Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Death Tracer - česká 3D akce od Zimy

  12:00aktualizováno  11:30
Je to už déle než rok, co Martin Zima poprvé vypustil na veřejnost informaci o tom, že jeho firma pracuje na vývoji 3D akční hře zasazené do cyberpunkové budoucnosti, s níž chtějí prorazit do světa. Jak daleko je vývoj a jak hra vypadá jsme sondovali minulý týden.
Death Tracer

Již před více než rokem oznámil Martin Zima, šéf české softwarové firmy zaměřující se na tvorbu českých her, vývoj 3D akční hry Death Tracer, která měla být převratným projektem plně srovnatelným se zahraničními tituly. Uplynul nějaký ten týden, měsíc a rok a my jsme se vydali do Zima Software pátrat, jak to vlastně s tímto titulem vypadá. Upřímně řečeno, měli jsme štěstí, neboť jsme zde zastihli také tým vyvíjející tento titul v plné polní, nicméně po několika otázkách jsem byl trošku zklamán. Vezměme to ale popořadě.

Death Tracer by měla být 3D akce z cyberpunkového prostředí, v níž zažijete spoustu krvavých střetů mezi Rebely a Korporací. Autoři slibují nebývalou interakci s okolím, využívání prostředků všeho druhu, filmově promyšlenou dějovou linii plnou nečekaných zvratů, skvělou hratelnost i atmosféru, svět plný bojové techniky cyberpunkové budoucnosti, nevídané grafické a světelné efekty, fyzikální model posouvající hru k realitě běžného dne v bitevní vřavě a další a další věci, kterými se nás v poslední době snaží herní vývojáři doslova zasypat. Ano, sliby jsou u většiny her tohoto žánru stejné, jakým způsobem se je však členové vyvíjejícího týmu pokusí splnit?

Death Tracer

Věcí, na kterou se vsází nejvíce, je pochopitelně kvalitní engine. Ten si vyvíjí Zima Software sám a měl by umožňovat volumetrické (světla, mlha) a combustion (výbuchy, oheň) efekty, všemožné osvětlování lokací a dynamické i statické stíny ve vysokém rozlišení, antialiasing (vyhlazování okrajů) či funkci, díky níž bude možný rozpad postavy na jednotlivé končetiny a snad i na jednotlivé vnitřní orgány (s čímž už možná vývojáři zachází až příliš daleko, nicméně uvidíme, jestli to nakonec bude na úkor vkusu).

Co nás má však oslnit nejvíce je příběh hry. Ten by měl být podobný kvalitnímu filmovému scénáři, jeho vývoj ještě není ukončen a údajně se neustále upravuje. Ovlivňovat by jej pak měl moci i hráč a Death Tracer by měl díky tomu mít tři různé konce. Vzhledem k tomu, že scénář jsem si neměl možnost přečíst a v dosud vypuštěných informacích nebyl na příběh kladen velký důraz, přičemž zde ani nebyl pořádně nastíněn, nevidím to zatím příliš optimisticky, možná i proto, že ani vývojáři hry na některé, příběhu se týkající otázky nebyli schopni nalézt odpověď. Všechno se ale může změnit, neboť vývoj hry je teprve v počátcích.

Death Tracer

A právě tohle je věc, která mě překvapila nejvíce. Když mi šéf týmu oznámil, že intenzivní práce na hře započaly teprve někdy před čtvrt rokem, bylo to, jako by do mě uhodil hrom. Death Tracer byl totiž poprvé oficiálně oznámen v prvním čtvrtletí loňského roku v našem interview s Martinem Zimou, první obrázky se u nás objevily v létě a projekt byl prezentován i na loňském Invexu. Navíc ještě v loni bylo vydání stanoveno na tento rok, jak jsem však nyní vytušil, budeme rádi, když se hry dočkáme do vánoc 2001. Na druhou stranu je možná zbytečné pozastavovat se nad touto věcí, ve světě je posouvání data vydání běžné (Daikatana či Diablo 2 o tom vědí své, z domácích her pak proslul půl roku intenzivně hypovaný a neustále odkládaný HyperCore).

Co tedy říci závěrem. Ačkoliv se na vývoji dělá teprve krátce a tým nepracuje zrovna v ideálních podmínkách (podle mě je ideální, když jsou všichni členové pohromadě v jedné kanceláři a na hře pracují spolu, přičemž mezi sebou komunikují a přednášejí nápady na vylepšení hry, které se buďto schválí, nebo zamítnou - takto to funguje například v Illusion Softworks), nevypadá Death Tracer špatně a nepokazí-li se nic, může z něj být dobrý, možná dokonce i exportní 3D akční titul. Mnohem snáze však může hra zabřednout do šedivého průměru a hlavně na toto by si v Zima Software měli dát pozor.

Death Tracer - od ručního náčrtku k finální počítačové podobě
Kliknutím na obrázek získáte jeho plnou velikost, najetím kurzoru na něj se vám zobrazí jeho popisek.

Death Tracer - převádění skicy v 3D editoru Death Tracer - tužkou nakreslená lokace na papíře
Death Tracer - finální podoba lokace ve hře Death Tracer - výstup obrázku z 3D editoru

Autor:




Nejčtenější

Project Scorpio
Seznam her, které využijí výkonu Xboxu One X. Je jich přes sto

Xbox One X bude na nějaký čas nejvýkonnější konzole na světě. Prodávat se začne 7. listopadu za 13 490 korun a níže můžete nahlédnout do seznamu her, které...  celý článek

Cities: Skylines - Green Cities
Strategie Cities: Skylines se v další expanzi zaměří na zelená města

Zelená města mají být města budoucnosti. V budovatelské strategii Cities: Skylines si je ovšem v rámci expanze Green Cities postavíme už tento rok.   celý článek

Výstava staré výpočetní techniky nazvaná Století  informace na Fakultě...
Hurá informatika. Jak se hrálo na školních počítačích

Učebny informatiky byly ještě na přelomu tisíciletí místy, kde někteří studenti viděli počítač poprvé. Místo učení pak na nich samozřejmě chtěli jen hrát hry.  celý článek

Far Cry 5
VIDEO: Ve Far Cry 5 budeme kultisty masakrovat i traktorem

V akci Far Cry 5 se pustíme do křížku s fanatickou sektou v Hope Country v současné americké Montaně. Nové video je rozšířený gameplay trailer z výstavy E3,...  celý článek

Gwent Thronebreaker
Kartičková minihra ze Zaklínače dostane vlastní příběhovou kampaň

Populární karetní hra Gwent už jednu svoji hru má. V chystaném titulu Gwent Thronebreaker však tradiční partie obohatí i příběhová omáčka.  celý článek

Další z rubriky

Cities: Skylines - Green Cities
Strategie Cities: Skylines se v další expanzi zaměří na zelená města

Zelená města mají být města budoucnosti. V budovatelské strategii Cities: Skylines si je ovšem v rámci expanze Green Cities postavíme už tento rok.   celý článek

Star Wars Battlefront II
Podívejte se na nové trailery Battlefront 2 a Assassin’s Creed: Origins

U příležitosti právě započatého Gamescomu dostaly dvě z nejočekávanějších her současnosti nové trailery. A oba vypadají fantasticky.   celý článek

Mass Effect: Andromeda
Je to oficiální. Žádný další příběhový přídavek pro Andromedu nebude

To, o čem se dosud jen neoficiálně šeptalo, je nyní potvrzené. Mass Effect: Andromeda opravdu nedostane žádný další přídavek do hry jednoho hráče.   celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.