Břečka jako rozšlápnutý zombie mozek. Film Dead Rising: Endgame pohořel

Je to k nevíře, ale loňský béčkový zombie snímek Dead Rising: Watchtower se dočkal pokračování. Máme se radovat? Ani ne.

Dead Rising: Watchtower (recenze) byla béčková legrace. Příběh byl jednoduchý jako nákup v samoobsluze, ale zabíjení zombie podomácku vyrobenými zbraněmi dohromady s morbidním humorem byly dostatečnými prvky k tomu, aby se zachoval duch slavné videohry. Druhý díl je stejně jako ten první distribuovaný platformou Crackle, což je pokus společnosti Sony o vlastní Netflix. Nebo tak něco. A jestli první díl byl béčko, tak tento je céčko. V lepším případě.

Dead Rising: Endgame

Dead Rising: Endgame

Dead Rising: Endgame

Dead Rising: Endgame

Od Dead Rising: Endgame nikdo nečekal oscarový spektákl, ale pokles kvality oproti prvnímu dílu je zřejmý. Alespoň jde o pokračování v pravém slova smyslu. Vrátil se hezounek Jesse Metcalfe jako reportér Chase Carter, jeho kolegyně Keegan Connor Tracyová jako Jordan Blairová i drsný Dennis Haysbert jako generál Lyons. Příběh se motá opět kolem infikovaných lidí, které léčí vakcína Zombrex. Je otřesný, ale on není tím, co by vás k Dead Rising filmu přitáhlo, že?

Dead Rising: Endgame

Dead Rising: Endgame

Nejsou to ani béčkoví herci, kteří své role odvádějí tak, jak byste čekali. Dokonce se na pár sekund objeví i opravdu známý herec Billy Zane (Titanic, Zoolander 1 & 2) jako šílený vědec Leo Rand. Je k popukání, ale moc dlouho na obrazovce nevydrží. To, co jsme od filmového béčka na motivy videohry Dead Rising chtěli a v případě prvního filmu i dostali, byly scény brutálního násilí a černočerný humor. Obojího je v pokračování Endgame pomálu. Jako by se film snažil dokonce brát i vážně, což je vzhledem k viditelně malému rozpočtu a obsazení nesmysl. Přenést základní ingredience zábavy videohry se mu navíc moc nedaří.

Co nás čeká v budoucnosti

Capcom si dostatečně namastil kapsy se sérií Resident Evil, a tak by málokdo řekl, že potřebuje další zombie značku. A přesto. Dead Rising je úspěšná řežba plná legrace, která se příští rok na Xboxu One dočká čtvrtého dílu. A existují indicie, že nejenom na Xboxu One. I když jde o sérii, která je s konzolemi Xbox spjatá od začátku, dosud první díl exkluzivní pro Xbox 360 se v konverzi podívá nejen na Xbox One, ale i na PlayStation 4.

Pár vtípků ve snímku je, ale to není to, co by fanoušci hry čekali. Zde je potřeba morbidní humor á la Evil Dead, který spojuje krvavé trhání končetin, vyhřezlé vnitřnosti a hektolitry krve s bizarním humorem. Nic takového zde není, pouze pár suchých hlášek a tečka. Je to velká škoda, protože na ujeté vtípky nepotřebujete velký rozpočet a právě tímto směrem se Dead Rising: Endgame měl vydat. Jenže chtěl být raději napůl seriózním zombie hororem, což se mu nepovedlo.

Sice zde uvidíte odkaz na videohry, jak jedna z postav hraje Dead Rising 3, ale na rozdíl od Dead Rising: Watchtower zde chybí tolik potřebný nadhled nad vším tím krvavým děním. Alespoň že nemrtví vypadají více k světu, byť kvalit kultu The Walking Dead nedosahují. Ale aspoň už nemáte pocit, že se díváte na chudáky, kterým dali stovku za to, aby s kečupem na obličeji pobíhali v ulicích. Je proto velká škoda, že zombií je celkově méně.

Tvorba vlastních zbraní naštěstí nechybí. Sice jde o jednu scénu, ale pořád kvitujeme, že na ni došlo. I když tu neuvidíme tolik nápaditých kousků jako ve Watchtower, i tak je přítomnost baseballové pálky s hřebíky i dalších smrtících nástrojů potěšující. Akce je však celkově pomálu.

Dead Rising: Endgame

Dead Rising: Endgame

Pro koho tedy je snímek určen? Těžko říct. Možná pro nejzarytější fanoušky videohry, možná pro nekritické milovníky zombie filmů. Ze začátku jsme byli v pohodě s tím, že jde o céčkovou podívanou a docela to odsýpalo. Od druhé poloviny je to nuda. Jsou mraky lepších zombie filmů, které pobaví, vystraší i znechutí více než Dead Rising: Endgame. Jeho vznikem tak nejsme popuzeni, ale spíš překvapeni. Značka Dead Rising jako taková však ani přes nepovedený druhý film na atraktivitě neztrácí a my se máme do budoucna na co těšit. Dead Rising 4 vypadá libově.