Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Samostatný projekt DayZ bude velkolepější, než se čekalo

  14:00aktualizováno  14:00
Autoři hitové modifikace DayZ zpočátku plánovali vydání samostatné hry, která by jen lehce vylepšovala původní projekt. Rozsah však oproti původním cílům citelně narostl. Hra tak bude propracovanější, ale vyjde později.

"Oproti lehkému vylepšení modifikace, jednoduchému balení a prodeji jsme získali příležitost předělat engine a vytvořit hru, o které jsme celou dobu snili. Proto samostatné DayZ ještě nevyšlo," píše v oficiálním příspěvku šéf projektu Dean Hall.

Fotogalerie

"To původní plány rozsekalo na maděru," tvrdí Hall. Podle prvotních informací totiž veřejná alfa verze měla vyjít již koncem loňského roku.

V nejbližší době však vývojáři chtějí spustit uzavřené testování, které se soustředí jen na architekturu.

Příspěvek nespecifikuje, o jaký typ architektury jde. Vývojáře jsme však oslovili s žádostí o upřesnění a čekáme na odpověď. Lze nicméně předpokládat, že půjde o architekturu softwarovou.

Uzavřeného testování se prý zúčastní pět set až tisíc lidí, kteří pomohou odhalit technické chyby. A jakmile vývojáři objeví jejich řešení, stanoví interní datum pro vydání hry.

Zásadní změny prý čekají například inventář, který je naprogramován zcela nově. "Dokončené práce na (novém inventáři) jsou přelomové a zásadně změní prožitek z hraní DayZ," píše Hall na blogu.

Hráči tak nově mohou hledat jednotlivé součástky, například plechovky na policích či pod postelemi. Nový systém také sleduje opotřebování předmětů či výskyt nemocí na oblečení. A hráč též může poškodit výbavu nepřítele. "Pokud chcete brýle pro noční vidění získat střelbou do hlavy, poškodíte je," vysvětluje Hall.

Změn se také dočká uživatelské prostředí, které se prý inspiruje v nezávislém titulu Minecraft. Cílem je, aby bylo jednoduché a efektivní.

Samostatná verze rovněž nabídne novou grafiku. Vývojáři například přepracovali vzhled interiérů, který by měl více odpovídat postapokalyptickému nádechu hry.

Úpravy herní mapy však zpomaluje zářijové zatčení českých vývojářů, které Řecko obvinilo ze špionáže. Jedním z nich je totiž Ivan Buchta, jenž je autorem fiktivního světa Černorusi, v níž se titul odehrává.

S vývojáři je však Buchta v kontaktu prostřednictvím dopisů, díky kterým s vývojem pomáhá. "Nezávisle na tom však pokračující vazba Ivana Buchty i Martina Pezlara citelně ovlivňuje naše možnosti při přepracování Černorusi," píše Hall.

Autor:


Témata: buchty, Testování




Nejčtenější

Pokémon Sun / Moon
RECENZE: Pokémon Sun & Moon je ideální startovní hra pro nové hráče

Možná vás letos na čas okouzlila mobilní hra Pokémon Go. Pokud si ovšem chcete zahrát regulérní plnohodnotný díl a s předchozími hrami nemáte žádné zkušenosti,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.