Dark Matter: rychlá vesmírná akce

Pokud jste s hrůzou zjistili, že jste se stali závislými na vesmírných simulátorech a už je pozdě s tím něco dělat, nezoufejte. Společnost Nanotainment pro vás připravuje novinku s názvem Dark Matter, která jistě potěší všechny, kdož si oblíbili rychlou akci za HUDem vesmírné lodi.

Dark Matter Rychle se rozvíjejícím žánrem počítačových her jsou v poslední době vesmírné simulátory. Skoro by se až zdálo, že klasickým leteckým simulátorům již odzvonilo. To je nejspíše způsobeno tím, že simulátory běžných civilních i vojenských letadel jsou určeny spíše pro "fajnšmekry", kteří po hře vyžadují co největší realističnost, bez ohledu na hratelnost a složitost ovládání. Vesmírné simulátory jsou oproti tomu zaměřeny spíše na cílovou skupinu, která preferuje před přesnou kopií kokpitu rychlou akci a řádnou dávku adrenalinu v krvi. A právě pro členy této druhé skupiny je určena hra od společnosti Nanotainment s názvem Dark Matter.

Nemyslete si ale, že Dark Matter bude jako ostatní vesmírné simulátory. Jeho tvůrci došli k závěru, že na trhu je již velké množství téměř identických her, a tak se pokusili svůj výtvor nějak odlišit. Od jakého konce na to šli? Pokusili se definovat, co hráčům nejvíce chybí. A došli k závěru, že ačkoliv jsou vesmírné simulátory akčnější než letecké, většině z těchto her stále schází ona pravá, ryzí, nikdy nekončící akce. Tak v Nanotainment spustili vývoj hry, která sice postrádá dokonalý a strhující příběh, ale zato by měla být plná akce až po okraj.

Dark Matter Hlavní myšlenku v Dark Matter obstarává obrovský vesmírný konflikt, který strhl do víru války šest rozdílných ras. Vy, a to je prvním ne zcela běžným rysem, budete mít možnost hrát za libovolnou z nich. Nepřítomnost řádného pevného příběhu vám tedy dává tuto možnost, stejně jako vám nechává volnost ve výběru typu lodi. Bitvy se budete moci zúčastnit jako řadový stíhač, nebo i jako velitel obrovské mateřské lodi.

Co se týče ovládání, mělo by být velice intuitivní a co nejjednodušší. Tomu je uzpůsoben i HUD, který obsahuje veškeré důležité informace a zajišťuje komunikaci s ostatními jednotkami. Přehledným způsobem je na něm zobrazeno jen to, co hráč skutečně potřebuje vidět, a nic navíc. Tvůrci si totiž uvědomili, že při akčním pojetí není ani tak důležité, co všechno je vidět na HUDu, jako spíše co je vidět skrz něj.

A opravdu by mělo být na co se dívat. Připraveno je několik různých prostředí, od pásu asteroidů až po mraky vesmírných plynů. Tato prostředí jsou navíc plně dynamická, takže můžete například rozstřelit asteroid na dvě menší části atd. Dark Matter Podobně se budou chovat i jednotlivé lodě. Po zásahu se nezmění pouze textura jejich povrchu, ale zasažená část z nich odletí do volného prostoru.

Vše bude pochopitelně zaměřeno na co nejvyšší hratelnost a zábavnost. Hrát tedy bude možné jak kampaň, tak jednotlivé mise, k dispozici bude i multiplayer. Jednotlivých bitev se bude moci zúčastnit dokonce až několik set jednotlivých lodí. Do toho jsou samozřejmě započítány i ty, které jsou pilotovány počítačem, ale i tak je zřejmé, že Dark Matter bude pravděpodobně nejakčnějším vesmírným simulátorem, jaký kdy naše procesory zažily. Zda to ale je krok správným směrem, nebo zda hráči od simulátorů bojů ve vesmíru očekávají přeci jen něco jiného, to se dozvíme, až se hra Dark Matter objeví na pultech obchodů (přesné datum vydání však zatím nebylo oznámeno).


Témata: Asteroid, simulátor