Chuck Green má pořádný problém. Nebo spíš hodně pořádných problémů. Ve fiktivním městě Fortune City, vybudovaném podle Las Vegas, to není nic neobvyklého. Chuck se nemusí potýkat s alkoholismem, závislostí na automatech nebo pohlavními nemocemi. Někdejší profesionální jezdec na motorce se musí vypořádat s hordami zombíků.
Zombíci se po teroristickém útoku v předchozím díle rozšířili po celých Spojených státech. Chucka invaze zasáhla obzvlášť bolestivě. Jeho manželka byla monstry zabita a dcera Katey pokousána. Teď jí hrozí, že se definitivně promění v nemrtvou. Zabránit tomu může jen neskutečně drahý medikament Zombex.
Chuck se proto vydává do Fortune City, kde se mezitím etablovaly populární reality show ve stylu filmu Running Man. Jejich účastníci mají za úkol pozabíjet co nejvíce zombíků a zároveň přežít. Chuck se pouští do soutěžení, aby vydělal na lék pro dceru. Jenže brzy se všechno vymkne z rukou a monstra si začnou dělat, co chtějí. Chuck tomu musí zabránit. A zachránit Katey.
Ano, chápete dobře. Dead Rising 2 je jednou z těch ztřeštěných, černohumorných zombíkáren, kde nejde ani tak o hororové napětí, jako spíše o maximálně efektní likvidaci nemrtvých.
Po Fortune City se pohybujete víceméně volně. Hra vám postupně rozšíří manévrovací prostor na nejrůznější kasina a celé komplexy hříchu.
V nich na vás čekají nejprve menší skupinky zombíků. Ale rychle se zvětšují. Prostor pro nárůst nepřátelské síly je enormní. Zatímco technologie prvního dílu zvládla zobrazit najednou 800 krvelačných bestií, dvojka už jich zvládne 6 000.
Tak obrovské množství zombíků se na obrazovce jen tak neobjeví. Ale časem bude taková tisícovka poměrně běžnou záležitostí.
Pokud jde o arzenál, má Chuck stejnou výhodu jako Frank West v prvním díle a za svou zbraň může použít úplně cokoliv. Lépe řečeno: jakýkoliv předmět, který lze uchopit. To neznamená jen nezbytnou baseballovou pálku, motorovou pilu nebo kudlu, ale třeba i židle, kusy plotů či obří plyšové hračky.
Jestli se ptáte, na co vám bude plyšový medvěd, dlužíme vám vysvětlení. Dead Rising 2 přinese zajímavou herní novinku: možnost kombinovat jednotlivé předměty a zbraně v ještě mocnější prostředky k boji.
Plyšák skutečně zombíky neohrožuje. Ale namontujte do něj pohybový senzor, kulomet a najednou máte velmi účinný samostříl, který se proti stovkám a tisícům nepřátel rozhodně hodí.
Takovýchto vychytávek si sestavíte více. Co takhle boxerské rukavice se zabodanými kuchyňskými noži? Nebo oboustranné pádlo opatřené řetězy? Či snad libo brokovnici s vidličkou coby bajonetem?
Složit rozhodně nepůjde vše. K účinným kouskům se dostanete buď stejným nápadem, jaký měli tvůrci, pečlivým zkoušením nebo hledáním plánků, jež vám možné kombinace prozradí. Příjemné je, že když zlikvidujete zombíky pomocí zbraně sestavené podle plánku, dostanete za to dvakrát více bodíků.
Bodíky sbíráte tradičně za čištění ulic od nemrtvých, plnění úkolů i sestavování zbraní. Hra vás odmění zkrátka za všechno, a čím efektnější, tím lepší. Díky bodíkům je Chuck rychlejší, silnější, víc vydrží a učí se novým výpadům. Zkrátka takový zjednodušený vývoj postavy.
Ačkoliv byl systém ukládání v prvním díle velmi kritizován, v tom druhém se vrací beze změn. Znamená to, že hra ukládá jen občas na předem daných bodech. Klidně se vám stane, že hrajete hodinu bez uložení a pak zemřete.
V takovém případě nezbývá než začít od posledního záchytného bodu. To může být frustrující. Autoři argumentují logicky: tento element vnáší do hry nebývalé napětí. Hráči se skutečně bojí zemřít a do hord zombíků se nevrhají bezhlavě. Snaží se využívat taktických výhod, jež jim hra poskytuje.
Také další unikátní herní element z originálu zůstal zachován. Je jím časová tíseň. Nejenom, že se některé události ve hře dějí pouze v určitou hodinu, ale na rozřešení celé zápletky (jakési spiknutí zombíků) máte pouze 72 herních hodin, což je 6 hodin reálných.
Co budete v tomto čase podnikat, nechává hra na vás. Strašpytlové se budou možná celou dobu schovávat na záchodě. Pakliže ale chcete věci přijít na kloub, musíte využít každou minutu.
Podle toho, co za daný čas vymyslíte, hra také skončí. Stejně jako v jedničce i pokračování nabídne několik rozdílných vyústění. Připravte se ale na to, že se ale tak jako tak střetnete s několika drsnými bossy, takzvanými psychopaty.
Podobná hra přímo volá po kooperaci, byť pro ni neexistuje skutečné herní opodstatnění. A také že ano. Do hry mohou naskočit hned dva Chuckové (ano, trochu nelogické). Druhý hráč může do hry přijít kdykoliv a kdykoliv se zase odpojit. Odnese si s sebou nějaké ty bodíky i zbraně, hra se však ukládá pouze u hostitele.
Kooperace je možná pouze online. K dispozici bude i kompetitivní hra až čtyř hráčů, kdy se utkají o to, kdo zabije co nejvíc zombíků.
Dead Rising 2 může působit trochu primitivně. Ve skutečnosti půjde ale o hru plnou zajímavých a ke hraní motivujících nápadů. A takové máme rádi, i když se v nich třeba jen vraždí tisíce zombíků.