 úrovní (zapomenutí, chtíč, obžerství, nenasytnost, hněv, kacířství, násilí, podvod a zrada) a tato odporně znetvořená nemluvňata se objevují v té první, nejmírnější části, je jasné, že se Dante utká s netvory daleko hrůzostrašnějšími.

Dante's InfernoV každé úrovni se rovněž objeví závěrečný boss, k čemuž perfektně slouží například samotný Lucifer, s nímž se hrdina střetne až na konci pekla. Autoři slibují, že ve hře najdeme i krále Minose (soudce prokletých) a psa Cerberuse.

Všechny stupně pekla jsou také k prasknutí naplněny různými obřími monstry, která jsou řízena démony na jejich hřbetech. Při setkání s nimi je jediným úkolem hrdiny zabít jezdce a osedlat nestvůru, aby s její pomocí mohl rozsekat i zbývající. K sesazení jezdce budou sloužit známé kontextové sekvence, kdy se na obrazovce objevují tlačítka, která musí hráč v určitý moment zmáčknout.

Přes všechny ty potvory, které půjde osedlat, bude jednou z Dantových zbraní velká kosa (údajně získaná při souboji se Smrtí samotnou), jež je v hrdinových rukou opravdovým smrtícím nástrojem. Mimo ni půjde využívat i kříž, který Dante nosí s sebou. Stačí ho ve stylu upírobijců tasit a namířit s ním na protivníky, které náhle smete ničivá vlna. Dante's Inferno

Kromě všeho toho zabíjení démonů a pekelníků se dočkáme i možností volby: Dante totiž postupem skrz peklo začne potkávat uvězněné duše, které může potrestat nebo vysvobodit. Samozřejmě, ta "správná" volba vám jakýmsi způsobem, řekněme to po vzoru Falloutu, zvedne karmu a občas nabídne i nové zbraně či schopnosti.

Tvůrci slibují velkou míru originality.

A ani protivníci nebudou žádné klony, právě naopak, každý z nich by měl mít něco do sebe. Jelikož je hlavním designérem postav Wayne Barlowe, který se podílel na tvorbě netvorů v Hellboyi nebo Harrym Potterovi, originalitu a variabilitu postav nelze zpochybňovat. Hlavní producent hry Jonathan Knight dokonce řekl, že některé návrhy byly tak děsivé, že je museli ze hry vyřadit. Uvažují však o jejich publikaci v dodatečné knížečce.

Dante's InfernoProstředí by mělo být podle slov vývojářů také dostatečně barvité, přece jen, kolikrát se v životě projdete peklem zobrazeným podle středověkých představ? Nápaditost herního prostředí také úzce souvisí s grafikou, která je v této době ještě ve vývoji a je opravdu brzo z ní už něco soudit. Je ale každopádně jasné, že celá hra bude naplněná ohněm, lávou a dalšími úkazy evokujícími peklo a utrpení.

Ovládání by mělo být také velmi intuitivní, jelikož všechna možná i nemožná komba budou shrnuta do několika tlačítek, která půjde pořadím stlačení kombinovat, a tím dělat daleko pokročilejší kousky. Samozřejmě bude přítomno i klasické dělení útoku na slabší a silnější.

Právě se vám určitě vybavila představa bezduché kopie God of War, tvůrci nicméně slibují velkou míru originality, která by měla Dante’s Inferno vyvést ze souboje s tímto velikánem bez trvalých následků. Hra má totiž rozhodně na to, aby v mnohých věcech GoW konkurovala, právě bojový systém a rozvržení ovládání by mohly být Dante's Infernorozhodujícími Danteho trumfy.

Sice do vydání hry zbývá ještě celý rok, ale už teď jde cítit, že by hra mohla být příjemným překvapením. EA má poslední dobou štěstí na nezavedené tituly (například již zmíněný Dead Space nebo Mirror’s Edge), tato hra by tedy také mohla být jednou z těch, na které se usměje štěstí a jež sklízí ovace jak od kritiků, tak od publika. Děj bude jistojistě jednou z hlavních lákadel hry, Božská komedie je přece jen známým dílem a mnoho hráčů určitě bude zajímat, jak se s ním EA popasovalo. Teď už jen zbývá převést skvěle vybranou předlohu do hratelné podoby a přidat pořádnou hrstku akce. Držíme palce.

Index očekávání: 80%

Autor:


Témata: God of War


Nejčtenější

StarCraft: Remastered
Strategická legenda baví i po 19 letech. Recenze StarCraft: Remastered

Blizzard ohlásil něco, co snad každého hráče z devadesátých let muselo zahřát na duši. Remaster nejproslulejších her, na kterých už se, buďme upřímní, zub času...  celý článek

Far Cry 5
VIDEO: Ve Far Cry 5 budeme kultisty masakrovat i traktorem

V akci Far Cry 5 se pustíme do křížku s fanatickou sektou v Hope Country v současné americké Montaně. Nové video je rozšířený gameplay trailer z výstavy E3,...  celý článek

Call of Duty: WW2
Letošní Call of Duty nabídne i prostor pro poflakování se s kamarády

Součástí Call of Duty: World War II bude i prostor pro socializaci nazvaný Headquarters, v němž se můžete setkávat s přáteli a soutěžit v různých disciplínách.  celý článek

The Elder Scrolls V: Skyrim
Podpora virtuální reality pro Fallout, Doom i Skyrim bude do konce roku

Tři nejočekávanější hry pro virtuální realitu plánuje firma Bethesda vydat ještě dokonce roku. Majitelé přileb Oculus Rift však mají zřejmě smůlu.  celý článek

Jaenette Voerman - Vampire the Masquerade: Bloodlines
Vymodlená pokračování. Třicet her, které snad neřekly poslední slovo

Některá pokračování s nadějí vyhlížíme rok co rok, v jiné už ani nedoufáme. Níže nabízím svůj seznam čítající rovných třicet kousků. Při jeho sestavování...  celý článek

Další z rubriky

For Honor
Hlavně neztratit hlavu. Brutální řežba For Honor baví chytrými bitvami

Když se potkají rytíři, samurajové a vikingové, není z toho žádné vyprávění historek u ohně, ale nemilosrdná řež, v níž vyhrávají pouze přeživší. Hraní...  celý článek

Star Wars Battlefront II
Splněný sen všech fanoušků Star Wars. První dojmy z Battlefrontu 2

Měli jsme příležitost zahrát si jako jedni z prvních na světě netrpělivě očekávané pokračování multiplayerové střílečky Star Wars: Battlefront 2. A vypadá to,...  celý článek

Destiny 2
Beta sci-fi Destiny 2 nabízí epickou filmovou podívanou. První dojmy

V právě probíhající betě k chystané sci-fi střílečce Destiny 2 si hráči mohou vyzkoušet příběhovou kampaň, kooperativní misi, nebo bojování v arénách. Hra...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.