Ilustrační obrázek ze sci-fi akce Dead Space 3

Ilustrační obrázek ze sci-fi akce Dead Space 3

KOMENTÁŘ: Vývojáři Dead Space jsou autory těch nejhloupějších prohlášení

  • 4
Jedinou výhodou PC verze Dead Space 3 je možnost ovládat hru myší a klávesnicí. A vývojáři hry to považují za plus. Zážitky všech uživatelů jsou díky tomu srovnatelné a PC hráči se nemohou bít do prsou, že je jejich verze lepší.

V rozhovoru pro server Shacknews to odhalil hlavní producent hry Steve Papoutsis. Na otázku ohledně PC verze reagoval slovy: "Rozhodně pro nás není méně významná, věnujeme jí značnou péči. PC je hodně odlišná platforma. Jako vývojář chcete nabídnout zážitek, který je na různých platformách co nejpodobnější."

A následuje série prohlášení, které lze bez ostychu zařadit mezi ty vůbec nejhloupější v herním průmyslu.

Podporu PC ovládání totiž vývojáři vnímají jako dostatečnou změnu. "Titul okamžitě působí jinak, když vám umožníme hrát s klávesnicí a myší." Klíčové je zde slovo umožníme. PC hráči by zjevně měli být vděční, že titul nebude hratelný pouze s konzolovým ovladačem.

"Upřímně řečeno: množství práce, které jde do ovládání PC verze bývá trochu nedoceněno," tvrdí Papoutsis. Jako by zmršené ovládání konzolových her byl již takový standard, že odladěná klávesnice a myš jsou důvodem k oslavám.

Druhý díl střílečky Crysis se stal terčem kritiky. Zprvu totiž nevyužíval potenciál PC platformy, pozdější aktualizace však situaci napravily.

"Mám pocit, že v Dead Space 2 jsme učinili veliké kroky v otázce ovládání, herní odezvy a dokonce i vizuálních vylepšení. Naše hry i nadále vylepšujeme v průběhu vývoje, ale rozhodně se na PC nesoustředíme jako na něco, co by mělo být značně odlišné," vysvětluje Papoutsis.

Hlavní producent přiznává, že se vývojářský tým vždy soustředil na konzolové hry. Na tom pochopitelně není nic špatného. Snaha glorifikovat odbytou PC verzi jako záměr je však do nebe volající. A někdy je zkrátka lepší se ke konkrétním tématům vůbec nevyjadřovat.

Papoutsis však tvrdí: "Pro nás je nejdůležitější, aby kvalita zážitku byla na všech platformách konzistentní. Aby jedna uživatelská základna netvrdila, že je to na jejich strojích lepší."

Vývojáři BioShock Infinite pro PC slibují verzi, která hráčské stroje patřičně docení.

Jinými slovy: Na DirectX11 či textury ve větším rozlišení na PC raději zapomeňte. Pro vývojáře by to představovalo dodatečné náklady. A prožitek ze hry by pak přeci nebyl stejný. Vývojáři totiž tvrdí: "Chceme, aby to bylo skvělé na všech platformách. Takový je náš přístup."

Jenže Xbox 360 existuje již sedm let a PlayStation 3 bylo poprvé možné zakoupit před šesti roky. Při tempu hardwarového vývoje tak současná generace konzolí značně zaostává. Cenové náklady konzolí a výkonných PC jsou přitom neporovnatelné. A volání po identickém zážitku je vlastně plivnutím do tváře PC hráčům a jejich "investici".

Naštěstí však existují vývojáři, kteří k jednotlivým platformám přistupují odlišně. Například společnost Irrational Games slibuje PC verzi BioShocku Infinite, která výkon moderních strojů řádně otestuje (čtete více). Nezbývá než doufat, že vstřícný přístup v budoucnu nebudou představovat jen ojedinělé vlaštovky.


Témata: Playstation 3, Xbox