Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Tvůrci české vyřezávané hry Dark Train vysvětlují mechanismy hry

  15:49aktualizováno  15:49
Hráč se chopí ovládání vlaku, se kterým musí doručit náklad. Důležité nejsou jen vagony, ale i prostředí, jímž vlak projíždí. Tvůrci z českého studia Paperash nyní konkretizují herní mechanismy.

Dark Train | foto: Paperash

Dark Train zaujme nevšedním grafickým zpracováním: základní prvky jsou totiž nejprve vyřezány z papíru a poté ručně dokresleny. Po loňském oznámení však nebylo úplně jasné, jak vlastně hra funguje. Na následujících řádcích se tvůrci pokusí herní mechanismy více přiblížit.

Herní mechanismy očima tvůrců

Celá hra se ovládá pouze myší. Rozhodli jsme se tuto tradiční metodu adventur rozvést v jiné kombinaci žánrů. Dark Train je příběh o světě, genialitě vynálezce a vztahu života s technologií, který začíná velmi jednoduše.

Fotogalerie

Hráč ovládá vlak. Je to takové větší mechanické „tamagotchi“. Cílem hry je doručit náklad: „zakázku – model lidského světa“, kterou vlak převáží. Aby hráč dorazil do cíle, musí prozkoumat funkce vlaku a odhalit skrytá tajemství uvnitř jeho soukolí. Model lidského světa je umístěn ve speciální vagonech, které umožňují hráči kombinovat jejich pořadí. Každá kombinace mění stav věcí, vznikají nová prostředí a důsledky. V Dark Train jsou tyto vzájemné vztahy nazývány jako Vlivy.

Tři světy

Svět vynálezce - hráč si osvojuje ovládání stroje a prostředí vagonů. Zkoumá, odhaduje, řeší situace uvnitř a vně vlaku. Brzy se pokouší odchovat nalezené Tvory, kteří mu pomohou s obstaráváním soupravy.

Dark Train
Dark Train
Dark Train

Dark Train

Svět Průhledné země - se odehrává v jiném měřítku, mimo vlak. Hráč musí v tomto světě odolávat nástrahám a jeho znalosti vlaku rozhodnou, zda zásilku doručí. Dále zkoumá nové způsoby ovládání a použití vlaku ve zcela jiných situacích, které ovlivňují stroj zvenčí.

Svět zadavatele – mění dosavadní pravidla a zvyky. Zdejší svět podléhá novým, nepřirozeným zákonům a podmínkám. Herní mechaniky změní své parametry a hráč je v této části mimo jiné konfrontován i s důsledky toho v jakém stavu se mu podařilo zakázku doručit.

Důležitost kurzoru

Kurzor jako ovládací činitel dostal značnou míru personifikace. Jeho osobnost je tak nejen logickou součástí herních mechanik, ale váže se k příběhu a zázemí světa, ve kterém se Dark Train odehrává. Jmenuje se Ann (mechanická krakatice) a je vedlejší postavou, pomáhá hráčově božské ruce spravovat vlak a jeho funkce. Není to jen ovládací prvek.

Ann se mění v závislosti na scéně a situaci, ve které se právě nachází. Mění se jak její měřítko a možnosti, např. někdy je celá fyzická a musí využít své síly, rychlosti nebo naopak pomalosti. Jindy zase slouží výlučné situaci jako nástroj. Dokonce má, jak se říká, „svou hlavu“. Mohou tady nastat okolnosti, kdy se „bojí“, schovává nebo vyčkává.

Ann má hned několik speciálních a nenahraditelných schopností:

  • je spojena s inventářem (jako jediná)
  • ovládá schopnost Kamufláže v členitých prostředích
  • ovládá tzv. Mimikry – učí se napodobovat různé tvary a objekty, do kterých se následně může přeměnit
  • oči indikují situaci, např. varovný signál, změna stavu vlaku
  • může se zranit, podléhá chladu, mrznutí chapadel, nárazům
  • může se také bát nebo rozhodnout sama, jak se v dané situaci zachová

Ann není ve vlaku sama, minimálně má sériové číslo – Ann 2.35f. Její „sestry“, pokud přežily, mohou ve vlaku sledovat vlastní zájmy. Ann má také vlastní strojovnu, kde se čas od času může opravit – zotavit, vyměnit části svého těla, jiné zakončení chapadel, jinou hmotnost končetin apod.

Autor:






Hlavní zprávy

Menzies Aviation (Czech), s.r.o.
Pracovník skladu

Menzies Aviation (Czech), s.r.o.
Hl. m. Praha, Středočeský kraj

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.