Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Dark Void – bude se střílet, bude se létat

aktualizováno 
Zase jsou tu. Návštěvníci z vesmíru. A určitě nehodlají mávat bílým intergalaktickým šátkem, tak jim pojďme ukázat, že se jen tak nedáme.

Dark VoidVesmír je tak veliký a stejně je pro vetřelce ta naše malá přeplněná planetka hrozně zajímavá a létající talíře stojí ve frontách, aby se k nám dostaly a pokusily se vyhladit lidstvo. Naštěstí tu máme desítky hrdinů, kteří se jim rázně postaví a ukáží jim, že náš druh se nedá snadno. Jedním z nich je i hlavní hrdina této hry Will.

Akční hra Dark Void vzniká v novém studiu Airtight Games, které sice bylo založeno v roce 2004, ale to neznamená, že se v něm sdružují tvůrčí „másla“. Společnost sice nová je, ale pohybují se v ní lidé, kteří původně pracovali například pro Microsoft nebo FASA Studio (Crimson Skies: High Road to Revenge). Vydání si pak vzal na starost Capcom a na vývoj velmi pečlivě dohlíží, což by mohlo být určitou zárukou kvality.

Jetpack bude jednou z nejpodstatnějších součástí výbavy.

Dark VoidDark Void bude takzvaným multiplatformovým titulem, takže se objeví na Playstation 3, Xboxu 360 i na PC. Hurá, takže žádné hádky mezi jednotlivými frakcemi.

Jádro hry bude tvořeno standardní akční střílečkou, která bude (což je dnes dobrým zvykem) často využívat možnosti skrývání se za různými objekty, zpoza nichž budete moci posílat směrem k nepřátelům tolik kulek, kolik vám jen váš zásobník umožní. Zbraně budou zahrnovat klasické střelné jako různé druhy kulometů, granáty, ale i pár exotičtějších druhů (tedy alespoň to tvrdí tvůrci, zatím nám tu „exotiku“ ale neprozradili). Zajišťovat vám je bude další důležitá postava, známá pod jménem Nicola Tesla.

Dark VoidDosud to zní docela tuctově, ale je tu jedna věc, respektive přístroj, který by měl zaručit, že to tuctové nebude. A to jetpack. Je to ona věc, která vypadá jako batoh s tryskami a v reálném životě by vám při provozu spálila půlky. Ale to našemu virtuálnímu bojovníkovi nehrozí. Vlastně to bude jedna z nejpodstatnějších součástí jeho výbavy.

S jeho pomocí dosáhne míst, ke kterým by se jinak dopravoval pěkně dlouho (rozumějte tři levely). Stačí nastartovat a už se letí. Ovládání by nemělo být nějak složité a Will dokáže ve vzduchu provádět hodně zajímavé akrobatické kousky. Levely by měly nabízet dostatek prostoru k tomu, abyste se mohli pořádně proletět. Jetpack ovšem nebude jen tak na ozdobu, ale jeho využívání bude klíčovou aktivitou, bez které se neobejdete.

Na začátku jsme příběhu trošku křivdili. Dobrá, není to nic, za co by se scénáristé dočkali Nobelovy ceny za literaturu, ale má své „béčkové“ kouzlo. Pilot nákladního Dark Voidletadla Will ztroskotá v Bermudském trojúhelníku a jak je známo, na tomto místě se dějí podivné věci. Ti šťastnější zmizí beze stopy, ti méně šťastní jsou přemístěni do paralerního vesmíru.

A mezi ně patří i Will. Sice se ocitne opět na Zemi, ale v dimenzi, ve které na ni útočí mimozemská civilizace zvaná Watchers. Nejsou to žádní roztomilí šedí mimozemšťané s hlavou velikosti poctivého melounu, ale pěkně vyčůraní návštěvníci, kteří využívají svých znalostí a technologií, aby si podrobili lidstvo a stali se jeho bohy.

Will a ostatní, kteří přežili havárii, se připojí k odboji a společně se pustí do války proti Watcherům. Speciálně se pak hodí talent Nicoly, který dokáže kombinovat pozemskou technologii s tou, kterou disponují útočníci z vesmíru. A tak Willovi poskytuje různé vybavení, se kterým je boj o něco lehčí.

Dark VoidHra poběží na Unreal Enginu 3.0 a nevypadá špatně.

Kromě zbraní ale přijdou ke slovu i ruce (i když ne tak často) a vy čas od času někomu pořádnou lupnete nebo ho chytnete za „flígr“ a shodíte ho z plošiny, aby zjistil, jaké je to létat bez jetpacku. Plošiny tu budou také poměrně častou záležitostí, a užijete si tak dostatek hopsání/přelétávání z místa na místo, k čemuž jetpack na zádech vysloveně vybízí.

