Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autor zombie hitu DayZ: Projekt opustím kvůli nové hře

  12:52aktualizováno  12:52
Dean Hall chce během roku opustit vývoj DayZ, přizpůsobí se však aktuální situaci. Původně prý ani neplánoval, že v české společnosti Bohemia Interactive setrvá ještě i letos. S ohledem na fázi vývoje a závazek hráčům se však rozhodl vydržet.

DayZ | foto: Bohemia Interactive

Hallovým cílem je totiž založení vlastního vývojářského studia a tvorba titulu, který označuje za ultimátní síťovou hru. Tedy chce se o to alespoň pokusit. Vývojářovy plány odhalil britský server Eurogamer.

"Jsem granát," popisuje Hall svou osobnost. "Mám konkrétní využití. Moje síla tkví v riskování a přesvědčování ostatních lidí k riskantním krokům. To mi v životě vždy šlo. Možná mám řečnický dar, dokážu mluvit, něco vysvětlit, dostat lidi k římse a přesvědčit je, aby skočili."

Vývojář však tvrdí, že takový typ člověka je při práci vhodný jen v určité fázi. "Přijde chvíle, kdy pro projekt budu katastrofou. Alespoň ve vedoucí pozici," tvrdí Hall. Zmiňuje také, že se ocitl v situaci, kterou nikdy neplánoval. Původně si chtěl jen na pár měsíců odpočinout od novozélandské armády, kde sloužil.

"Jde o to, že pokud na projektu pracuji, budu se s každým hádat, aby to bylo dobré. Takže do konce roku setrvám. A nezáleží na tom, jestli jsem uklízeč, vedoucí, nebo cokoliv dalšího. Budu se ujišťovat ... budu v kanceláři Marka Španěla (šéf studia Bohemia Interactive -  pozn. red.) a budu na něj křičet. Jsem tím proslulý," říká Hall.

V mezičase však začal pracovat na modifikaci DayZ. A ta se stala natolik úspěšnou, že získal možnost vést vývoj samostatné verze právě v Bohemia Interactive. "Je to jako vařit v cizí kuchyni. Nechci lidem v Bohemia neustále vysvětlovat, že to tak dělám, a že to tak uděláme."

Fotogalerie

Ačkoliv však vývojář plánuje odchod, na projektu prý vždy bude v nějaké míře spolupracovat. K odhalení plánů ho údajně vedla situace Markuse Perssona, který je autorem Minecraftu a od vývoje projektu před časem rovněž odstoupil.

Hall svůj přístup považuje za správný. Bohemia díky tomu ví, co od něj může očekávat, a připravit se na to může i hráčská komunita.

DayZ byla původně modifikace pro českou válečnou akci Arma 2. Projekt získal přízeň více jak milionu hráčů, a Bohemia Iteractive tak ve spolupráci s Hallem začala vyvíjet samostatnou verzi hry. Její alfaverze vyšla v polovině prosince a od té doby se prodalo více jako milion kopií. V redakci ji také hrajeme a brzy přineseme první dojmy.

Autor:






Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.