Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

DayZ je v předběžném přístupu téměř tři roky, vývojáři vysvětlují proč

  18:44aktualizováno  18:44
Fanoušci hry DayZ její autory mnohdy kritizují. To ostatně dokládá i uživatelské hodnocení na Steamu, hru za celou dobu doporučuje 70 % lidí. Kolonka s recenzemi za posledních třicet dní však uvádí, že by titul v tomto období doporučilo jen 42 % lidí.

Důvodem nespokojenosti je pomalý rozvoj hry v předběžném přístupu, kde je projekt od prosince 2013. DayZ ostatně patří mezi pionýry konceptu, na Steamu se v rámci tohoto režimu objevil jako jeden z prvních. Tvůrci na něm tehdy pracovali tři měsíce.

Předběžný přístup totiž znamená, že titul můžete hrát již v alfa či betaverzích. A s tím se pojí četné chyby technického rázu i chybějící funkce.

Tvůrci DayZ od začátku hovořili o tom, že vývoj hry potrvá nejméně dva a půl roku. Přesto však postup probíhá pomaleji, než sami očekávali. Příčinou je výměna částí enginu, neboli technologického jádra, na kterém hra běží. Pod kapotou tak roky probíhají zásadní změny, jež však na první pohled nemusí být patrné.

Kreativní ředitel vývoje Brian Hicks v rozhovoru pro britský server Eurogamer odmítá zmínit konkrétní datum vydání. Tvrdí však, že práce neustále pokračuje a společnost stále cílí na příští rok.

DayZ
DayZ
DayZ

Obrázky ze hry DayZ

„Uvidí se, jestli to tak bude. Ale od ohlášení plánu na něm stále pracujeme. Zároveň je ale těžké odhadnout, co se rozbije, a jak veliký problém to bude představovat.“

Hicks tvrdí, že tvůrci pomalu vidí konec tunelu. Není však zřejmé, jak dlouho cesta k němu ještě potrvá. “Držíme si palce, že to bude (od betaverze) probíhat bez problémů,” řekl Hicks.

Jakmile hra přejde do betaverze, dynamika vývoje se zásadním způsobem změní. Zatímco v současné době vývojáři 85 % času věnují rozvoji technologie a 15 % opravě chyb, v příští fázi bude poměr opačný.

Hicks navíc připomíná, že autorská společnost Bohemia Interactive na hře slíbila pracovat alespoň pět let. Titul by tedy měla rozvíjet i po vydání plné verze. “Zdá se mi to naprosto pravděpodobné, když pro (naši další hru) Arma 2 vycházejí aktualizace dodnes.”

DayZ
DayZ
DayZ

Jakmile navíc vývojáři dokončí úpravy technologického jádra, mělo by na změny docházet rychleji. I samostatná verze DayZ totiž zprvu jako základ využívala Armu 2, tedy hru z roku 2009.

Úpravy technologií proto považovali za nutnost. Toto vylepšování ostatně přineslo například podporu rozhraní DirectX 11. Hicks však nepopírá, že se vývoj protáhl. „Rozhodně to trvá o trochu déle, než jsme očekávali,“ říká.

Za necelé tři roky DayZ prodalo okolo 3,7 milionu kusů. Právě tento titul navíc napomohl k nastartování mánie okolo boje o přežití a inspirovala se v něm řada dalších hitů. Například Rust, Ark: Survival Evolved či H1Z1.

Autor:




Nejčtenější

Elijah Wood chystá hru Transference pro virtuální realitu
V chystané hře Elijaha Wooda není virtuální realita bezpečná

Firma SpectreVision herce Elijaha Wooda chystá unikátní hororovou hru pro virtuální realitu Transference. Má být tak děsivá, až ji ani nebudete chtít hrát.   celý článek

Pathfinder: Kingmaker
Nová hra od tvůrce Falloutu a Planescape Torment prošla Kickstarterem

Chris Avellone pomohl protáhnout Kickstarterem další RPG ze staré školy. Pathfinder připomíná klasiky jako Baldur’s Gate nebo Fallout a dočkáme se ho až v...  celý článek

Nintendo Post E3 2017 Event
Na návštěvě v Nintendu: fronta na králíky a skvělý Yoshi ve světě miniatur

Hlavním tahákem při návštěvě německé centrály Nintenda byla akce Super Mario Odyssey, o níž jsme psali v pondělí. Fronty se ovšem tvořili ještě z hry, u níž by...  celý článek

Sniper: Ghost Warrior 3
Snažit se o otevřený svět byla chyba, kají se tvůrci zabugované hry

Sniper: Ghost Warrior 3 byla ambiciózní hra, která se však nevydařila úplně podle tvůrčího záměru. Autoři přiznávají, že pustit se do vývoje otevřeného světa...  celý článek

Gary Oldman ve Star Citizen
Nejsme ve finanční tísni, vyvrací autoři Star Citizen

Chris Roberts a jeho tým vyvracejí domněnky, že by hra, která vybrala od fanoušků přes tři miliardy korun, byla ve finančních potížích.  celý článek

Další z rubriky

Assassin's Creed: Rebellion
Chystaný mobilní Assassin's Creed: Rebellion děsí infantilní grafikou

Chystaná mobilní hra na motivy populární série kopíruje úspěšný Fallout Shelter. Model free 2 play a dětská grafika však běžné příznivce série příliš...  celý článek

Necromancer v Diablu 3
Nekromant bude za týden dostupný v Diablu 3, vyjde na 400 korun

Nekromant je nová hratelná postava, která se v akční hře na hrdiny Diablo 3 objeví 27. června.  celý článek

NHL 18
Tváří NHL 18 bude famózní Connor McDavid, změny budou spíše kosmetické

Od nočního představení NHL 18 se příliš nečekalo, přesto je jeho chystaná náplň zklamáním. Největšími novinkami jsou přepracované ovládání hokejky, arkádový...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.