Dead Island 2

Dead Island 2 | foto: Deep Silver

Dead Island prodal pět milionů kusů, pokračování vytváří jiné studio

  • 0
Ačkoliv byl první díl Dead Island úspěšný, nezůstal v rukou původních autorů. Hra přitom i jako nová značka dokázala prodat přes pět milionů kusů.

Důvody pro změnu týmu odhalili autoři první hry v rozhovoru pro britský server Eurogamer. "Značka byla od začátku jejich," říká o vydavateli zástupce vývojářů Maciej Binkowski. Dead Island původně vznikl ve studiu Techland, kde Binkowski pracuje jako herní návrhář.

Důvodem pro změnu vývojářské společnosti byla tehdejší pozice studia, které jednoduše nemělo dostatečnou vyjednávací sílu. "Byla to proto ta nejlepší (vydavatelská) dohoda, kterou jsme mohli získat. Je to jako hrát poker: rozhodnout se musíte na základě aktuálních informací," říká Binkowski.

Součástí smlouvy tak byla tvorba dvou her. Kromě prvního Dead Island studio vytvořilo ještě pokračování Dead Island: Riptide. Ani jeden z titulů novináři nehodnotili jako excelentní, oba však byly zábavné a přízeň hráčů si získaly.

Na druhém dílu Dead Island nicméně pracuje studio Yager Development, které vytvořilo například střílečku Spec Ops: The Line oslavovanou díky dějové lince. Techland zatím vytváří zombie hru Dying Light, kterou oživí prvky akrobatického pohybu (více o hře) a fantasy rubačku Hellraid (informace o titulu).

Binkowski nicméně nepopírá, že vztah s vydavatelem Dead Island nebyl jednoduchý. "Měli jsme světlejší i slabší chvilky," říká. "Mezi vydavatelem a vývojáři je vždy napětí." Zpětně však situaci vnímá pozitivně. Prý je to donutilo vytvořit inovativnější titul, než jakým by bylo jejich pojetí druhého dílu Dead Island.

"Měli hodně nápadů, jak by k té značce chtěli přistupovat. I s (původním) Dead Islandem jsme zažili řadu chvil, kdy jsme se neshodli na kreativní vizi projektu, to mohl být jeden z faktorů," objasňuje Binkowski. Situace však hráče mate. Řada lidí dodnes neví, že druhý díl Dead Island vzniká v jiném studiu.

Binkowski se však o budoucnost Dying Light nebojí. "Oni se snaží vytvořit něco odlišného. Je to Dead Island, jiný typ zážitku... hodně barevný, a asi trochu potrhlý. Věřím proto, že jsme v pohodě. Naše hra je totiž mnohem dospělejší a temnější. Cílíme na jiné vychytávky, jako volnost pohybu a střídání dne i noci."