Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Samostatný projekt DayZ bude velkolepější, než se čekalo

  14:00aktualizováno  14:00
Autoři hitové modifikace DayZ zpočátku plánovali vydání samostatné hry, která by jen lehce vylepšovala původní projekt. Rozsah však oproti původním cílům citelně narostl. Hra tak bude propracovanější, ale vyjde později.

"Oproti lehkému vylepšení modifikace, jednoduchému balení a prodeji jsme získali příležitost předělat engine a vytvořit hru, o které jsme celou dobu snili. Proto samostatné DayZ ještě nevyšlo," píše v oficiálním příspěvku šéf projektu Dean Hall.

Fotogalerie

"To původní plány rozsekalo na maděru," tvrdí Hall. Podle prvotních informací totiž veřejná alfa verze měla vyjít již koncem loňského roku.

V nejbližší době však vývojáři chtějí spustit uzavřené testování, které se soustředí jen na architekturu.

Příspěvek nespecifikuje, o jaký typ architektury jde. Vývojáře jsme však oslovili s žádostí o upřesnění a čekáme na odpověď. Lze nicméně předpokládat, že půjde o architekturu softwarovou.

Uzavřeného testování se prý zúčastní pět set až tisíc lidí, kteří pomohou odhalit technické chyby. A jakmile vývojáři objeví jejich řešení, stanoví interní datum pro vydání hry.

Zásadní změny prý čekají například inventář, který je naprogramován zcela nově. "Dokončené práce na (novém inventáři) jsou přelomové a zásadně změní prožitek z hraní DayZ," píše Hall na blogu.

Hráči tak nově mohou hledat jednotlivé součástky, například plechovky na policích či pod postelemi. Nový systém také sleduje opotřebování předmětů či výskyt nemocí na oblečení. A hráč též může poškodit výbavu nepřítele. "Pokud chcete brýle pro noční vidění získat střelbou do hlavy, poškodíte je," vysvětluje Hall.

Změn se také dočká uživatelské prostředí, které se prý inspiruje v nezávislém titulu Minecraft. Cílem je, aby bylo jednoduché a efektivní.

Samostatná verze rovněž nabídne novou grafiku. Vývojáři například přepracovali vzhled interiérů, který by měl více odpovídat postapokalyptickému nádechu hry.

Úpravy herní mapy však zpomaluje zářijové zatčení českých vývojářů, které Řecko obvinilo ze špionáže. Jedním z nich je totiž Ivan Buchta, jenž je autorem fiktivního světa Černorusi, v níž se titul odehrává.

S vývojáři je však Buchta v kontaktu prostřednictvím dopisů, díky kterým s vývojem pomáhá. "Nezávisle na tom však pokračující vazba Ivana Buchty i Martina Pezlara citelně ovlivňuje naše možnosti při přepracování Černorusi," píše Hall.

Autor:


Témata: buchty, Testování


Nejčtenější

Bojovka Dead or Alive se proslavila především svými sexy bojovnicemi.
Když se DLC vymknou z rukou. Virtuální obsah za desítky tisíc korun

Balíčky s přídavným obsahem sice pro spuštění hry nejsou nutné, často však přidávají spoustu lákavého obsahu. V extrémních případech vás ale mohou přijít až na...  celý článek

Vanquish (PC)
Kvůli chybě je hra Vanquish tím těžší, čím rychlejší máte počítač

Akce Vanquish vyšla po sedmi letech na PC a zatím sklízí samou chválu. Obsahuje však zrádnou chybu, díky níž hráč dostává více zranění, pokud mu hra jede...  celý článek

Fallout 4 mod Pilgrim—Dread the Commonwealth
Povedená fanouškovská úprava dělá z Falloutu 4 horor

Místo sluncem prozářené radioaktivní krajiny nabídne nový povedený mod do Falloutu 4 jen depresi, déšť a temnotu.   celý článek

Dark Train: Coupe
Na unikátní českou vyřezávanou hru Dark Train naváže vizuální román

Loni vyšla česká hra Dark Train s nezvyklým grafickým zpracováním, kdy základní prvky byly nejprve vyřezány z papíru. Na tento vizuální koncept naváže Dark...  celý článek

Empathy: Path of Whispers
RECENZE: Jaký je svět bez lidí? Empathy ho ukazuje po apokalypse

Empathy je jedna z těch her, v níž nepotkáte jediného člověka. Podobně jako třeba v Everybody's Gone to the Rapture nebo Dear Ester to však má svůj důvod....  celý článek

Pro maminky, které potrápil zpropadený triple test
Pro maminky, které potrápil zpropadený triple test

Až si budete lámat hlavu nad tím, kam o prázdninách umístit své ratolesti, přečtěte si několik (uživatelkami) osvědčených tipů.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.