Vesmír je tak veliký a stejně je pro vetřelce ta naše malá přeplněná planetka hrozně zajímavá a létající talíře stojí ve frontách, aby se k nám dostaly a pokusily se vyhladit lidstvo. Naštěstí tu máme desítky hrdinů, kteří se jim rázně postaví a ukáží jim, že náš druh se nedá snadno. Jedním z nich je i hlavní hrdina této hry Will.
Akční hra Dark Void vzniká v novém studiu Airtight Games, které sice bylo založeno v roce 2004, ale to neznamená, že se v něm sdružují tvůrčí „másla“. Společnost sice nová je, ale pohybují se v ní lidé, kteří původně pracovali například pro Microsoft nebo FASA Studio (Crimson Skies: High Road to Revenge). Vydání si pak vzal na starost Capcom a na vývoj velmi pečlivě dohlíží, což by mohlo být určitou zárukou kvality.
Jetpack bude jednou z nejpodstatnějších součástí výbavy.
Dark Void bude takzvaným multiplatformovým titulem, takže se objeví na Playstation 3, Xboxu 360 i na PC. Hurá, takže žádné hádky mezi jednotlivými frakcemi.
Jádro hry bude tvořeno standardní akční střílečkou, která bude (což je dnes dobrým zvykem) často využívat možnosti skrývání se za různými objekty, zpoza nichž budete moci posílat směrem k nepřátelům tolik kulek, kolik vám jen váš zásobník umožní. Zbraně budou zahrnovat klasické střelné jako různé druhy kulometů, granáty, ale i pár exotičtějších druhů (tedy alespoň to tvrdí tvůrci, zatím nám tu „exotiku“ ale neprozradili). Zajišťovat vám je bude další důležitá postava, známá pod jménem Nicola Tesla.
Dosud to zní docela tuctově, ale je tu jedna věc, respektive přístroj, který by měl zaručit, že to tuctové nebude. A to jetpack. Je to ona věc, která vypadá jako batoh s tryskami a v reálném životě by vám při provozu spálila půlky. Ale to našemu virtuálnímu bojovníkovi nehrozí. Vlastně to bude jedna z nejpodstatnějších součástí jeho výbavy.
S jeho pomocí dosáhne míst, ke kterým by se jinak dopravoval pěkně dlouho (rozumějte tři levely). Stačí nastartovat a už se letí. Ovládání by nemělo být nějak složité a Will dokáže ve vzduchu provádět hodně zajímavé akrobatické kousky. Levely by měly nabízet dostatek prostoru k tomu, abyste se mohli pořádně proletět. Jetpack ovšem nebude jen tak na ozdobu, ale jeho využívání bude klíčovou aktivitou, bez které se neobejdete.
Na začátku jsme příběhu trošku křivdili. Dobrá, není to nic, za co by se scénáristé dočkali Nobelovy ceny za literaturu, ale má své „béčkové“ kouzlo. Pilot nákladního letadla Will ztroskotá v Bermudském trojúhelníku a jak je známo, na tomto místě se dějí podivné věci. Ti šťastnější zmizí beze stopy, ti méně šťastní jsou přemístěni do paralerního vesmíru.
A mezi ně patří i Will. Sice se ocitne opět na Zemi, ale v dimenzi, ve které na ni útočí mimozemská civilizace zvaná Watchers. Nejsou to žádní roztomilí šedí mimozemšťané s hlavou velikosti poctivého melounu, ale pěkně vyčůraní návštěvníci, kteří využívají svých znalostí a technologií, aby si podrobili lidstvo a stali se jeho bohy.
Will a ostatní, kteří přežili havárii, se připojí k odboji a společně se pustí do války proti Watcherům. Speciálně se pak hodí talent Nicoly, který dokáže kombinovat pozemskou technologii s tou, kterou disponují útočníci z vesmíru. A tak Willovi poskytuje různé vybavení, se kterým je boj o něco lehčí.
Hra poběží na Unreal Enginu 3.0 a nevypadá špatně.
Kromě zbraní ale přijdou ke slovu i ruce (i když ne tak často) a vy čas od času někomu pořádnou lupnete nebo ho chytnete za „flígr“ a shodíte ho z plošiny, aby zjistil, jaké je to létat bez jetpacku. Plošiny tu budou také poměrně častou záležitostí, a užijete si tak dostatek hopsání/přelétávání z místa na místo, k čemuž jetpack na zádech vysloveně vybízí.
Zajímavé je rozhodnutí tvůrců (s největší pravděpodobností konečné), že jetpack nebude omezován množstvím paliva nebo přehříváním, a bude tak přístupný neustále. Jediné, co by mělo jeho vlastnosti ovlivňovat by měl být takzvaný „Boost Meter“, na němž bude záležet rychlost letu.
Ale nepřátelé rozhodně nebudou přihlížet tomu, jak se jim prolétáváte nad hlavou a vesele po nich střílíte. Vydají se za vámi do vzduchu a pokusí se vás velmi rychle poslat k zemi. Zatím jsme například viděli poměrně velké létající disky. Jejich zničení budete moci dosáhnout klasickou střelbou, ale také se na ně můžete vyhoupnout a holýma rukama se postarat o jejich posádku a poničit stroje tak, aby už nebyly schopné vás ohrozit. Popřípadě je můžete sami začít řídit a využít k boji.
U této hry by mohla být osudná práce kamery, jelikož se Will ve vzduchu mrská jako ryba na suchu. Ale z toho, co jsme zhlédli, se dá usuzovat, že tvůrci si dali pozor, aby každý druhý záběr nebyl tvořen jen pohledem na rameno vašeho hrdiny přes polovinu obrazovky.
Hra poběží na Unreal Enginu 3.0 a nevypadá špatně. Nepřátelé i hlavní hrdina se pohybují plynule, působí detailně, stejně tak jako okolní prostředí. Do cesty se vám postaví hlavně mechanické bytosti, které působí, jako by vypadly z Terminátora a vypadají jako kovové skelety.
Nemá asi příliš smysl si myslet, že když má Will na zádech jetpack, bude to zárukou revolučního titulu, který tu ještě nebyl. Ale dovolíme si odhadovat, že hraní by to mohlo příjemně zpestřit a dodat mu něco navíc.
Pokud bude dobře zpracována kamera a ovládání jetpacku, pak není čeho se bát. A podle toho, co zatím prosakuje kuloáry a i z uvolněných videí se zdá, že si na to v Airtight Games dali pozor. A jestli nezanedbají ani ostatní aspekty hry, pak bychom se mohli v srpnu tohoto roku dočkat slušně zábavné střílečky/skákačky, která nás na pár dní dobře zabaví.
Index očekávání: 80%