Zajímavé je rozhodnutí tvůrců (s největší pravděpodobností konečné), že jetpack nebude omezován množstvím paliva nebo přehříváním, a bude tak přístupný neustále. Jediné, co by mělo jeho vlastnosti ovlivňovat by měl být takzvaný „Boost Meter“, na němž bude záležet rychlost letu.

Ale nepřátelé rozhodně nebudou přihlížet tomu, jak se jim prolétáváte nad hlavou a Dark Voidvesele po nich střílíte. Vydají se za vámi do vzduchu a pokusí se vás velmi rychle poslat k zemi. Zatím jsme například viděli poměrně velké létající disky. Jejich zničení budete moci dosáhnout klasickou střelbou, ale také se na ně můžete vyhoupnout a holýma rukama se postarat o jejich posádku a poničit stroje tak, aby už nebyly schopné vás ohrozit. Popřípadě je můžete sami začít řídit a využít k boji.

U této hry by mohla být osudná práce kamery, jelikož se Will ve vzduchu mrská jako ryba na suchu. Ale z toho, co jsme zhlédli, se dá usuzovat, že tvůrci si dali pozor, aby každý druhý záběr nebyl tvořen jen pohledem na rameno vašeho hrdiny přes polovinu obrazovky.

Hra poběží na Unreal Enginu 3.0 a nevypadá špatně. Nepřátelé i hlavní hrdina se pohybují plynule, působí detailně, stejně tak jako okolní prostředí. Do cesty se vám postaví hlavně mechanické bytosti, které působí, jako by vypadly z Terminátora a vypadají jako kovové skelety.

Dark VoidNemá asi příliš smysl si myslet, že když má Will na zádech jetpack, bude to zárukou revolučního titulu, který tu ještě nebyl. Ale dovolíme si odhadovat, že hraní by to mohlo příjemně zpestřit a dodat mu něco navíc.

Pokud bude dobře zpracována kamera a ovládání jetpacku, pak není čeho se bát. A podle toho, co zatím prosakuje kuloáry a i z uvolněných videí se zdá, že si na to v Airtight Games dali pozor. A jestli nezanedbají ani ostatní aspekty hry, pak bychom se mohli v srpnu tohoto roku dočkat slušně zábavné střílečky/skákačky, která nás na pár dní dobře zabaví.

Index očekávání: 80%

Autor:




Nejčtenější

Star Wars Battlefront II
Podívejte se na nové trailery Battlefront 2 a Assassin’s Creed: Origins

U příležitosti právě započatého Gamescomu dostaly dvě z nejočekávanějších her současnosti nové trailery. A oba vypadají fantasticky.   celý článek

Batrman: The Enemy Within
Recenze nového Batmana od Telltale nebude. Je to totiž pořád to samé

Ano, nový interaktivní seriál od Telltale se opět podařil. Pokud vás bavila první sezona, běžte si koupit i druhou. Pokud vás první sezona nebavila, druhou si...  celý článek

Příznivci krajní pravice v Charlottesville ve Virginii (11. srpna 2017)
Končím s vtipy o nacistech, slibuje populární youtuber PewDiePie

Po nedávných událostech v Charlottesville se jeden z nejpopulárnějších youtuberů rozhodl, že už nebude dělat žádné vtipy o nacistech.  celý článek

Výstava staré výpočetní techniky nazvaná Století  informace na Fakultě...
Hurá informatika. Jak se hrálo na školních počítačích

Učebny informatiky byly ještě na přelomu tisíciletí místy, kde někteří studenti viděli počítač poprvé. Místo učení pak na nich samozřejmě chtěli jen hrát hry.  celý článek

Mass Effect: Andromeda
Je to oficiální. Žádný další příběhový přídavek pro Andromedu nebude

To, o čem se dosud jen neoficiálně šeptalo, je nyní potvrzené. Mass Effect: Andromeda opravdu nedostane žádný další přídavek do hry jednoho hráče.   celý článek

Další z rubriky

Nedd for Speed: Payback
Přesně jako Rychle a zběsile. První dojmy z Need for Speed: Payback

Vyzkoušeli jsme nový díl oblíbené závodní série a jsme více než spokojeni. Payback je perfektní arkáda s důrazem na příběhovou složku.  celý článek

Hobo: Tough Life
Prohrabování popelnic může být zábava. V české hře Hobo hrajeme za bezdomovce

Pokud se chcete vžít do role bezdomovce a nechce se vám kvůli tomu udělat nějakou kardinální blbost a skončit na dlažbě, můžete si ten pocit nasimulovat v nové...  celý článek

Destiny 2
Beta sci-fi Destiny 2 nabízí epickou filmovou podívanou. První dojmy

V právě probíhající betě k chystané sci-fi střílečce Destiny 2 si hráči mohou vyzkoušet příběhovou kampaň, kooperativní misi, nebo bojování v arénách. Hra...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.