Dead Space 3

Dead Space 3

Dead Space 3 poztrácel hororovou atmosféru a soustředí se na boj

  • 15
Fanoušci předchozích dílů zřejmě nebudou nadšeni. Dead Space 3 sice jako hra vypadá skvěle, jako pokračování dané série ale už méně.

Pokud se současných hráčů zeptáte na nejlepší hororové momenty ve hrách, pravděpodobně často uslyšíte jméno Dead Space. Chabé a vypadávající osvětlení, škrábání na ocelových zdech, podivné zvuky v pozadí, praskající plynové potrubí a náhlé útoky nechutných nepřátel. Oba díly Dead Space vlastně představují jedny z nejlepších hororových zážitků posledních let. I proto překvapuje, že Dead Space 3 má těžiště někde jinde.

Dead Space 3

Zatímco v předchůdcích šlo především o budování napětí, které pak tu a tam vyústilo v napínavý souboj, Dead Space 3 bude o akci a boji mnohem víc. Trend, který se trochu projevil už ve druhém dílu, tak nyní převálcoval vše ostatní. Hráči mohou čekat větší množství robustnějších nepřátel.

Ostatně zážitky novinářů z veletrhu E3, kde byla hra poprvé prezentovaná, mluví za vše. Ukázka na ledové planetě Tau Volatis tak moc připomínala konkurenční sérii Lost Planet, že si mnozí přítomní raději několikrát promnuli oči. Na plátně ale viděli stále to samé: spektakulární souboje. Ale po strachu ani památky.

Dead Space 3

Hráči budou mít stále co do činění s agresivní mimozemskou rasou Necromorphů. Vývojáři si s nimi opticky opět pohráli. Necromorphové tak využívají tělesných skořápek dělníků, které pobili při své invazi na planetu. Teprve po asistovaném rozpadu lidské schránky se objeví známá chapadla vetřelců.

V soubojích budete používat staré známé prostředky: statickou silou svého obleku nepřátele nejprve zpomalíte, abyste je následně s pomocí celé plejády zbraní rozebrali na jednotlivé díly.

Dead Space 3

Ovšem toto rozebírání, které tak charakterizovalo předchozí díly, bude probíhat v podstatě už jen opticky. Taktická stránka odřezávání jednotlivých částí mimozemských těl odpadá, a to i proto, že hlavní hrdina Isaac Clarke už nebude disponovat skvělým Plasmacutterem, ale namísto toho dostane další generické sci-fi zbraně.

Opravdovým zážitkem by se v Dead Space 3 mohly stát souboje s obrovskými bossy. Ten na E3 prezentovaný byl zpracován každopádně velmi kvalitně a zavedl hráče dokonce do útrob samotného monstra. Pokud každý takový souboj nabídne něco podobně originálního, mohlo by to celé hře jedině prospět.

Dead Space 3

Velkou novinkou Dead Space 3 je kooperativní mód hraní. Ten je momentálně moderní a tvůrci ho do svých her rádi vkládají, často ale působí vyloženě naroubovaně a neplní svou funkci.

Dead Space 3

V Dead Space 3 by tomu tak být nemělo. Pakliže budete kampaň hrát spolu s dalším hráčem, příběh a dialogy se tomu přizpůsobí. Druhý hrdina John Carver tak bude do dění organicky zakomponován. A zatím se zdá, že ve dvou by to mohla být velká zábava.

Navíc pro přizvání kamaráda není nutné vlastní hru přerušovat. Jednoduše můžete začít hrát sami a druhý hráč se může kdykoliv připojit a zase odpojit, na kterémkoliv místě.

Jednu jasnou výhodu přemístění série na planetu ale přeci jen má. Grafika je mnohem variabilnější a autoři toho evidentně umí využít k tvorbě atmosférického prostředí. Souboje jsou potom maximálně spektakulární jak po vizuální, tak zvukové stránce.

Přesto se nelze ubránit pocitu, že atmosféra původního Dead Space by si zasloužila být dále rozvíjena a titul, který je jako Dead Space 3 momentálně ve vývoji, se mohl jmenovat úplně jinak.

Vydavatel Electronic Arts si ale od Dead Space 3 slibuje, že se konečně stane skutečně velkým hitem, který prodá alespoň pět milionů kopií, což se předchůdcům nepovedlo.


Témata: Electronic Arts