Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Milovníci strategií se díky Dawn of War 3 mohou začít třást nedočkavostí

  8:13aktualizováno  8:13
Dawn of War 3 působí jako strategie vystřižená ze zlaté éry žánru. Od bojů menších skupin se vrací k plnohodnotným střetům obřích armád. Nechybí budování základny ani speciální jednotky, které na bojišti dokážou napáchat ultimátní spoušť.

Warhammer 40 000: Dawn of War 3 | foto: Relic Entertainment

Tradiční strategické prvky navíc tvůrci okořenili drobnými inovacemi. V populárních žánrech by hra s obdobnou mírou novinek zapadla, v opomíjeném světě strategií však bude obstojnou a tolik vytouženou „dávkou pro závisláky“.

Titul jsem měl možnost vyzkoušet na herním veletrhu Gamescom a přehlédnout přitom nebylo možné méně propracovanou grafickou stránku. Vývojáři o ní otevřeně hovořili již v minulosti.

Tvrdili, že takřka komiksová stylizace má pomoci přehlednosti a zajistit plynulost hry i ve chvíli, kdy se po obrazovce pohybují masy jednotek.

Z hratelné ukázky navíc bylo zřejmé, že titul vyjde až příští rok. Nepříjemně překvapila například neschopnost jednotek automaticky obcházet překážky a místy bylo možné zaznamenat menší propad v počtu snímků za sekundu.

To však byly jediné vady na kráse. Jinak se totiž Dawn of War 3 hraje výtečně a připomněl mi, čím sci-fi strategie mohou být tak lákavé.

K vyzkoušení byla mise za frakci Space Marines, ve které se na ledové planetě pokoušíte prozkoumat neznámé signály. Hned od začátku k tomu byla k dispozici skupina jednotek i základna pro výcvik dalších vojáků.

Každý typ jednotek disponoval unikátními schopnostmi, dominantou bojiště však byl speciální hrdina Gabriel Angelos a obří bojový stroj Imperial Knight Solaria.

Angelos mohl útočit s mocným výskokem, po kterém při dopadu poškodil skupinu jednotek. Aktivovat také mohl bariéru, která dočasně blokuje nepřátelské útoky a odhodí protivníky v její blízkosti.

Právě u speciálních jednotek se však Dawn of War 3 liší od řady ostatních strategií.

Dawn of War 3
Dawn of War 3
Dawn of War 3

Když totiž nepoužijete útok z výskoku, nabíjí se až tři políčka, která pak posilují Gabrielovy další schopnosti. Jednu dovednost tedy můžete obětovat pro posílení dalších (detailnější informace o principech Dawn of War 3).

Knight Solaria pro změnu může vystřelit salvu až šesti raket. Dobíjení útoku však závisí na množství použitých hlavic a při opatrnějším postupu je tato dovednost k dispozici častěji.

Solaria tak útočí z připevněných rotačních kulometů, které se střelbou zahřívají. A když se přehřejí, posílí to útoky, zpomalí pohyb a promění vlastnosti speciálních dovedností. Solaria kromě toho dokáže pálit i při ústupu.

Jsou to drobné nápady, které však hře přidávají dodatečnou strategickou vrstvu. Tempo je svižné a přepínání mezi jednotlivými bojišti, kde probíhají případné půtky, navozuje velkolepý pocit.

Warhammer 40 000: Dawn of War 3
Warhammer 40 000: Dawn of War 3
Warhammer 40 000: Dawn of War 3

Dawn of War 3 má vyjít teprve v průběhu příštího roku, již nyní však působí výborně a připomíná vše, co jsme na strategiích hraných v reálném čase milovali.

Nápadité jednotky, početné armády, budování základny i speciální hrdinové jsou zpět. K tomu je navíc třeba připočíst propracovaný svět Warhammeru 40 000, který se k tomuto typu her naprosto dokonale hodí. Jednoznačně tedy je co očekávat.

Autor:


Témata: Raketa


Nejčtenější

Sondra Sombre
Nová hra od tvůrců Prison Architect je na první pohled "jiná"

Zítra vychází zajímavě vypadající titul Scanner Sombre, v němž se ve 3D prostoru orientujete pouze pomocí barevných odrazů z příručního snímače.  celý článek

Mafia
Nejznámější české hry očima zahraničních recenzentů

Zdaleka ne každá česká hra si našla cestu i do zahraničí. A zdaleka ne každá v zahraničí uspěla. Jaké reakce sklidily nejznámější české hry? Vybíráme ze...  celý článek

Yosuke Madsuda v chystaném přídavku k NieR: Automata
Autoři obsadili do role hlavních záporáků vlastní šéfy

Do ujeté japonské bojovky NieR: Automata míří nový dodatečný obsah. Jeho součástí jsou kromě jiných věcí i bossové vymodelovaní podle reálných šéfů...  celý článek

Call of Duty: WWII
Call of Duty se vrací do 2. světové války. Hráči prožijí nejznámější bitvy

Letošní díl Call of Duty se vrací ke kořenům, tedy do období 2. světové války. Poslední díl z této éry (World at War) vyšel v roce 2008.  celý článek

Mario Kart 8 Deluxe
RECENZE: Mario Kart 8 Deluxe vylepšuje už téměř dokonalé akční závody

Nejprodávanější a z mého pohledu také nejlepší hra na Wii U se dočkala vylepšené verze na Switch. Pokud novou konzoli máte a chcete akční závody s parádně...  celý článek

Další z rubriky

For Honor
Dojmy: For Honor je důkaz, že se velkorozpočtové hry probírají z letargie

For Honor připomíná, že hra nemusí být atraktivní jen revolučním obsahem. Titul totiž působí jako tradiční rubačky, jaké bylo pod jinými názvy a s...  celý článek

Battlefield 1
Battlefield 1 lidi rozdělí na dva tábory. První světová hru zachraňuje

Úspěšná série Battlefield letos poprvé zavítá na bojiště první světové války. Realistický simulátor a plížení v zákopech však nečekejte, pro hru je prvořadá...  celý článek

Chůze po planetě v Mass Effect: Andromeda
Mass Effect: Andromeda bude sci-fi hra na hrdiny jako řemen. Nové info

Připravovaná sci-fi hra Mass Effect: Andromeda je zasazena do lidstvem neprobádané galaxie. Pokud se tvůrčímu týmu Bioware podaří naplnit přání fanoušků, máme...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.