Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autor hitu DayZ kopíruje metody firmy Valve, cílem jsou inovativní hry

  13:18aktualizováno  13:18
Dean Hall se obává ukradených nápadů, o svém novém projektu proto raději příliš nehovoří. Zmiňuje však, že se jeho studio RocketWerkz chce soustředit na vývoj neotřelých nápadů a na prozkoumávání neprobádaných žánrů.

Logo studia Rocketwerkz | foto: Rocketwerkz

Spojovacím prvkem je orientace na síťové hry. „Věřím, že na trhu existuje díra. Nechci proto příliš hovořit o detailech příštího titulu. A skoupý na informace jsem také kvůli tomu, jak moc s tím momentálně experimentujeme,“ řekl Hall pro britský server Eurogamer.

Když hovoří o nové hře, má na mysli dosud neoznámený projekt. Loni v červnu však odhalil také vesmírnou hru Ion, ve které se lidstvo pokouší o kolonizaci vesmíru (více zde).

V RocketWerkz momentálně pracuje 26 lidí, což investicí umožnil čínský gigant Tencent. Ten s Hallem sdílí vizi společnosti, která by měla být novozélandskou obdobou Valve.

„Studio využívá strukturu buněk, která umožňuje práci na velmi experimentálních projektech. Naši lidé tím získávají velikou samostatnost,“ tvrdí Hall.

Propagační obrázek k dříve ohlášené hře Ion

Propagační obrázek k dříve ohlášené hře Ion

Díky spolupráci s Tencentem navíc studio posledního půl roku nabírá vývojáře z ostřílených studií. Jeho řady rozšířili lidé z firem jako Bethesda, Bohemia Interactive či Creative Assembly.

„Studio poroste, jak jen to bude možné. Ale zachováme si tu strukturu buněk, často tedy jednotlivé týmy budou mít zhruba sedm členů. A některé z těchto týmů budou inklinovat k větším projektům.“

Přesně to se prý stalo s oním dosud neodhaleným projektem. Existenci započal jako experiment jednoho z týmů, který zaujal i ostatní buňky, a v současné době na něm pracuje větší skupina lidí.

Hall se tak inspiruje v organizační struktuře, kterou proslula společnost Valve, tedy autoři her jako je Half-Life, Portal či Team Fortress 2. Valve však zároveň čelí kritice, že poslední „velkou“ hru vydalo v roce 2013. A není tak zřejmé, jestli se studiu s touto strukturou daří dokončovat hry.

Kopírování postupů však není překvapující. Hallovým mentorem je totiž Chet Faliszek z Valve. „Beru si k srdci vše, co jsem se naučil od něj, od Valve a od dalších společností. Struktura buněk z toho vychází,“ tvrdí Hall.

Autor:


Témata: Half-life, software, Valve


Nejčtenější

Overwatch
Hrou roku podle Game Awards 2016 se stala střílečka Overwatch

Hrou roku se podle ankety The Game Awards stala střílečka Overwatch, nejlepším herním studiem pak studio Blizzard. Během show bylo také odhaleno několik nových...  celý článek

The Walking Dead: A New Frontier
VIDEO: Walking Dead 3 odhaluje příběhové pozadí nové postavy

Zatímco v prvních dvou sériích interaktivního herního seriálu Walking Dead jsme sledovali osudy dívky Clementine, ve třetí sezoně nazvané The Walking Dead: A...  celý článek

The Last of Us: Part 2
Sony potvrdila suverénní pozici a ukázala pokračování The Last of Us

Společnost Sony slavila v Anaheimu narozeniny své konzole PlayStation a při té příležitosti se neváhala pochlubit svými připravovanými tituly. Největší bombou...  celý článek




Hra o trůny - 1. série DVD (Viva balení)Hra o trůny - 1. série DVD (Viva balení)

Porovnejte ceny, pročtěte recenze a objednejte přímo u nás.

www.Heureka.cz

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.