Záběry z upoutávky na hru Ion

Záběry z upoutávky na hru Ion | foto: Microsoft

Autor DayZ o novém titulu: Cílem není hra pro hodně hráčů

  • 0
Vývojář Dean Hall přibližuje svůj příští projekt, cílem prý není zábava pro každého. Sci-fi titul Ion přitom označuje za on-line hru pro masy (MMO).

„Nesnažíme se vytvořit projekt, který by hrálo hodně lidí. Naším cílem je... no, nevíme, kolik lidí to bude hrát. Ale pracujeme na tomto titulu, protože si ho vážně chceme zahrát,“ řekl Dean Hall pro server Games Industry.

Inspirací se stal počin Space Station 13. „Hru jsem zbožňoval, byla perfektní. Chtěl jsem vidět, jaké by to bylo jako on-lineovka,“ tvrdí Hall. A další inspirací pro nový projekt je také Ultima Online.

„Nejde mi nutně o to, aby to byla zábava. Chci, aby hra byla něčím, v čem můžete zapomenout na čas. To se mi stalo v Ultimě Online, protože jsem jejímu světu věřil, nabízela pro mé činy kontext a zahrnovala rozhodnutí. To je pro mne mnohem důležitější.“

S marketingovým oddělením své vlastní firmy se Hall údajně musel dohadovat o tom, jestli využít označení MMO. Jeho zaměstnanci totiž tvrdili, že si s ním lidé spojují Elfy a Orky. „A mým argumentem bylo, že přesně proto hru musíme prohlásit za MMO. Musíme to označení získat zpět,“ tvrdí Hall.

Hall ostatně svému projektu zcela věří. Když mu společnost Improbable ukázala technologii, která by Hallovu příští hru mohla pohánět, vývojář za ni zaplatil na místě, a to přes mobilní telefon. „Dvě stě padesát tisíc dolarů bez smlouvy,“ říká.

Zdá se však, že ničeho nelituje. Simulace plynů a vody, kterou ve 2D prototypu vytvářeli půl roku, v nové technologii zprovoznili za den. Stabilita světa v kombinaci s detailní simulací herních prvků by navíc měla vést k unikátním dopadům na svět.

Titul je však ve stávajícím stavu krutý k novým hráčům. Hall si přesto za pojetím hry stojí a tvrdí: „Souvislosti projektu raději neobětuji kvůli novým hráčům. Preferuji menší počet lidí s lepšími zážitky pro ty, co u takového typu hry skutečně chtějí trávit čas.“

V Ion lidstvo činí první kroky směrem ke kolonizaci vesmíru a maximální důraz se klade na realističnost zpracování. A stejně jako v předchozím projektu Deana Halla, kterým je DayZ, i zde hráči budou vytvářet herní náplň svými činy.